Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
Een nieuwe review (http://www.msmobiles.com/news.php/2887.html) met veel foto's. Een nadeel is dat deze in het frans is :), dus is het handig dat de mensen van msmobiles.com een korte samenvatting geven. Even doorklikken op de site van msmobiles.com om de foto's te zien (en eventueel de franse review te lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enig idee/update van wanneer dit wonderschone apparaat de nederlands markt eens bereikt ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedarkside
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Hij word in januari verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00

didio

didio.nl

wel vreemd dat er al een tijd geen nieuw nieuws meer over dit apparaatje komt.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Zonde. In maart moet ik mijn abbo verlengen en ik zit te overwegen daar twee jaar aan vast te plakken. Dan zou het prijstechnisch toch een stuk leuker moeten worden denk ik dan (hoop ik ;)) Overigens spotte ik ook de A630. Staat wellicht niet echt in verhouding met het MPx monster, maar wellicht nog een leuk alternatief als je een motorola met toetsenbord wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Zo ik heb vandaag voor het eerst heel ff met de MpX gespeeld. Ik vind het een heel vooruitstrevend model, dat is zeker. Ik zelf zal hem niet aanschaffen. Maar ik heb wel ff snel wat fotos genomen, puur omdat ik laatst het bericht van Didio had gelezen. Dus voor de mensen die neit kunnen wachten hier alvast weer wat materiaal:

Fotos:

Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/moto/mpx/mpxa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/moto/mpx/mpxb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/moto/mpx/mpxc.jpg

Video:
Mpx - Two Way Flip (12MB)
Mpx - Sim Swappable (3MB)

Ik wist btw niet dat de Sim hot swappable was, kijk dat is nou (naast WiFi)een hele vette functie! :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Sur_G op 16-11-2004 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Ik vind hem niet bepaald mooi moet ik zeggen :|.
Wat moet dit apparaat gaan kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de update!
Sur_G schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 01:41:
..Ik zelf zal hem niet aanschaffen...
waarom niet?

Zou je dan eerder gaan voor de imate jam? of voldoet de p900 nog prima? Ik zit te twijfelen tussen de imate jam en de MPx. Misschien heb je wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
expansys verwacht hem pas in februari 2005... ;(

en zelfs die datum hoeft niet eens zeker te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

211 gram, dat is wel heel erg zwaar!

Verwijderd

oef wat een supermooi ding. en aangezien ik nu een dikke ster in me spv c500 heb zitten, begin ik nu toch wel erg te verlangen naar dit apparaatje.

alleen denk dat ie toch wel aardig duur gaat zijn in het begin...iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian-spirit schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 05:22:
expansys verwacht hem pas in februari 2005... ;(

en zelfs die datum hoeft niet eens zeker te zijn...
Aangezien in Duitsland al erge twijfels bestaan of hij daar wel uitkomt, zal dit zeker dan ook het geval in Nederland niet zijn. Je moet dus volstaan met een import-versie. Op zich niks mis mee overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog wat nieuws? Op nieuwemobiel staat erbij dat hij gecancelled is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
www.pocketz.nl staat de MpX, of ze hem daadwerkelijk hebben??

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Voor degenen die geinteresseerd zijn in deze phone, eerst even deze review checken!!

http://www.howardforums.c...ad.php?s=&threadid=550550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
http://www.mtshop.nl/index.php/cPath/1_4

Hier staat dat hij verwacht wordt tussen jan-maart 2005 en losse toestelprijs is 738 euro.

Best wel duur eigenlijk :(

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren door Motorola bekend gemaakt: mpx wordt definitief gecanceld. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:48:
Gisteren door Motorola bekend gemaakt: mpx wordt definitief gecanceld. Helaas
Gelukkig... was diep bedroefd na 5 minuten er mee te hebben gespeeld.
Concept is goed alleen verkeerd uitgewerkt!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik graag wil weten of deze telefoon echt gecancled is. Hij is gewoon nog op de motorola site aanwezig 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die er meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Heer Kortenbach

Graag willen wij U bedanken voor Uw E-mail betreffende Uw Motorola product.

Er is nog geen officiele datum bekend. Het beste kunt U regelmatig een kijkje nemen op www.motorola.nl. De site wordt steeds ge-updated en als het toestel hier bij staat is het beschikbaar. Verder kunt U in de winkels navragen wanneer zij het verwachten: Motorola verkoopt alleen telefoons en accessoires via distributeurs aan erkende dealers.
Een lijst met dealers bij u in de buurt kunt u opvragen op www.motorola.nl. Klikt u op motorola ‘ondersteuning’, vervolgens op ‘dealerlijst’. U kunt dan zoeken op postcode of plaatsnaam.

