Toon posts:

R9800P Slechte Performance

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Club3D9800Pro (Zalman combo) presteert slecht. Met CounterStrike heb ik soms 30 fps terwijl ik voorr dit probleem 100fps had met 4 smokes in beeld op een 32 player server. Ik haal 45XX 3DMarks terwijl ik makkelijk 57XX moet halen, zie ook mijn oc overzichtje.
Ik heb 3.9 t/m 4.2 catalysts geprobeerd maar volgens mij ligt het daar niet aan. Ik heb geen via4in1 drivers geinstalleerd omdat hij ook gewoon goed draaide zonder deze drivers.

Ik heb hem ooit geflashed naar een XT maar dit veroorzaakte teveel artifacts dus heb ik hem weer terug geflashed.
Ook kreeg ik net een BOTD BSOD (0x0..8E, ati2dvag.dll). Deze BOTD heb ik ook een keer gehad toen hij op een XT draaide.

A64 3200+
K8VDelux
2*512DDR

Voor overige specs zie sig.

Verwijderd

Instellingen veradneren?
zoials:
Anti-aliasing
Anistropische filtering
structoorvoorkeur
Niveau Mipmap details
Wacten op Vsync

etc... dit werkte bij mij wel, en de fout.. sorry kan ik je niet mee helpen
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 20:53:
Windows opnieuw geinstaleerd?.
goede, had ik nog niet aan gedacht :+

edit:
ff duidelijker gemaakt :X

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 21:36 ]

Verwijderd

Windows opnieuw geinstaleerd?.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
BOTD? Het is toch BSOD!

Verwijderd

Heb je ook al je chipsetdrivers geinstaleerd?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 08:22:
Heb je ook al je chipsetdrivers geinstaleerd?
zoals ie dus al zei: nee

ts: installeer je via drivers!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:49
Re-install windows eens, schone lei dan DirectX9,0 erop gooien, dan 3d-marken en kijken.
Zet alle instellingen dus op Prestatie en Anti-Aialising e.d. UIT.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Tjah, Ik vind het echt belachelijk om windows opnieuwe te Instaleren voor een 3d kaart, Alleen als er echt niets anders op zit.

ff kijken of alle drivers van de vorige 3dkaart er goed afzijn?
Hoe warm word je ati radeon?
Nieuwste drivers voor je 3dkaart....
Heb je Na je ati radeon nog iets anders van hardware vervangen?

Samen staan we sterk!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

IkBenAlles schreef op 20 februari 2004 @ 19:40:
Nieuwste drivers voor je 3dkaart....
Nieuwste drivers, wil niet per se zeggen het snelste hoor...

TS: als je die BSOD vaker krijgt, dan zou ik denk ik Windows gewoon opnieuw installeren... Alle updates erop zetten. Ook alle drivers installeren (dus ook voor je moederbord e.d.) en dan alles nog eens testen. Maak voor de zekerheid anders een image van je PC... :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties.
Zoals ik al aangaf zit er een Zalman heatsink + fan op, de heatsink wordt lauw, je kan hem nog wel vasthouden.

Geen zin om windows opnieuw te installeren, net gedaan namelijk. Normaal formatteer ik 1 keer in de maand ofzo maar ik heb me voorgenomen om het wat te minderen :P

Via4in1 geinstalleerd, geen verschil.

Niets anders vervangen, wel m'n bios jumper/batterij ge'reset'. Maar daarvoor had ik ookal deze slechte preformance.

Als m'n fileserver weer up is formatteer ik hem misschien wel weer :). I loveeee format :D

/edit
oja, zo ff aa uitzetten en alles op preformance gooien

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
AA uit en alles op preformance zetten heeft niets geholpen :(

Ik snap er echt niets van... met counterstrike heb ik gewoon 50 fps als ik tegen een doos aan kijk >_<

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ik wil je niet opfokken he maar 50 FPS haal ik nu met mijn Riva TNT 16MB.
Je hebt een 3dmark score welke ruim voldoende is voor counterstrike, heb je counterstike dan wel goed ingesteld ofzo.
Wat word gebruikt als renderer? Misschien instelling op software gekomen..

Verwijderd

Zit dat zalman ding er wel goed op? lijkt me dat ie toch best warm zou moeten worden. Misschien teveel koelpasta gebruikt zodat het niet meer goed geleid?
Als ie te warm wordt zou het de BSOD's ook kunnen verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het gewoon goed gedaan, dwz 100fps met 5 smokes op een 24player server. MET dat zalman ding. Ik heb al een paar jaar deze config dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wat wordt gebruikt als renderer zouk niet weten…

De onderste heatsink wordt wat warmer dan de bovenste, maar ze zijn allebij nog gewoon vast te houden.

/edit
4798 3dmark03's nu overgens…

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 14:52 ]

Verwijderd

geef eens een compare URL?

• GeeMoney
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:37:
Hij heeft het gewoon goed gedaan, dwz 100fps met 5 smokes op een 24player server. MET dat zalman ding. Ik heb al een paar jaar deze config dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wat wordt gebruikt als renderer zouk niet weten…

De onderste heatsink wordt wat warmer dan de bovenste, maar ze zijn allebij nog gewoon vast te houden.

/edit
4798 3dmark03's nu overgens…
BSOD is hardwarematig, zoiezo dus een re-install van Windows nodig, ook zie ik dat je 2x512mb ram hebt, haal er eens 1 reepje uit en benchmark dan nog eens?
Er staat me iets van bij de als je 2 banken gebruikt op het bestaande 64bit platform dat je geheugen dan 333 gaat lopen ipv 400.
Worth trying.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb m'n videokaart net verwijderd in hardwarebeheer en er catalyst 4.2 opgezet. Zo ff benchmarken.
The_Dart schreef op 22 februari 2004 @ 18:14:
[...]

BSOD is hardwarematig, zoiezo dus een re-install van Windows nodig, ook zie ik dat je 2x512mb ram hebt, haal er eens 1 reepje uit en benchmark dan nog eens?
Er staat me iets van bij de als je 2 banken gebruikt op het bestaande 64bit platform dat je geheugen dan 333 gaat lopen ipv 400.
Worth trying.
Ja misschien is dat het. Want deze install is pas een paar weken oud en dit was zegmaar de eerste BSOD die ik kreeg op deze installatie. Ik heb die error al eerder gehad, maar dat was voordat ik hem hat geformatteerd. Zo ff proberen met die reepjes.

/edit

blub… nu haal ik ineens 58XX.... WTF…
Ik heb het gevoel dat dit maar een tijdelijke oplossing is... die BSOD's enzo

WEIRD 8)7

iig bedankt voor alle reacties _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:02 ]

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 11:42
bluescreen of the day :+ ?

Verwijderd

bull shit }:O of the day :+

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 21:57
Alhoewel je probleem voor het grootste deel opgelost lijkt te zijn wil ik je wel adviseren om Fastwrites zowel in je BIOS als in Windows (Advanced Config, tabblad SMARTGART(tm) uit te zetten. Daar dit naar mijn ervaring weleens een BSOD of een grote performance loss kan veroorzaken.
Pagina: 1