Toon posts:

[Radeon] win2000 login kapot door catalysts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een Radeon 9800 Pro (Club3d) aangeschaft om mn GeForce (4) te vervangen. Heb de forceware verwijderd, daarna de kaarten geswapt en de Catalysts geinstalleerd.

So far, so good. Toen ik echter daarna Windows 2000 opstarte en inlogde knalde die direct weer terug naar de login. Net als bij een foutieve ghost van een Windows NT OS. Zodra ik in safe mode de Catalysts had verwijderd kon ik wel weer gewoon inloggen. Vervolgens dus de nieuwste ATi Reference Drivers geinstalleerd en om precies hetzelfde probleem te krijgen.

Na even zoeken op dit forum was het al snel duidelijk dat dit wel vaker gebeurde bij mensen die van nVidia naar ATi videokaarten waren geswitched. Maar is iemand ook daadwerkelijk eruit gekomen? Want de topics die ik tegenkwam beloofden weinig goeds.

edit:
In mijn registry kan ik nog wel nVidia entries terugvinden, maar deze mag ik niet deleten. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

ook niet met die gekke programmaatjes zoals detonator destroyer of dat andere nvidia kill programma :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 21:18 ]

Verwijderd

heb je de nieuwste catalyst geprobeerd 4.2?

als hij het daar niet mee doet, probeer dan eens 3.7, is al wat ouder maar die schijnt heel stabiel te zijn en goed te werken.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:45:

als hij het daar niet mee doet, probeer dan eens 3.7, is al wat ouder maar die schijnt heel stabiel te zijn en goed te werken.
Het probleem zit hem niet in de Ati drivers maar in het feit dat de nvidia driverresten in combinatie met de Ati drivers buggen...

Je kan altijd nog windows reinstallen, maar dat is natuurlijk een laatste optie. (Al zou ik na een dergelijke hardware-wissel ALTIJD gaan voor een reinstall)

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 20-02-2004 09:40 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

johnnyv.nl schreef op 20 februari 2004 @ 09:39:
[...]

Het probleem zit hem niet in de Ati drivers maar in het feit dat de nvidia driverresten in combinatie met de Ati drivers buggen...

Je kan altijd nog windows reinstallen, maar dat is natuurlijk een laatste optie. (Al zou ik na een dergelijke hardware-wissel ALTIJD gaan voor een reinstall)
Yup zelf met NFR blijven er vaak resten achter, beter zeker dan onzeker en een her-installatie uitvoeren!

There is no place like ::1

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 20:07
Hoi,

Ik heb het zelfde probleem gehad.. zie hier :

http://www.rage3d.com/boa...2&perpage=30&pagenumber=1

Uiteindelijk is het me toch gelukt zonder reinstall

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Met detonator destroyer zou je probleem opgelost moeten zijn.
De reden dat je die nvidea-entries in je registry niet mag verwijderen, komt misschien doordat je een nForce-mobo hebt (staat namelijk niets van in je post).
Heb hetzelfde probleem namelijk gehad met een nForce2 bord. helemaal geen erg in gehad dat dat nVidea is :P

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:45:

Ik heb meerdere releases van zowel club3d als ATi reference drivers geprobeerd. Maar het probleem zit dus duidelijk ergens anders. Waarschijnlijk dus in een nVidia driver-restanten <> ATi drivers conflict.

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 20 februari 2004 @ 09:39:
[...]

Een reinstall is inderdaad een potentiele oplossing, maar in mijn geval niet al te praktisch, omdat er zeer veel configuratietijd in de huidige windows zit.

Verwijderd

Topicstarter
Whizzy schreef op 20 februari 2004 @ 13:43:
Hoi,

Ik heb het zelfde probleem gehad.. zie hier :

http://www.rage3d.com/boa...2&perpage=30&pagenumber=1

Uiteindelijk is het me toch gelukt zonder reinstall
okee, dat is mooi, er is dus toch nog hoop aan de horizon :)

Ik ga het verhaal even doornemen, alvast bedankt!
Unbelievable ! I've finally managed to get this working..
As said before i've installed the lastest MS patch for win2000 and rebooted.
Removed the Nvidia drivers and installed the 7000 after a reboot.
The OS sees that there is a new video card and i had extracted the MS WHQL drivers (see post above) to a directory. But to my surprise i wouldn't detect a suitable driver.... ?!?!
then i installed the Catalyst 3.9 not using the setup but pointing the driver install program to the directory where i had the Catalyst driver.
After reboot ,same old story... didn't work. Services could not be started and i couldn't get past the login screen.
Then i rebooted in SAFE mode. Deinstalled the Catalyst drivers and "upgraded" the video driver with the one from MS .. to my surprise it would install now.

Then.. finally after 3 weeks of troubles i could log in again and all seems to be working well !!

Hope this helps for the other guys having problems.

Whizzy
gonna give it a shot!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfje666 schreef op 20 februari 2004 @ 13:51:
Met detonator destroyer zou je probleem opgelost moeten zijn.
De reden dat je die nvidea-entries in je registry niet mag verwijderen, komt misschien doordat je een nForce-mobo hebt (staat namelijk niets van in je post).
Heb hetzelfde probleem namelijk gehad met een nForce2 bord. helemaal geen erg in gehad dat dat nVidea is :P
Nee heb een Intel i845e-based mobo (ik zou overigens best een nforce2 willen ;) maar dat geheel terzijde)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien kun je de registry entries in windows safe mode wel verwijderen...
Pagina: 1