We vertrouwen erop U hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Voor verdere vragen of informatie, aarzelt U vooral niet om met ons contact op te nemen, onder vermelding van bovenstaand klant nummer of bezoekt U onze website eens op: www.hellomoto.com

Met vriendelijke groet,
scott
Motorola klantendienst Benelux

Nou, van Motorola zelf word ik er ook niet wijzer van. Volgens mij is dit een standaard brief, maar ze zeggen in ieder geval niks over het feit dat deze gecanceld is. Weet niemand er echt niks meer over te vertellen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals maar een poging wagen:

Weet iemand iets meer over de release van de MPx (300) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er dan niemand interresse in dit mobieltje?

:? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:35:
Heeft er dan niemand interresse in dit mobieltje?

:? :/
1x mee gewerkt: nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me leuk toestelletje als i ook een mooie prijs heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:22:
Nogmaals maar een poging wagen:

Weet iemand iets meer over de release van de MPx (300) :?
zoek anders zelf op internet, hier loopt hier niet, dus chelden ofzo helpt ook niet

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Laatst online: 08-01-2023
Dit toestel is in een paar (volgens mij) aziatische landen uitgebracht en zal als ik het goed heb niet in Europa komen. Het toestel is te onstabiel en met name te traag door de te lage ROM en RAM. Het is ook complete mislukking geworden. Motorola heeft ook het samenwerkingsverband opgezegd met de ontwikkelaar van deze en de andere MPx telefoons. Hij zal dus niet in Nederland in de winkel te koop zijn. Als je em graag wilt zal je op eBay moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@djmurcielago

zoek anders zelf op internet, hier loopt hier niet, dus chelden ofzo helpt ook niet

first: Dat heb ik al meerdere malen gedaan, maar daar krijg ik alleen dubbelle ideeen van, de ene site zegt dat die te koop is, met reacties van mensen die er tevreden over zijn en mensen die er niet tevreden over zijn en de andere site zegt dat die helemaal nog niet is uitgebracht

second. Heb ook al contact overgenomen met Motorola en Vodafone. Zeggen allebei dat ze de release date nog niet weten maar zeggen ook allebei dat die niet gecanceld is.

third: schelden zal ik nooit doen (heb je alleen maar jezelf mee omdat mensen dan niet meer serieus reageren) en heb ik ook niet gedaan. Heb alleen ff een nieuwe line ingetoets zodat die weer even voorbij schuift op Tweakers.

@deuxani

Bedankt voor dit complete antwoord, helaas niet het antwoord waar ik op hoopte :'( . very usefull. Ik ga maar weer is verder dan op zoek naar een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:35:
Dit toestel is in een paar (volgens mij) aziatische landen uitgebracht en zal als ik het goed heb niet in Europa komen. Het toestel is te onstabiel en met name te traag door de te lage ROM en RAM. Het is ook complete mislukking geworden. Motorola heeft ook het samenwerkingsverband opgezegd met de ontwikkelaar van deze en de andere MPx telefoons. Hij zal dus niet in Nederland in de winkel te koop zijn. Als je em graag wilt zal je op eBay moeten kijken.
Productie van de mpx is gestaakt (zie portabelgear.nl, bericht 16 april). Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15

timovd

Voorsprong door techniek

Zal er nog een opvolger komen? Want een telefoon met Wifi, BT en SD/MMC van dit formaat zie je niet (veel).
Dit zou voor mij echt dé ideale phone zijn(ook al ben ik tevreden met mijn Siemens SX1).

Edit: Op 2dehands.nl is iemand die ze verkoopt.€250 is niet veel voor een tel met deze specs. Het is toch geen oplichting hè?

[ Voor 46% gewijzigd door timovd op 28-04-2005 23:12 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag ff bij de MediaMarkt geweest, omdat ik binnenkort mijn abo kan gaan verlengen. Ik kreeg van hun een catalogus mee waarin ik eens kon kijken welke telefoons ik wel leuk zou vinden. De Motorola MPx staat er gewoon in, met een bijbehorend bestelnummer...

Zou hij dan toch gewoon verkrijgbaar zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:05:
Ik ben vandaag ff bij de MediaMarkt geweest, omdat ik binnenkort mijn abo kan gaan verlengen. Ik kreeg van hun een catalogus mee waarin ik eens kon kijken welke telefoons ik wel leuk zou vinden. De Motorola MPx staat er gewoon in, met een bijbehorend bestelnummer...

