fat32 defragmenteren?

Pagina: 1
Acties:

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Ik heb een partite in fat32 formaat. Die wil ik graag defragmenteren. Ik dus met de gedachte in mijn hoofd dat linux alles kan googlen. Op google kan ik alleen vinden dat het met linux file-systems niet hoeft. Op sourceforge kon ik ook geen programmatjes vinden die fat32 konden defragmenteren.

Is het nou echt niet mogelijk om met linux een fat32 partitie defragmenteren?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Alle bestanden tijdelijk op een andere partitie, originele partitie leegmaken, dan alles terug zetten? (beetje omslachtig, werkt wel).

Waarom heb je uberhaubt een fat32 partitie als je niet even in Windows kunt booten om de boel te defraggen?

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
_Squatt_ schreef op 19 februari 2004 @ 18:33:
Alle bestanden tijdelijk op een andere partitie, originele partitie leegmaken, dan alles terug zetten? (beetje omslachtig, werkt wel).
De data op de fat32 partitie is te groot om op andere partities te zetten. Jouw oplossing had ik al gevonden BTW.
Waarom heb je uberhaubt een fat32 partitie als je niet even in Windows kunt booten om de boel te defraggen?
Ik heb mijn windows install laatst gebroken, wil hem nog fixen. maar geen zin en tijd voor momenteel

Verwijderd

Dit al geprobeerd?

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
bedankt voor de link, maar dit is jammergenoeg niet wat ik zoek :'( . dit proggie kan 2 dingen, een partitie fat32 formateren, en kapotte clusters opsporen en ze markeren als kapot.

BTW, heb de filesystems HOW-TO ook al gelezen

Die zie ik in veel linux instalation guides staan:
When you are ready to begin using FIPS, first defragment your hard disk. Using DOS's Defrag (or Win95's), do a complete defragmentation. This will pack all of the files towards the "inside" of the partition, making more space available for your second partition.
Ben dus bang dat er inderdaad geen defrag is voor fat32 :'(

[ Voor 61% gewijzigd door Gotiniens op 19-02-2004 20:20 ]

Verwijderd

Ehm.. is het geen idee om gewoon even een DOS bootflopje te maken met defrag erop en dan gewoon vanaf dat schijfje te defragmenteren? Als het standaard fat32 is zou dat schijfje hem toch wel moeten kunnen zien lijkt me.

• Robtimus
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

1 probleem: ik meen dat de DOS defrag niet zo blij was met lange filenames. Die raken geloof ik een beetje erg vernaggeld. Is natuurlijk alleen een probleem als je files hebt met een naam niet in 8.3 formaat.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
inderdaad de standaard dos diskette is niet blij met de lange filenames, waarvan het dus stikt op de partitie 8)7

Mischien dat de win98 bootdisk het wel kan? Ik zal ff checken

edit:

Die heeft dus geen defrag tool

[ Voor 13% gewijzigd door Gotiniens op 19-02-2004 22:43 ]

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Misschien is er iemand in de buurt met een bootable windows CD ?
Ook interessant :
http://savannah.nongnu.org/projects/free-defrag
http://groups.google.com/...-59782.news.uni-berlin.de

[ Voor 61% gewijzigd door jvhaarst op 20-02-2004 09:17 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar het is me al gelukt!

Ik heb in vmware de partitie gekoppeld aan een virtuele machine met windows. En heb ik hem daarmee gedefragmenteerd. Ik heb gelukkig een leerling licentie van beide stukken software.

dat free-defrag had ik net ook gevonden maar die ondersteunt geen fat-32 :'(. Ik ben bang dat dat ook nog wel even duurt omdat de freeDOS kernel nog neit goed fat-32 ondersteunt.
Pagina: 1