Toon posts:

VPN over 'Internet Delen'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Thuis heb ik een heel simpel draadloos p2p netwerkje, alles doet xp, ook het delen van het internet.
Kan ik op de 'client' (de pc die niet direct met internet verbonden is) een VPN verbinding opzetten met mijn werk? Op de 'server' kan het in ieder geval wél.

Greetz,

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Als je een routertje hebt kan je UDP poort 23165 forwarden naar je client pc en zou het goed moeten werken.. zo heb ik het ook opgelost

[ Voor 17% gewijzigd door 6Pac op 19-02-2004 20:44 ]

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Verwijderd

Hm?? Beetje vreemde opmerking van 6pac... Wat voor vpn verbinding wil je opzetten? Ik weet niet of xp internet delen ook vpn verkeer kan sharen. Wat je wel kunt doen is op je server een vpn verbinding opzetten en hiervan op je werkstation gebruik maken.

Wat beter zou zijn is wel om een hard- of softwarematige router te gebruiken om je verkeer te beheren.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Het zou juist leuk zijn als er op de server-pc doorgeïnternet kan worden.

Een router kopen is op dit moment geen optie voor mij... heb nu een Cable Wanadoo aansluiting, zit nu nog aan het contract vast maar ben van plan over circa een half jaar over te gaan naar ADSL. Aangezien routers met wireless functionaliteit, plus de functionaliteit op Cable Wanadoo in te bellen, duur zijn ben ik dit nog even niet van plan.

Hoe zit het met een softwarematige router? Zou ik mijn probleem daarmee kunnen oplossen?

Verwijderd

De ingebouwde ICS van Windows ís een softwarematige router.

Wat betreft je probleem: het kan, dat is IMO wel zeker. Het hangt er enkel vanaf welke software je gebruikt om die VPN op te bouwen. Afhankelijk daarvan zul je misschien wat poorten moeten forwarden van de server naar de client. Zie voor meer informatie daarover Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Dus; probeer eerst of het werkt zoals je het nu hebt. Als dat niet zo is, zoek je op welke poorten jouw software gebruikt en ga je die mappen/opengooien :)