IP instellingen bij Wifi Access Point

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Weet iemand hoe je de IP instellingen goed zet bij de installatie van een Wifi Access Point (Senao 11Mbits)?

Ik heb een desktop pc die aangesloten is op ADSL met een USB modem. Vervolgens heb ik een Access Point (AP) met een crosscable aangesloten op een netwerkaansluiting van de desktop. Drivers enzo heb ik allemaal geinstalleerd en ik kan met de browser in het menu komen van de AP, via de default IP.

Nu zegt de manual:
Step1. Since the default IP address of Access Point is 192.168.1.1, please change
the IP address of your computer to the same network address (ex.:
192.168.1.100)
Maar de IP van de PC krijg ik via DHCP van Tiscali (neem ik aan), dat kan ik toch niet handmatig instellen? In de AP kun je de IP ook op DHCP zetten (als er een DHCP server in je netwerk zit), maar is dat de bedoeling? (heb ik al geprobeerd maar geen success).

OS is Windows Xp op zowel de desktop als laptop.

Verwijderd

Je hebt twee netwerkinterfaces, je USB-modem en je netwerkkaart. Die laatste geef je dus het vaste IP in de reeks van het AP.

Start -> Settings -> Network Connections -> Local Area Connection -> Right mouse click Properties -> Select TCP/IP -> Click Properties :)

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 19:28:
Je hebt twee netwerkinterfaces, je USB-modem en je netwerkkaart. Die laatste geef je dus het vaste IP in de reeks van het AP.

Start -> Settings -> Network Connections -> Local Area Connection -> Right mouse click Properties -> Select TCP/IP -> Click Properties :)
Dat heb ik gedaan, al is het bij mij wel een Network Bridge.

Die bridge had ik al es eerder aangemaakt trouwens toen ik nog een gewone crosscable tussen desktop en laptop had ipv wifi.

• Bigfoot
OK, het is opgelost, truc was dat ik de gateway goed in moest stellen.

• Bigfoot
Toch nog een vraag. Net had ik alles werkend, toen probeerde ik nog even op een ander wifi network aan te sluiten, lukte niet, nu zit ik weer op mijn eigen netwerk.

Maar nu heb ik wel weer het netwerk tussen de 2 PC's maar internet op de laptop werkt niet. Terwijl de internet gateway op de laptop goed staat ingesteld, die verschijnt tenminste gewoon bij Netwerk Settings.

Het vage is dat het eerst ook niet werkte en opeens was het raak, maar wat er nou achter zit?