Toon posts:

[Systeemvraag/check] Beeldbewerking; goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje nadenken zoeken en prutsen heb ik nou eindelijk een pc plan neergezet. Nou wil ik namelijk weten wat jullie er van vinden. En of het uberhaupt wel gaat :P. Zo ziet het er nu uit :

Processor : PIV 3.2 FSB/800 512Kb Box
Moederbord : Socket 478 Asus P4PE-X/TE
Geheugen : 2x 512Mb PC2700 DDR/333
Harde schijf : Western Digital Caviar 7200 80 GB
Geluidskaart : Creative Sound Blaster Audigy LS

En natuurlijk een dvd brander en cd speler. Ik wil de computer veelzijdig gebruiken voor spelletjes ( ben nog niet uit wat voor 3d kaart ik wil ) en 3ds max en fotobewerking. Ik wil graag jullie op of aanmerkingen wel horen :*D

Verwijderd

ik zou pc3200 nemen ipv pc2700
wat voor chipset zit op dta moederbord?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb je titel wat veranderd, gewoon Goed ?? is niet zo duidelijk. ;)

Ik raad je sowieso aan, of laat ik het zo zeggen; je moet in dit geval wel kiezen voor PC3200 geheugen. Je CPU draait op 800MHz QDR. Dat is 200MHz "echte" FSB (/8). Je moet er DDR geheugen bij hebben, dus doen we de FSB x2 -> 400MHz. Vervolgens doe je dit x 8, dan kom je op 3200MB/s uit. PC3200 geheugen dus. Zie ook: Wat past bij elkaar.

Laat ik trouwens een aan jou vragen; waarom zou het niet werken? En waarom heb je deze artikelen uitgekozen? Voor een systeemvraag moet je wel iets meer informatie geven, zie ook dit stuk van de FAQ (met voorbeeld!).

[ Voor 38% gewijzigd door Laurent op 19-02-2004 20:06 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Ziet er opzich niet slecht uit, maar aangezien voor wat jij wil gaan doen je videokaart het belangrijkst is, zegt dit niet zoveel *D

Ik weet niet hoe actief je fotobewerkt, maar het zou misschien het overwegen waard zijn om wat ruimte in het budget in te ruimen voor een dual monitor setup. Je zou allicht wat op je processor en misschien op je moederbord kunnen besparen... (moederbord weet ik eigenlijk niet, deze ken ik niet).

Verwijderd

Neem een HD met 8 mb cache ;) . Daarnaast heeft bij het gamen een videokaart nogal veel invloed dus :9 . ALs je veel foto soept etc. dan zijn 2 monitoren wel handig ja B)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou trouwens ook een Prescott kunenn overwegen, deze staan al vanaf 190Euro in de Pricewatch (op 2.8GHz). Bewapend met 1MB cache en vele technische veranderingen presteert deze een heel stuk beter. Photoshop bijvoorbeeld heeft veel baat bij wat extra cache.

Hierbij zal je wel een i875 bord moeten nemen met ondersteuning voor de Prescott. De ABIT IC7-MAX3 is zo eentje. Deze zijn wel een stuk prijziger dan de paupere P4PE-X/TE met een 845PE chipset, de IC7-MAX3 kost €191,-.

Verwijderd

Hmm leuk systeem.

Keuze van Videokaart is zeer belangrijk. Zoals je begrijpt zijn alle snelste componenten in je PC het duurst. Ik koop daarom het twee na beste proccesor en vidkaart. Omdat na twee maanden je snelle videokaart al minder snel is en belangrijker nog hij is op eens een slag in de ronde goedkoper.

Maar ik zou niet bezuinigen op je monitor een van de belangrijkste dingen van je PC. Ga je voor een TFT of een CRT ?
Pagina: 1