Zou hij dan toch gewoon verkrijgbaar zijn? :?
Je kan hem gewoon bestellen, hij is namelijk in Azie gewoon op de markt (dump verkoop).
Maar je kan beter voor een MDA3 (Qtek 9090) of een HP 6340 gaan!

Het ding heeft gewoon te weinig capaciteiten om simpel open en dicht te gaan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Ik heb in Azie een exemplaar van deze telefoon kunnen kopen en gebruik he nu een paar weken. Ik ben erg tevreden over de mogelijkheden van deze telefoon, vooral het querty toetsenbord is erg handig voor het invoeren van tekst tov een gewone telefoon met 12 toetsen of een pda met touch screen, iets dat deze telefoon overigens ook heeft, er zit een stylus aan de zijkant ingebouwd waarmee je letters in kan tikken maar ook de menu opties kan je met de stylus aan tikken. Ook heeft hij handschrift herkenning. Niets is echter zo snel en praktisch als een gewoon volledig toetsenbord. De toetsen zijn iets gebolt waardoor je ondanks het kleine formaat ze redelijk makkelijk kan intypen. Het komt niet vaak voor dat ik een verkeerde letter op aan sla iets dat je op de foto van het kleine formaat niet zou denken. Enige nadeel is het beperkte geheugen, waardoor je niet al te veel programmas er op kan installeren. De maart bios-rom versie zou dit iets verbeteren, er gaan nu zelfs sterke geruchten dat er een bios uit komt met Windows Mobile 2005 voor de MPx. Dit OS plaats geinstalleerde programmas niet meer (deels) in het ram geheugen maar in het grotere, 64mb grote, rom geheugen en op de sd-kaart.

Het lukte me met m'n oude camera zonder flitser om er een vaag plaatje ervan te schieten:
http://img257.imageshack.us/my.php?image=122300020td.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

Zijn er al meer dingen bekend over het toestel?
Ik kan 'm namelijk nergens vinden op de KPN site, of bij Hi, of Belcompany, The Phone House. Het staat nergens op hun site...
ben vooral benieuwd naar prijzen icm abbo. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
ThunderNet schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:59:
Zijn er al meer dingen bekend over het toestel?
Ik kan 'm namelijk nergens vinden op de KPN site, of bij Hi, of Belcompany, The Phone House. Het staat nergens op hun site...
ben vooral benieuwd naar prijzen icm abbo. :)
DIt toestel wordt niet (meer) in Europa uitgebracht, enkel in Azie. Ik heb mijn toestel daar gekocht Dus icm een abonnement lukt niet. Wel kan je natuurlijk via www.telecomvergelijker.nl een duur abonnement nemen en van de kickback fee die je na afsluiten ontvangt dit toestel kopen (dat is eigenlijk wat de shop normaal gesproken voor jou doet bij een abonnement met 'gratis' toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
De MPX 300 is inderdaad door Motorola gecancelled. Er zijn te veel problemen met de software. Door het zeer bescheiden RAM (slechts 32 MB waar al anderhalf jaar 64 MB de onderkant van de standaard is) kan er te weinig software op geinstalleerd worden. Ik heb een I-mate Jam met 64 Mb en zelfs daarmee wordt het krap als je alles gewoon in het telfoon geheugen zet. Op SD kaart of het interne ROM storage zetten is de enige oplossing. Nu is 64 MB voor mij net genoeg,zeker met een intern storage van 27 MB en mijn SD kaartjes, maar 128 MB ( zoals de komende standaard is, alle opvolgers van de producent HTC hebben dat standaard aan boord) zou ideaal zijn. Windows Mobile 5.0 zal het op de MPX nooit gaan maken. Er zijn al versies van de Himalaya (Qtek 9090 en consorten) die WM 5.0 draaien, maar voor de Magician/Jam/Compact/M500 zal er geen update komen, ook omdat het ROM met 64 MB er te krap voor is. Als er een Wm 5.0 komt voor die toestellen zal dat krap worden en zullen er concessies gedaan moeten worden. Of het voor de MPX mogelijk is lijkt me sterk de vraag. Als de MPX ook 64 MB ROm heeft zou het kunnen, maar dan blijft er erg weinig ROM over om progs in te installeren, wat WM5.0 nu eenmaal doet. Het RAM is dan alleen nog in gebruik om prgramma's in uit te voeren, zoals het RAM op je pc. Dat zou overigens een uitkomst zijn voor de MPX, die gewoon te weinig RAM aan boord heeft om flink wat software te installeren en ook nog eens te multi-tasken.
Bedank goed dat Motorola de MPX in Europa niet ondersteunt, bij problemen ben je dus de sigaar. Door dat gebrek aan ondersteuning zal er dus ook nooit een offiele WM 5.0 update voor de MPX komen. verder is de ondersteuning voor het toestel via de fora etc ook erg beperkt omdat dus bijna niemand er een heeft. Voor de HTC machines ( mijns inziens veel krachtiger, al mis ik wel een hard keyboard op de JAM) is veel meer ondersteuning beschikbaar op bijv. xda-developers.com.

