Ik heb hier een win2k server, en een paar clients, de ene pc krijgt netjes een ip adres en mijn laptop ineens niet meer. Ik heb geprobeerd hem aan een andere kabel te hangen, werkt niet. Statisch ip adres kan wel, maar dan kan ik niet op internet. Ik heb de dhcp service uit en aan gezet zonder succes.
Verwijderd
Iets meer info zou handig zijn. Is je range bvb groot genoeg? zijn er nog adressen vrij? ...
Ja ik heb een range van 192.168.1.10 - 192.168.1.30 en ik heb de laptop statisch ingesteld nu en nu kan ik alleen pingen naar de server.
Nog steeds niet op internet, en met de andere pcs die eraan hangen wel, die krijgen ook gewoon een ip adres.
Nog steeds niet op internet, en met de andere pcs die eraan hangen wel, die krijgen ook gewoon een ip adres.
Wat voor meldingen geeft de eventviewer aan?
Geen meldingen, als ik een statisch ip adres invoer, kan ik niet op internet. "De zoekpagina kan niet worden geopend"
Wat nu als je bij gateway en DNS server t IP van de router/modem [of waarmee je je i-net verbinding ook deelt] opgeeft??Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 20:02:
Geen meldingen, als ik een statisch ip adres invoer, kan ik niet op internet. "De zoekpagina kan niet worden geopend"
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
nee, omdat als de dhcp niet werkt, de server geen pakketjes door kan sturen, de dns werkt dan nl ook niet. Zorg ervoor dat de tcp/ip instellingen op automatisch staan, en geef eventueel de eigenschappen van de dhcp server bij algemeen aan.
Heb ik al gedaan maar werkt ook niet, ik kon overigens wel pingen naar mijn server met statisch ip.Acid-Rain schreef op 19 februari 2004 @ 20:07:
nee, omdat als de dhcp niet werkt, de server geen pakketjes door kan sturen, de dns werkt dan nl ook niet. Zorg ervoor dat de tcp/ip instellingen op automatisch staan, en geef eventueel de eigenschappen van de dhcp server bij algemeen aan.
Ik heb gisteren win opnieuw geinstalleerd, toestraks deed hij het nog, ineens viel hij weg
Is de kabel wel goed?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb dat probleem ooik wel eens gehad, na het opnieuw herstarten van de dhcp server werkte het weer.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 20:11:
[...]
Heb ik al gedaan maar werkt ook niet, ik kon overigens wel pingen naar mijn server met statisch ip.
Ik heb gisteren win opnieuw geinstalleerd, toestraks deed hij het nog, ineens viel hij weg
als ik eeen nieuw ip adres vraag krijg ik een foutmelding
scope uit en aan zetten helpt niet
scope uit en aan zetten helpt niet
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 20:36 ]
Verwijderd
Welke foutmelding precies?
Je hebt geen Norton internet security of andere crap draaien voor de rest? Indien ja, afzetten...
Je hebt geen Norton internet security of andere crap draaien voor de rest? Indien ja, afzetten...
Nee heb ik niet draaien. Alleen norton virusscanner. Ik heb ook al geprobeerd alle spyware weg te krijgen met ad-aware, en het hele systeem te scannen op virussen, zonder succes, als ik naar de dosbox ga en tik in ipconfig/release, dan krijg ik het windows ip adres, dus geen 0.0.0.0 Als ik ipconfig/renew doe krijg ik een foutmelding "Kan geen ipadres krijgen op dit netwerkapparaat" of iets in die trand.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 20:55:
Welke foutmelding precies?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 08:37 ]
netwerk verbinding disable en enable
meestal werkt het dan wel!
of je wordt geblocked door de DHCP server
Nee werkt ook niet, ik heb ook al de nic softwarematig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gaar probleem...joosd schreef op 20 februari 2004 @ 08:40:
netwerk verbinding disable en enable
Welk OS op de client die het niet doet ? Windows 2000 ? De laatste hotfixes geinstalleerd ? Al eens geprobeerd met de duplexinstellingen van de netwerkkaart te rommelen ? Welk merk is deze ?
Tuurlijk kan je wel op internet als je een vast IP invult, alleen moet je ook de gateway en DNS die de PC normaal gesproken via dhcp toegeken zou krijgen invullen. Dan kan je volgens mij gewoon op internet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het lijkt me handiger als je even de exacte foutmelding geeft die je krijgt als je een 'ipconfig /renew' invoert.
Dit is giswerk...
Doe eens een google op de exacte foutmelding ingesloten door "".
Ik heb hetzelfde een keer gehad door een corrupte TCP stack.
In mijn geval waren hier fixes voor beschikbaar (die uiteindelijk niet werkten
)
Wat voor een OS draaien de clients?
Andere clients krijgen wel netjes IP adressen dus het lijkt aan die ene client te liggen?
[Win2K]
You can use "netsh int ip reset resetlog.txt" from a command prompt to reset the protocol stack. THere may be some clues in the log to indicate what is going on.
Misschien heb je hier iets aan
http://www.tek-tips.com/g...ev3/60/pid/581/qid/337688
Dit is giswerk...
Doe eens een google op de exacte foutmelding ingesloten door "".
Ik heb hetzelfde een keer gehad door een corrupte TCP stack.
In mijn geval waren hier fixes voor beschikbaar (die uiteindelijk niet werkten
Wat voor een OS draaien de clients?
Andere clients krijgen wel netjes IP adressen dus het lijkt aan die ene client te liggen?
[Win2K]
You can use "netsh int ip reset resetlog.txt" from a command prompt to reset the protocol stack. THere may be some clues in the log to indicate what is going on.
Misschien heb je hier iets aan
http://www.tek-tips.com/g...ev3/60/pid/581/qid/337688
[ Voor 40% gewijzigd door Kokkers op 21-02-2004 11:15 ]
Ok ik heb hem weer aan de gang, maar ik heb er een nieuw probleem bij.
Het opstarten duurt nu stukken langer, als ik de netwerkkabel eruit haal dan start hij binnen een minuut helemaal op, en als ik hem opstart in het netwerk, dan start hij wel op, maar het duur kei lang voordat alle icoontjes geladen worden, dus ook de netwerkicoontjes. Ik krijg in die tussentijd ook geen ipadres.
Het opstarten duurt nu stukken langer, als ik de netwerkkabel eruit haal dan start hij binnen een minuut helemaal op, en als ik hem opstart in het netwerk, dan start hij wel op, maar het duur kei lang voordat alle icoontjes geladen worden, dus ook de netwerkicoontjes. Ik krijg in die tussentijd ook geen ipadres.
Heel toevallig hb ik vandaag een op een nieuwe HP notebook Norton Antivirus verwijderd. Echter na dat ik dit gedaan had kreeg de notebook ook geen ip meer van de DHCP-Server die op het netwerk zit. Toevallig ook een idee waar dit aan kan liggen. Als ik in WindowsXP een restore point gebruikte zodat NAV er weer opstond kreeg ik weer een ip.
Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.
Pagina: 1