TI 4200 vergelijkbaar met...

Pagina: 1
Acties:

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Een tijdje terug is mijn TI 4200 128 mb MyViVo van Leadtek kapot gegaan. Goed, opgestuurd etc. Ze konden de fout vinden, maar ze hadden geen vervangingsexemplaren meer van mijn type kaart. Dus ze gingen de kaart repareren.

Uiteindelijk duurde het mij allemaal wat lang, dus ik belde vandaag even. Hieruit bleek dat de kaart ook niet te repareren was en ik geld terug zou krijgen. Dit zou dan ongeveer $70 zijn (iets van 56 euro?) en daar was ik het niet mee eens, want de kaart had ik ongeveer 4 a 5 maanden geleden gekocht voor 137 euro.

Dus ik vroeg of er niet een andere oplossing was. Ik kon een andere vergelijkbare kaart uitkiezen van wat ze nu hebben. Dat wordt dan dus een kaart uit de FX serie van Nvidia (en nee ze hebben geen ATI kaarten).

Op het internet en hier op Tweakers heb ik heel wat reviews gelezen. Alleen het is me nu nog steeds niet echt duidelijk geworden welke nu gelijkwaardig is qua prestaties. De een zegt de FX5600 de ander de FX5700 en dan heb je ook nog het probleem van de Ultra versies etc...

Verder wil ik eigenlijk wel weer een kaart met MyViVo aangezien dat ik nog wel eens gebruikte.

Welke kaart uit de FX serie is ongeveer gelijkwaardig aan een GF 4 TI4200 128 mb, want ik ben nu nog niet echt verder gekomen. Natuurlijk kan ik ook een niet een veel duurdere/betere kaart eisen, want ik wil ze niet op hun tenen trappen.

Overigens kwamen zij met het voorstel om me een FX5600 op te sturen... maar volgens sommige reviews presteert die soms zelf slechter dan m'n TI4200.

Wat denken jullie hiervan?

BVD :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Ik denk gezien het prijskaartje van een vervangende kaart dat de FX5600 een goede keus is. Prestatie weet ik dan zo niet meteen uit mijn hoofd, maar echt slecht is de FX5600 ook niet, toch?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik denk dat je even op http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html moet gaan kijken naar de VGA card review waarin nogal wat kaarten vergeleken worden. Voor de rest is het soms moeilijk te zeggen welke nou echt precies vergelijkbaar is..

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 19-02-2004 16:50 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

probeer een Ati Radeon 9600XT te claimen, of anders een GeForce FX 5700 Ultra, misschien met een kleine bijbetaling, zeker niet met minder akkoord gaan!

www.google.nl

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon een FX 5700Ultra of FX 5900XT vragen, omdat dit toch videokaarten zijn die een goeie performance hebben. (ATi 9600Pro/XT range)

Een FX 5600 (Ultra) is langzamer dan een Ti4200 (alleen DX9 niet, maar dat is logisch), dus daar niet aan beginnen. Lijkt me overigens een redelijke oplossing een videokaart van leadtek uit de FX serie. Maar natuurlijk dan wel de bovengenoemde FX's ;)

I browse with Vivaldi

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik vind dat ze weinig geven voor je kaart, ook door de ongunstige dollar (in deze situatie), nieuw kost zo'n ti4200 toch wel 100+ euro.

als voorbeeldje
Club3D GeForce FX5600 128MB, ViVO kost 119 euro.

Lijkt mij opzich niet zo'n slechte ruil, in DirectX 8.0 ga je er iets op achteruit maar op gebied van Dx 9.0 ga je flink vooruit.. Voor het prijsverschil hoeven ze het niet te doen iig.

