Trilling op het beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 19:33
Verhaal: 3 dagen geleden ben ik mijn pc van binnen is gaan uitzuigen. Dus alles netjes schoongemaakt en me pc weer dichtgemaakt. 2 Dagen geleden heb ik een draadje verlengt onder me bureau van me versterker. (er loopt een grote bos draden onder me bureau). Later op die avond viel me op dat me beeldscherm rare trillingen vertoonde. Je zag dat sommige letter een beetje danste. Wat ik nogal merkwaardig vond. Dus ik ging wat gamen en nog steeds waren er trillingen waar te nemen. Dus ik ben toen gaan zoeken op GOT en vond dat er wel eens een magnetisch veld kon zijn dat stoorde. Dus ik wat zoeken maar vond niet zo gauw wat. Het was toen al laat dus ik ben er mee gestopt.
De dag erna starte ik me pc op en je zag gelijk bij het opstarten dat de trillingen er waren. Dus ik heb me pc uit gezet en maar even beneden aangesloten op een geaard stopt contact. Toen ik hem opstarte zag ik nog steed trillingen, dus ik maak me kast open en duw me videokaart is aan. En toen waren de trillingen weg. Dus ik alles na een paar uur weer boven gezet en het heeft voor de rest van de dag nog gewoon gewerkt. Nu start ik vandaag me pc op en toen zag ik toch weer die trillingen. Dus ik zet me pc uit en haal me videokaart eruit, gelijk connectoren schoongemaakt en er weerin gezet. Maar nog steeds waren die trillingen er. Toen heb ik me monitor op 3 andere pc's getest en nog steeds waren die trillingen te zien. Nu ben ik er wel heilig van overtuigd dat het me monitor is, maar er is helemaal geen pratroon waar te nemen wanneer die trillingen er zijn en wanneer niet. Nu werkt het goed, maar ik ben bang dat als ik me pc morgen aan zet dat het er dan weer is.
Ik weet het nu niet meer, ik ga morgen Iiyama bellen en vragen wat er aan gedaan kan worden, maar ik wil toch even vragen wat jullie denken dat het kan zijn.

Specs:
Monitor: Iiyama HM704UC (7 maanden oud)
Videokaart: Leadtek Geforce4 Ti4800SE (9 maanden oud)
CPU: Amd Athlon XP 2800+ @ stock
Mobo: Asus A7N8X Deluxe met 1gB geheugen van Twinmos

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Philips 107S. Hele rare trillingen op het beeld, heb het ding door Philips 2 keer laten vervangen, elke keer kwamen die trillingen weer terug.
Had ook het zelfde geprobeerd als jij, ander stopcontact e.d.
Heb toen uit ergernis de monitor verkocht en een andere gekocht: Geen problemen meer gehad. Die monitor hangt er nu alweer een tijd bij m'n zus aan, prima werkend.
Werd mij verteld dat het te maken had met een of ander "filter" in de monitor tegen spanningspieken/dalen oid, helemaal zeker weet ik dat niet meer..
Blijkbaar was die monitor daar gevoelig voor, alhoewel hij al maanden prima had gewerkt. Als je monitor nog maar 7 maanden oud is en een andere aan je pc wel goed werkt, zou ik een nieuwe/andere vragen als ik jou was.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 09:23
ik was laatst bij een oom van mij en daar zag ik ook een trillend beeld... echt om niet naar te kijken.... ik zo tegen hem: vind je dat niet irritand... hij: wat?... ik: dat trillende beeld... hij: bennik al gewend... oftewel hij is er gewoon aan gewend geraakt en doet er dus niets aan... maar ik weet zo ook niet wat je eraan kan doen |:(

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• WallieBTY
Bedankt voor de reactie. Ik gaat morgen zeker even met Iiyama bellen om te hem te laten repairen, want dit vind ik niet om aan te zien. Ik vind het wel raar dat het van de 1 op de andere dag gebeurd.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ik heb dus ook het zelfde probleem gehad met een Philips 107S. Een brakke verleng kabel voor het signaal bleek het probleem te zijn. Misschien iets om naar te kijken?? (Is maar een idee)

Verwijderd

Kan me nog herinneren dat ik op m'n Geforce 4 MX 440 een "anti-flikker filter" had bij de opties...is daar ook een ATI versie van ,heb nu namelijk 't zelfde probleem met m'n 9800 pro op een LiteOn 19 inch

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik herinner me iets wat ik daarover gevonden heb. Het schijnt veroorzaakt te kunnen worden door slechte aarding had ik daaruit begrepen. zelf heb ik er gelukkig geen last van :) vind die monitoren die dat doen ook godsgruwelijk irritant om naar te moetne kijken.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik heb zelf ook wel af en toe last gehad van vreemde trillingen op mijn beeld, maar gek genoeg waren deze verdwenen na wat kabelzooi opruimen. Misschien dat dat helpt?

...

• WallieBTY
Ik zat daarnet even Battlefield te spelen en toen ik in windows terug was, was de 1 cm aan de linker kant me me scherm helemaal aan het flikkeren. Dus ik duw wat aan me stroomkabel en toen was het weg. Dus morgen even goed kijken en dan zien of het opgelost is.

EDIT: Net even aan het Raven-Shielden en in het spel is het beeld gewoon goed, maar kom ik in windows dan heb ik die rand weer aan de linkerkant. Na een reboot nog steeds.

[ Voor 26% gewijzigd door WallieBTY op 19-02-2004 23:59 ]

• WallieBTY
Helaas, ik krijg hem niet meer goed werkend. Die zwarte balk aan de linker kant blijft. Alleen als ik de refresh rate van 85hz terugzet naar naar 60Hz wordt het minder. Ik heb Iiyama gebeld en een storingsmedling gedaan, dus mij monitor gaat naar iiyama ter reparatie.

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

2 externe zaken waar het aan kan liggen :
- magnetische velden in de buurt (luidsprekers/boxen!!!)
- oude/slecht vga-kabel

anders hopen op garantie

Idiot outside.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

hmm nu ik dit zo lees...

Ik had eerst een ups tussen mn monitor/pc en het stopcontact hangen...
En sinds ik die er tussen heen heb is inderdaad mn beeld gaan trillen.

Ik dacht eerst dat mn monitor aant overlijden was maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.
Dus dan gaat mn UPS dr maar weer tussen :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• WallieBTY
Wat me is opgevallen is dat als ik een game speel dat die rand er dan niet is aan de linkerkant. Maar gewoon in windows valt er gewoon bijna 1,5cm weg. Ik kan me muis er wel achter wel gewoon achter de rand bewegen enzo. De resoluties zijn allebei dan hetzelfde. Als ik het aantal Hz in windows op 60 zet wordt de rand wel minder. Kan het zijn dat het een software matige fout is?
Andere monitoren werken wel normaal. En ook met een andere videokaart blijft de rand er zitten.
Pagina: 1