Het is gewoon een feit, door Motorola ook min of meer toegegeven, dat de MPX te laat en met te weinig geheugen gelanceerd is om het te kunnen maken in de markt. Door de aanhoudende problemen met de software en de steeds verschoven introductie datum zat er uiteindelijk niks anders op dan het apparaat van de markt te halen, op een paar landen in Azie na waar ie al uitgebracht was.

Mijn advies: wacht op de HTC Wizard. Zelfde formaat als de Magician/JAm/Compact maar dan met WM 5.0, meer ROM/RAM, 2.1 MP camera , wifi en qwerty keyboard. Prijs onbekend, verwacht rond december dus waarschijnlijk vanaf januari wel te krijgen hier en daar. In ieder geval veel meer apparaat dan de kreupele MPX 300, die eigenlijk zijn hoge verwachtingen bij lange na niet waar heeft kunnen maken. Meer info over de MPX300 incl het persbericht van Moto waarin ie gecancelled wordt kun je vinden op www.howardforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Op Howardsforum.com kan je ook de thread over geruchten over de bouw van een WM5.0 rom versie voor de MPX volgen:
http://www.howardforums.c...5&highlight=MPX220+WM2005

De MPX300 heeft z'n beperkingen en is geen heavy user PDA. Maar als een uitgebreide smartphone heeft het veel handige eigenschappen. Ik heb inmiddels TmTom er op geinstalleerd. En altijd een aparaat bij je hebben, n.l. je telefoon, waar je agenda in zit, je todo lijst, email, internet, media-player voor mp3s en films, fototoestel, office-applicaties en een klein fototoestel is erg handig. Hopelijk lost WM5.0 iets van de geheugen problemen op.

[ Voor 54% gewijzigd door Database freak op 08-07-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zorg je er nou voor dat je op dit toestel een stabiele draadloze verbinding legt met je netwerk/internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Er zit GPRS op dat je net als elk ander GPRS mobiel kan instellen. WIFI, BlueThooth en Infarood heb ik nog niet geprobeert maar zal ook wel vrij generiek zijn in te stellen, het is inmiddeld Windows PPC 2003SE dat er opstaat. In de 207 paginas dikke handleiding staan hierover paginas gewijdt.
En je kan altijd op Howardforums dit soort lastigere vragen stellen, daar zijn een hoop MPX gebruikers die dit al zelf hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15

timovd

Voorsprong door techniek

Volgens mij wordt dit de opvolger.

specs:
- EDGE, Class 10
-- GSM: Tri-Band 850/1800/1900 MHz
-- Bluetooth wireless technology support:
- Profiles supported: headset, hands-free, file transfer, dial-up networking
-- Cingular Mobile eMail
-- AOL, ICQ and Yahoo! Instant Messaging
-- Internal Display: 262K-color TFT; 176 x 220 pixel
-- External Display: 4 Grey Scale; 96 x 96 pixel
-- Weighs 4.3 ounces; Measures 3.7 x 1.9 x 0.85 inches
-- MP3 ringtones and 64 note polyphonic ringtones
-- T-9 easy text entry
-- Wireless Internet access
-- Wireless modem capable
-- Java support
-- Tone, image and ringer download
-- Integrated games
-- Trilingual user interface: English, Spanish and French
-- Voice recorder
-- Personal information manager
- Calendar, calculator, alarm clock, to do list, currency converter, world time

Er staat niets over het geheugen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Of de D550.
Volgens mij zijn het alleen geen windows ce phones.

Ik heb mijn MPx nu een maand of 2 en ben nog steeds trots op hem. Hij mag dan wel problemen hebben (zelden een vastloper, weinig geheugen, etc) maar hij functioneert naar mijn behoefte en hij is zeer makkelijk wanneer je niet thuis ben (agenda,mail,internet,wlan).

Ik wacht nu alleen nog op tomtom die de landscape mode van wm2003se of wm5 gaat gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door [RNMC] Viper op 31-10-2005 16:41 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Pagina: 1 2 Laatste