Toon posts:

levert usb 1.1 genoeg stroom om 2,5" ext. hd te voeden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een 2,5" freecom hd kopen.. hij wil hem echter wel kunnen gebruiken aan een oudere laptop... dus zonder usb 2.0 en AC adapter.

levert deze voldoende stroom voor dit ding ??
http://www.acesdirect.nl/PDF/59928.pdf

er staat namelijk bijgemeld dat de ac-adapter gebruikt moet worden wanneer de usb niet genoeg stroom levert... hoe groot is die kans ?

Verwijderd

usb kan tot 500 mA per poort leveren dacht ik. Dus als de hd niet meer als 500 ma verbruikt moet het kunnen. even kijken of het er ergens op staat dus

ik zie dus nu staan : Power Requirements No AC adapter needed**

** Valid for most computers. Use the included AC adapter with i.LINK interface or when the power provided by the USB or FireWire port is not sufficient.

gewoon proberen lijkt me dus

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 19:25 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb even gekeken bij een 2.5" hd van fujitsu, die gebruikt bij schrijven maximaal 2.1 watt.
gedeeld door 5 volt is dat dan als het goed is 0.42 ampere.

ho maar wacht een bepaalde travelstar schijf gebruikt bij starten wel 4.7 watt, dat lijkt me wat te veel.

[ Voor 28% gewijzigd door maratropa op 19-02-2004 19:26 ]

specs

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
ik vermoed dat dat kastje een beetje aan buffering doet, oftewel dat er een paar vrij stevige elco's in zitten, die stroompieken opvangen.
Neemt niet weg dat laptops wel vaker problemen geven wat betreft stroomvoorziening over USB. Er zijn ook USB-hubs die op batterijen werken (en dus tekort aan power aanvullen), mocht je toch ook zonder netstroom 'm moeten gebruiken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56
Een klasgenoot van mij heeft ook een 2.5 inch HD in een USB kastje gestopt en heeft ook bij USB 1.1 geen externe voeding nodig.