[Mozilla 1.6] Security warning bij mijnpostbank.nl

Pagina: 1
Acties:

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ben net overgestapt van Girotel naar mijnpostbank. Voorheen ging het altijd goed met Mozilla. Maar als ik nu met de naar mij opgestuurde login/wachtwoord bij mijnpostbank wil inloggen, geeft Mozilla de volgende waarschuwing:

Although this page is encrypted, the information you have entered is to be sent over an unencrypted connection and could easily be read by a third party.

Hebben meer mensen dit probleem? Vind ik toch best wel eng om onversleuteld met bankzaken bezig te zijn.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg precies dezelfde foutmelding bij Mozilla Firefox. Dat lijkt me inderdaad niet vertrouwd. Heb echter geen idee of er een oplossing voor is...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Geeft de url dat wel aan? Anders zou ik zeggen dat het gewoon niet versleuteld is, en dus niks aan te doen...

DM!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij komt het doordat de eigenlijke versleuteling niet door SSL maar door een losse Java-applet gebeurd. Het wordt dus wel versleuteld maar niet door SSL.

Ze vertrouwen bij de Postbank SSL niet genoeg om de enige beveiliging te laten zijn.

Ik ben deze melding overigens tot nu toe alleen tegengekomen met Konqueror onder een Linux variant. Niet met Firefox 0.8 of IE6 onder Windows XP. Waarschijnlijk is de ene strikter ingesteld dan de ander.

[ Voor 30% gewijzigd door Maurits van Baerle op 19-02-2004 21:27 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic