Toon posts:

SLK900u monteren zonder "watjes" ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers ik heb van iemand een SLK900u overgekocht, zodat ik tenminste mijn barton heethoofd beetje normaal koel kan houden :+
In de installation handleiding op de thermalright site staat dat je van die witte ronde "watjes" onderop moet plakken omdat de standaard dingetjes van de amd niet onder de base van de SLK terecht komen. Maar die watjes zaten er niet bij toen hij dat ding kocht.

Dus mijn vraag is eigelijk of ik die SLK900u ook zonder die dingen kan monteren? Of zou het mogelijk zijn om die zwarte watjes die op mijn barton zaten, eraf te halen en te verplaatsen? Of zijn er misschien andere oplossingen die jullie zo kunnen bedenken? Ik zat zelf te denken aan zo'n shim, zo'n koperen plaat. Maar waar koop je zoiets, want ik heb al die van thermaltake gezien maar die is niet voor bartons?

Elk antwoord wordt gewaardeerd, greetZ Dust

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Je moet ff checken of de zwarte watten van je amd de heatsink zeker niet dekken, anders maak jeje zorgen om niets, anders zou je idd de zwarte watjes even moeten verschuiven.

* MisteRMeesteR is een meer dan tevreden slk-900-u gebruiker, met watjes :+

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op 19 februari 2004 @ 19:16:
Je moet ff checken of de zwarte watten van je amd de heatsink zeker niet dekken, anders maak jeje zorgen om niets, anders zou je idd de zwarte watjes even moeten verschuiven.

* MisteRMeesteR is een meer dan tevreden slk-900-u gebruiker, met watjes :+
hahahhahah watjes ruleren _/-\o_
ik zal van het weekend dat ding er ff op zetten en kijken hoe het met die watjes zit. Suggesties blijven welkom :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:11
bij mn broer waren die zwarte rondjes "afgebroken" (zal wel ouderdom zijn :P) en daar hebben we gewoon strookje rubber/schuim achtig spul (soort dubbelzijdig tape wat aan 1 kant plakt ipv 2) op de proc geplakt en ze waren precies even hoog dusse :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
die watjes heb je niet nodig. das voor noobs die niet weten hoe ze een koeler moeten monteren puur tegen het schuin plaatsen van de koeler

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bware81 schreef op 19 februari 2004 @ 20:11:
die watjes heb je niet nodig. das voor noobs die niet weten hoe ze een koeler moeten monteren puur tegen het schuin plaatsen van de koeler
tuurlijk joh, ze doen ze er voor niets bij.. wat een onzinreply :Z je bedoelt vast dat ze die dingen erbij hebben gedaan tegen het voorkomen van een core crush.. ochjah.. die n00bs die dat ook doen... :z

www.google.nl

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
je moet zorgen dat je het gewicht verdeeld over de proc.
dus dat niet alles rust op de core.

je kunt ook veel met tape enzo doen.

suc6

Verwijderd

nee joh kan geen kwaad

(wahahah das mijn thermalright! :))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:39:
nee joh kan geen kwaad

(wahahah das mijn thermalright! :))
:o nou ja ik vind ut wel een beetje link allemaal, ik wil niet mijn zuurverdiende processor naar de t*ring helpen. Ik probeer wel gewoon wat

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:54:
[...]

:o nou ja ik vind ut wel een beetje link allemaal, ik wil niet mijn zuurverdiende processor naar de t*ring helpen. Ik probeer wel gewoon wat
Ja 8)7

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verplaats gewoon de rubberen voetjes van je proc effe, niet moeilijk doen :z

🖥️ | 🚗

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 16:31

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb een slk947 je hebt ze wel nodig hoor. De zwarte voetjes dekken het anders niet helemaal en zodoende kan de druk slecht verdeelt worden. Dit resulteert in slechte dekking van de core en het eventueel doorbuigen van de cpu bij het te straks aandraaien van de cooler. de schuimvoetjes waren van 3M misschien dat je daar wat aan hebt? Alternatieven werken ook goed.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geinteresseerden :Y) :
ik heb gewoon die zwarte voetjes die al bij m'n barton zaten, eraf gehaald (gaat redelijk makkelijk) en een stukje naar binnen verplaatst. Nu rust m'n thermalright mooi op alle 4 de voetjes, alleen de processorprintplaat buigt wel een beetje door :D
Pagina: 1