[MAC OS 9.1]Updaten met OS X update?

Pagina: 1
Acties:

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-02 18:42
Ik moet hier een HP Laserjet 2300 aansluiten op een MAC met OS 9.1
Dacht een fluitje van een cent te worden, echter ben ik nu nog steeds bezig en na wat zoeken op internet blijkt dat er problemen zijn met de USB aansturing van dit apparaat. Op de website van apple is een fix te vinden, dit is echter de MAC OS X 10.3.2 update. Deze MAC is echter een oud beestje en al zo verkloot en ik denk niet dat OS X kan draaien, als het uberhaupt al mogelijk is deze update te installeren.
Ik heb die hele apple site afgezocht maar er bestaat geen fix voor OS 9.1. Het geldt alleen voor OS X.

Het probleem is dus dat ik de printer niet automatisch kan configureren via het 'voeg een printer toe' schermpje.
Ik heb niet echt veel verstand van MAC OS maar alles is goed aangesloten, drivers zijn geinstalleerd, hij wordt herkend, ook als ik een documentje in Word wil printen, maar dat komt er een timeout. En dan komen we weer terug bij die update.. ;)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Anticipation_AJT schreef op 19 februari 2004 @ 19:17:
Ik moet hier een HP Laserjet 2300 aansluiten op een MAC met OS 9.1
Dacht een fluitje van een cent te worden, echter ben ik nu nog steeds bezig en na wat zoeken op internet blijkt dat er problemen zijn met de USB aansturing van dit apparaat. Op de website van apple is een fix te vinden, dit is echter de MAC OS X 10.3.2 update. Deze MAC is echter een oud beestje en al zo verkloot en ik denk niet dat OS X kan draaien, als het uberhaupt al mogelijk is deze update te installeren.
Ik heb die hele apple site afgezocht maar er bestaat geen fix voor OS 9.1. Het geldt alleen voor OS X.

Het probleem is dus dat ik de printer niet automatisch kan configureren via het 'voeg een printer toe' schermpje.
Ik heb niet echt veel verstand van MAC OS maar alles is goed aangesloten, drivers zijn geinstalleerd, hij wordt herkend, ook als ik een documentje in Word wil printen, maar dat komt er een timeout. En dan komen we weer terug bij die update.. ;)
Als de update er echt alleen voor OS 10 is, dan kan je het vergeten. De verschillen tussen OS 9 en 10 zijn zodanig dat drivers e.d. niet compatible zijn... helaas

Rookworst zonder R is ook worst.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

En wat is "een oud beestje" ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Artz
Het is een PowerPC 8500/180.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Uh jah, da's oud :+

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Artz
Waar het op neer komt is dat ik ongeveer word gedwongen om een nieuwe PC/OS te kopen omdat 9.1 niet meer wordt gesupport door Apple? Genaaid..

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

OSX is een compleet ander OS dan OS9, weet je wel zeker dat die problemen in aansturing in beide OSen zitten?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Artz
Dat is waar. Echter de problemen zijn precies hetzelfde, daarom legde ik de link.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
kan je hem niet delen via een andere pc ?

je kan bijv de printer als een windows printer instaleren op een windows bak, daarna LPR service instaleren op windows zelf (zit op de windows cd), op die manier kan je hem delen

op de mac, geef je een LPR printer aan. en zo kan je via het netwerk printen!

• Artz
Dat is veel te omslachtig, we hebben maar besloten een nieuwe PC te kopen, ook omdat dit zowiezo nodig was. Die MAC is niet meer echt mee te werken.. Ik zal maar niet zeggen wat het is geworden.. ;)
Pagina: 1