Weet iemand hoe je de IP instellingen goed zet bij de installatie van een Wifi Access Point (Senao 11Mbits)?
Ik heb een desktop pc die aangesloten is op ADSL met een USB modem. Vervolgens heb ik een Access Point (AP) met een crosscable aangesloten op een netwerkaansluiting van de desktop. Drivers enzo heb ik allemaal geinstalleerd en ik kan met de browser in het menu komen van de AP, via de default IP.
Nu zegt de manual:
OS is Windows Xp op zowel de desktop als laptop.
Ik heb een desktop pc die aangesloten is op ADSL met een USB modem. Vervolgens heb ik een Access Point (AP) met een crosscable aangesloten op een netwerkaansluiting van de desktop. Drivers enzo heb ik allemaal geinstalleerd en ik kan met de browser in het menu komen van de AP, via de default IP.
Nu zegt de manual:
Maar de IP van de PC krijg ik via DHCP van Tiscali (neem ik aan), dat kan ik toch niet handmatig instellen? In de AP kun je de IP ook op DHCP zetten (als er een DHCP server in je netwerk zit), maar is dat de bedoeling? (heb ik al geprobeerd maar geen success).Step1. Since the default IP address of Access Point is 192.168.1.1, please change
the IP address of your computer to the same network address (ex.:
192.168.1.100)
OS is Windows Xp op zowel de desktop als laptop.