Lees iig nog ff wat reviews van de kaarten.. ;)

//edit//
Leadtek is overigens veel duurder:
Leadtek GeForce FX5600 128MB, ViVo € 164,-

Bij nader inzien, die 5600 is echt een bagger kaart, toch nog ff die benches erbij gepakt.. :( kun je niet regelen dat je 100 dollar terug krijgt :P

[ Voor 25% gewijzigd door Race Eend op 19-02-2004 16:54 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
qua prijs komt de 5600 256MB het dichtst in de buurt

TheS4ndm4n#1919

• pyro83
  • Laatst online: 06-08 14:40
BoyGenius schreef op 19 februari 2004 @ 16:43:
Uiteindelijk duurde het mij allemaal wat lang, dus ik belde vandaag even. Hieruit bleek dat de kaart ook niet te repareren was en ik geld terug zou krijgen. Dit zou dan ongeveer $70 zijn (iets van 56 euro?) en daar was ik het niet mee eens, want de kaart had ik ongeveer 4 a 5 maanden geleden gekocht voor 137 euro.
Ik neem aan dat je toch wel een jaar garantie op dat kaartje had? Dat betekent toch dat je recht hebt op 137 euro contant als jij dat wil, of begrijp ik je verhaal nu verhaal verkeerd.

iig laat je niet afslepen met 70 dollar, dat is oplichterij. Als iets kapot gaat binnen de garantieperiode zonder jouw toedoen heb recht op een volledige vergoeding!
(zie het nederlands wetboek ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door pyro83 op 19-02-2004 16:56 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zou een 5700 Ultra nemen (als ze dat niet pikken, dan maar een gewone 5700) met ViVo!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
pyro83 schreef op 19 februari 2004 @ 16:54:
[...]

Ik neem aan dat je toch wel een jaar garantie op dat kaartje had? Dat betekent toch dat je recht hebt op 137 euro contant als jij dat wil, of begrijp ik je verhaal nu verhaal verkeerd.

iig laat je niet afslepen met 70 dollar, dat is oplichterij. Als iets kapot gaat binnen de garantieperiode zonder jouw toedoen heb recht op een volledige vergoeding!
(zie het nederlands wetboek ;) )
Dat hoorde ik m'n pa ook al zeggen, alleen het zit zo: Toen hij kapot was ging ik eerst naar Wintelco met het verhaal. Alleen hun leverancier was failliet gegaan en konden ze dus ook niet echt wat doen.

Toen is er door hun met Leadtek afgesproken dat ik direct met Leadtek kon onderhandelen (normaal gaat dit via de winkel). Dus ik dat gedaan met dit als resultaat. Trouwens verder niks kwaads over Leadtek hoor, ze zijn daar erg vriendelijk.

edit:
Blijkbaar is die $70 iets van de dagwaarde ofzo, degene waarmee ik sprak dat hij gewoon elke maand een nieuw lijstje kreeg met wat hij aan geld terug moest geven bij elke type kaart.... dus tja :?

[ Voor 12% gewijzigd door BoyGenius op 19-02-2004 17:06 ]

• Hann1BaL
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

hun leverancier failliet?? dat is volgens mij hun probleem. Jij koopt iets bij hen, dan moeten zij ook de garantie leveren en ja pech voor hen dat zij de kosten niet kunnen verhalen op de leverancier.

Verwijderd

BoyGenius schreef op 19 februari 2004 @ 17:04:
[...]

Dat hoorde ik m'n pa ook al zeggen, alleen het zit zo: Toen hij kapot was ging ik eerst naar Wintelco met het verhaal. Alleen hun leverancier was failliet gegaan en konden ze dus ook niet echt wat doen.

Toen is er door hun met Leadtek afgesproken dat ik direct met Leadtek kon onderhandelen (normaal gaat dit via de winkel). Dus ik dat gedaan met dit als resultaat. Trouwens verder niks kwaads over Leadtek hoor, ze zijn daar erg vriendelijk.

edit:
Blijkbaar is die $70 iets van de dagwaarde ofzo, degene waarmee ik sprak dat hij gewoon elke maand een nieuw lijstje kreeg met wat hij aan geld terug moest geven bij elke type kaart.... dus tja :?
staat ook in het wetboek, heb jij helemaal nix mee te maken dat hun leverancier failliet is. ZIJ hebben dat ding aan jouw verkocht en je hebt met HUN een contract van garantie. daar heeft die leverancier helemaal NIX mee te maken.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 17:07:
[...]

staat ook in het wetboek, heb jij helemaal nix mee te maken dat hun leverancier failliet is. ZIJ hebben dat ding aan jouw verkocht en je hebt met HUN een contract van garantie. daar heeft die leverancier helemaal NIX mee te maken.
Dus wettelijk gezien kan ik gewoon die 137 euro rechtstreeks bij Wintelco claimen en dat zij het dan maar uitvechten met Leadtek?

