Toon posts:

zipslack verandert bestandsnamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zipslack om mijn usb hd gezet dan met opstart diskette opstarten gaat allemaal goed maar nou zou ik graag X willen instaleren (toch ruimte zat) dus ik aan het downe geslagen heb de bestanden opgeslagen in d:linux/x of zoiets en toen weer naar zipslack gegaan en daar geprobeerd de bestanden te kopieren van d:linux/x naar het reeks gemaakte /usr/x dit lukt helaas niet. dus weer naar windows bestanden er daar (kopieren - plakken) in gezet weer zipslack opstarten dan zie ik bij het opstarten dat zipslack de namen verandert!! met het bericht dat ze mangeld zijn of zoiets (whatever that maybe) bv ikbengerlof.tgz veranderd in ikbengerlof.$01 en dan kan ik ze niet meet unpacken met installpkg!!! wat kan ik hier aan doen?

ps. heb Runt ook een keer geistalleerd (zie http://www.ncsu.edu/resnet/runt ) deze deed precies hetzelfde met tgz files die ik er vanuit windows in had gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 20:45 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Kun je niet gewoon vanuit je zip-linux je windows-partitie mounten en dan de bestanden er vanaf kopieren / direct installeren?

bijvoorbeeld als je windows-schijf op de eerste partitie staat van je eerste ide-schijf:
mount -tvfat /dev/hda1 /tmp/win

De directory "/tmp/win" moet bestaan en er wordt vanuit gegaan dat je een fat(32) bestandssysteem hebt (-tvfat).

Waarschijnlijk doet het umsdos-file-systeem van linux nog wat speciaals om er echte linux-bestanden van te maken. Maar hoe het precies werkt kan ik je ook niet vertellen >:)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:09

zwik

randomized

Dat komt omdat Slackware gebruikt maakt van UMSDOS. D.w.z. een unix laag bovenop een FAT partitie. Bestandsnamen groten dan het 8.3 (FAT16) formaat worden dan in een bestandje opgeslagen zodat ze wel gewoon zichtbaar zijn wanneer je zipslack gestart hebt. Wanneer je dus je files in Windows op je USB sticky zet wordt die file niet geupdate en zal zipslack deze niet goed kunnen lezen.

Je kan je files gewoon terug renamen trouwens. Dan moet het weer werken als het goed is :) .

Verwijderd

Topicstarter
thanks!!

Ik heb et nu gewoon geinstalleerd door naar /mnt/hda5/linux/x te gaan en daar installpkg *.tgz in te drukken tot nu toe is dat goed gegaan alleen dat als ik nu startx in typ dan zie je al een interface heel even en dan valt deze weer weg met een error :( maar ik zal eens even naar oplossingen zoek en als het niet lukt post ik weer >:)