Ad-Hoc WLAN Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik heb vanmiddag even een Netgear MA101 USB Wireless Adapter gekocht voor mijn laptop (heeft geen PCMCIA). Aangesloten en lampjes branden mooi. In mijn PocketPC heb ik een Pretec CF 802.11b kaartje en ik wil dus een ad-hoc ICS doen vanaf mijn laptop (verbonden met breedband kabel) naar mijn PocketPC.

Ik heb de drivers geinstalleerd voor XP en hij heeft hem netjes gedetecteerd. In mijn systray zie ik het Windows "Netwerk niet gevonden" icoon en die van NetGear.

Probleem 1) Mijn Configuration Utility geeft alleen de tabbladen Status & About zien en niet de configuratie tabbladen zoals aangegeven in de handleiding.

Ik ga via Windows Netwerken naar Wireless Configuratie en stel onder Geavanceerd in dat ik "Ad Hoc only" wil verbinden (ik heb toch geen AP). Ik voeg vervolgens een nieuw "test" netwerk toe, Open, geen WEP en zie in Netgear Status Window: test netwerk Ad-Hoc 802.11 verbonden.

Probleem 2) Hoort dat niet 802.11b te zijn ipv 802.11?

Als ik nu op mijn PocketPC kijk en ik IP 192.168.0.2 instel en hem instel op Ad Hoc 802.11 (niet gewoon Ad Hoc), dan zie ik het lampje knipperen (normaal knippert ie alleen als ie geen verbinding kan vinden!) en is ie verbonden met test netwerk maar kan ie niet buiten 192.168.0.1 (laptop) komen! Kies ik daarentegen Ad Hoc, dan staat lampje aan (normaal teken van verbonden) maar zegt ie Status: Disconnected en kan ik ook de laptop niet pingen!

Probleem 3) Zie hierboven :)

Wat doe ik fout??

• Mask
Niemand?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Na 84 posts zou jij toch wel moeten weten dat kicken binnen 24 uur niet is gewenst?

• Mask
Sorry! Mijn excuses. Had het gisteravond voor het slapen gaan gepost en nog geen response gezien vanochtend! Won't happen again! :)

• Mask
Wat extra info: Ik heb ICS zonder firewall geconfigureerd op mijn laptop, heb gecontroleerd of beide kanaal 10 gebruiken, I kan de SSID onder de Actieve Wireless Netwerken zien en ik schijn ook goed te kunnen verbinden (want hij geeft een IP-conflict als ik 192.168.0.1 op mijn PocketPC instel).

De CF kaart kan ook als PCMCIA gebruikt worden (via een PCMCIA->CF slot) en ik gebruik de Pretec kaart normaal als WLAN kaart op mijn 2e laptop (zonder problemen). Wanneer ik probeer mijn 2e laptop te laten verbinden via Ad-Hoc daarentegen, loop ik tegen de zelfde problem. Ik kan 192.168.0.1 alleen niet pingen. Bij mijn eigen IP staat daar ook 0.0.0.0 ook al heb ik 192.168.0.2 handmatig ingesteld. Ik krijg ook geen nieuw ip bij verversen van ip.

De Pretec en de Netgear ondersteunen alle twee Ad Hoc 802.11, maar het schijnt niet te werken. Elke suggestie wordt op prijs gesteld! Bedankt!

• Mask
Compleet niemand enige suggesties? :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Mask op 21-02-2004 15:12 ]

• Mask
Ook dit probleem op kunnen lossen en hierbij even delen van de oplossing.

- Ad Hoc is een verouderde versie van Ad Hoc 802.11. Daarom dus Ad Hoc 802.11 gebruiken.
- De Pretec kaart lijkt een knipper signaal te geven voor Ad Hoc verbindingen. Beetje vaag want je verwart het snel met het "Disconnected" knipper-signaal.
- Ik heb alles op Automatisch gezet, paar keer herstart en spontaan kon ik 192.168.0.1 pingen.
- Heb WinRoute maar geinstalleerd en spontaan was ICS ook een stuk beter. Overigens, ICS kon ik na wat prutsen WEL aan de gang krijgen.

Met andere woorden, if all else fails: "remove and try a clean version". Worked for me!
Pagina: 1