Toon posts:

Linux op laptop (RedHat9.0)

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een laptop (Webboy) en daar wil ik nu RedHat 9.0 op installeren...
Boot vanaf cd... dan krijg ik het menutje.... en als ik hem dan wil installeren gaat ie eerst alle hardware (ofzo) zoeken... gaat ook nog goed...... maar dan als ieverder wilt gaan krijg ik geen beeld meer!!

Ik heb al geprobeerd linux resolution=..x.. maar dit hielp ook niet.

(ben verder ook niet echt bekend met linux :( )

BVD!
NiR0

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij zit het probleem eerder.... als ik hem wil installeren krijg ik geen beeld! (dus als ie alles al geladen heeft)...

Moet ik eerst iets instellen dat het een TFT scherm is ofzo???

Verwijderd

In het allereerste scherm wordt je door de CD gevraagd hoe je RedHat Linux wilt gaan installeren.

Je kunt hierbij oa. kiezen voor een niet-grafische modus (F2 voor help geloof ik).

Heb je dat geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook al geprobeerd.... (dan gaat ie alles laden..) en dan krijg ik geen beeld meer......

Verwijderd

Ja, maar waar heb je dan voor gekozen? Een text-based install?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Wanneer precies krijg je geen beeld meer, en wat bedoel je met alles laden?

Je moet echt veel duidelijker zijn, anders wordt het erg lastig om je te helpen. Als je nog onbekend met Linux bent, probeer dan heel nauwkeurig te omschrijven wat je ziet, en geef aan waar je dingen gokt.

Ik las dat er problemen met X zijn met je Laptop, maar adhv wat je schrijft kan het bijna net zo goed een probleem met ACPI oid zijn.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:38
ik heb dit ook gehad wat bij mij hielp was het volgende.

linux -nopcmcia

dit kan je als hij geinstalleerd is weer fixxen

[ Voor 27% gewijzigd door mrfatmen op 19-02-2004 21:22 ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je kan pech hebben als je video kaart geen vesa 2 ondersteunt. eventueel vga=extended toevoegen als bootparameter. anders moet je op zoek naar een kernel die nog geen vesa ingebakken heeft.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
sebas schreef op 19 februari 2004 @ 21:19:
Wanneer precies krijg je geen beeld meer, en wat bedoel je met alles laden?

Je moet echt veel duidelijker zijn, anders wordt het erg lastig om je te helpen. Als je nog onbekend met Linux bent, probeer dan heel nauwkeurig te omschrijven wat je ziet, en geef aan waar je dingen gokt.
Dit is al door verschillende mensen opgemerkt, en ook ik sluit me hierbij aan. Probeer dus eerst zelf eens goed te zoeken met google (zoek op merk+typenummer van je laptop i.c.m. 'linux', 'problem', 'install', en dergelijke keywords).

Als het dan niet werkt, omschrijf dan precies tot waar je bent gekomen, of je een tekst-install hebt geprobeerd, zo ja (en hij hangt ook), wat zijn dan de laatste 10 regels (ofzo) op je scherm, etc.

Met dit topic wordt 't echt niks, daarom doe ik hem dicht. Maar open dus gerust een met meer informatie nadat je zelf het een en ander geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.