Verwijderd

BoyGenius schreef op 19 februari 2004 @ 17:11:
[...]

Dus wettelijk gezien kan ik gewoon die 137 euro rechtstreeks bij Wintelco claimen en dat zij het dan maar uitvechten met Leadtek?
ik zal even kijken of ik het op kan zoeken, ik weet trouwens niet of je de nieuwprijs vergoed zal krijgen of de dagwaarde. (je kunt wel gewoon vervanging eisen van een andere 4200 afaik)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Als de leverancier van de winkel falliet is is dat niet jouw probleem. Jij hebt bij de winkel gekocht en niet bij hun leverancier. In dit geval kan je product niet vervangen of gemaakt worden dus heb je in de garantie periode recht op terug betaling
neem geen genoegen met een tegoed bon want ze zijn verplicht dit bedrag terug te betalen.

De dag waarde ligt tussen 120 en 150 euro.
voor dat geld kun je makkelijk ergens anders weer een leuk kaartje scoren. of goedkoper zelf weer een ti4200 terugkopen en dan heb je weer een jaar garantie.

http://www.stichtingdeomb...ebied/consument/nwwet.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Bware81 op 19-02-2004 17:19 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het gaat inderdaad om de huidige straatwaarde van je oude Ti4200, zo is het wettelijk geregeld. Boek 6 meen ik me te herinneren (wetten.overheid.nl)

De winkel is je gesprekspartner, aangezien je met hun een verkoopovereenkomst had. Die winkel kan je aanspreken op "het leveren van een niet deugdelijk product waarvan je mag verwachten dat ie het tenminste 5 jaar doet."

Het is netjes dat Leadtek die rol overneemt als de winkel in kwestie failliet is, want dat hoeven ze niet te doen. 70 Euro klinkt niet zo heel aannemelijk als de huidige straatwaarde voor een wat oudere videokaart die toen zo'n 250(?) euro heeft gekost, maar ik ken de calculatie daar niet voor.

Ik zou Leadtek vragen om met een geringe meerprijs (50 euro) een iets betere kaart dan een FX5600 te krijgen ter waarde van 160 euro (bijvoorbeeld degene die genoemd wordt in deze draad).

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Bware81 schreef op 19 februari 2004 @ 17:14:
Als de leverancier van de winkel falliet is is dat niet jouw probleem. Jij hebt bij de winkel gekocht en niet bij hun leverancier. In dit geval kan je product niet vervangen of gemaakt worden dus heb je in de garantie periode recht op terug betaling
neem geen genoegen met een tegoed bon want ze zijn verplicht dit bedrag terug te betalen.

De dag waarde ligt tussen 120 en 150 euro.
voor dat geld kun je makkelijk ergens anders weer een leuk kaartje scoren. of goedkoper zelf weer een ti4200 terugkopen en dan heb je weer een jaar garantie.

http://www.stichtingdeomb...ebied/consument/nwwet.htm
Jep ik zie het, bedankt voor de link :)

Maar goed, mocht ik 137 euro krijgen (of zelfs minder ivm afschrijving) dan kun je voor dat geld natuurlijk geen FX5700 Ultra oid kopen. Daar had ik het net met me pa over, dat ik dan eerst bij Leadtek moet proberen om minimaal een 5700 (of misschien nog beter) te scoren en als dat niet zo is dan kijken of Wintelco bereid is om het volledige aankoopbedrag terug te geven.
markclausing schreef op 19 februari 2004 @ 17:21:
Het gaat inderdaad om de huidige straatwaarde van je oude Ti4200, zo is het wettelijk geregeld. Boek 6 meen ik me te herinneren (wetten.overheid.nl)

De winkel is je gesprekspartner, aangezien je met hun een verkoopovereenkomst had. Die winkel kan je aanspreken op "het leveren van een niet deugdelijk product waarvan je mag verwachten dat ie het tenminste 5 jaar doet."

Het is netjes dat Leadtek die rol overneemt als de winkel in kwestie failliet is, want dat hoeven ze niet te doen. 70 Euro klinkt niet zo heel aannemelijk als de huidige straatwaarde voor een wat oudere videokaart die toen zo'n 250(?) euro heeft gekost, maar ik ken de calculatie daar niet voor.

Ik zou Leadtek vragen om met een geringe meerprijs (50 euro) een iets betere kaart dan een FX5600 te krijgen ter waarde van 160 euro (bijvoorbeeld degene die genoemd wordt in deze draad).
De winkel zelf is niet failliet, de leverancier van hun hardware was failliet! In ieder geval ga ik dan eerst proberen om een FX5700 te krijgen zonder bijbetaling dan dan ook nog het liefst met MyViVo...

[ Voor 35% gewijzigd door BoyGenius op 19-02-2004 17:25 ]

Verwijderd

even vraagje:

Wintelco, is dat de winkel waarbij je hem hebt gekocht? en hun leverancier (dus niet de winkel zelf) is failliet?

In dit geval moet je gewoon bij Wintelco zijn. Je neemt die kaart mee je zegt ze simpel dat je recht hebt op een van het volgende:
-vervaning
-herstel (binnen redelijke termijn)
-vergoeding (niet in de vorm van waardebon, gewoon cash).

Dagwaarde van een ti 4200 128mb ligt volgens mij in de pricewatch toch wel ruim boven de 100 euro (kijk zelf maar even), het is onredelijk als zij hieronder gaan zitten. De vergoeding gaat ervan uit dat, omdat de winkel het product niet meer kan leveren, je zelf een zelvde product kan kopen. Hierdoor mag de vergoeding natuurlijk NIET onder de dagwaarde komen te zitten (niet 2e hands dagwaarde natuurlijk).

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 17:26:
even vraagje:

Wintelco, is dat de winkel waarbij je hem hebt gekocht? en hun leverancier (dus niet de winkel zelf) is failliet?

In dit geval moet je gewoon bij Wintelco zijn. Je neemt die kaart mee je zegt ze simpel dat je recht hebt op een van het volgende:
-vervaning
-herstel (binnen redelijke termijn)
-vergoeding (niet in de vorm van waardebon, gewoon cash).

Dagwaarde van een ti 4200 128mb ligt volgens mij in de pricewatch toch wel ruim boven de 100 euro (kijk zelf maar even), het is onredelijk als zij hieronder gaan zitten. De vergoeding gaat ervan uit dat, omdat de winkel het product niet meer kan leveren, je zelf een zelvde product kan kopen. Hierdoor mag de vergoeding natuurlijk NIET onder de dagwaarde komen te zitten (niet 2e hands dagwaarde natuurlijk).
Klopt de leverancier van Wintelco was failliet gegaan. En ik zie net in de pricewatch dat een TI 4200 128 mb met MyViVo op het moment 119 euro moet kosten.

Verwijderd

vergeet niet dat 119 waarschijnlijk de laagste prijs is (pricewatch geeft altijd laagste prijs aan) dus zeker NIET daaronder

Verwijderd

tsja, ik zou zeker een 5700 claimen aangezien die ongeveer dezelfde prestaties levert.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Trouwens dan een 5700 Ultra? Het geheugen daarvan draait op 900 mhz ipv de 600 mhz van de gewone 5700 (correct me if I'm wrong).

Ik probeer eerst wel een 5700 Ultra of een gewone 5700 met ViVo te claimen (aangezien de ultra geen vivo heeft) en zoniet dan die 119 euro proberen te krijgen. Als Leadtek dat niet wil, dan ga ik dan wel naar Wintelco. Ik ben nu toch al een tijdje bezig met Leadtek, dus dan probeer ik het eerst wel via hun.

Verwijderd

BoyGenius schreef op 19 februari 2004 @ 18:32:
Trouwens dan een 5700 Ultra? Het geheugen daarvan draait op 900 mhz ipv de 600 mhz van de gewone 5700 (correct me if I'm wrong).

Ik probeer eerst wel een 5700 Ultra of een gewone 5700 met ViVo te claimen (aangezien de ultra geen vivo heeft) en zoniet dan die 119 euro proberen te krijgen. Als Leadtek dat niet wil, dan ga ik dan wel naar Wintelco. Ik ben nu toch al een tijdje bezig met Leadtek, dus dan probeer ik het eerst wel via hun.
ik zal niet te lang met leadtek blijven aanmorren. Wintelco is namelijk degene bij wie je wettelijk gezien moet zijn. En zij zullen je 100% zeker minimaal die 119 euro moeten geven anders stap je naar de consumentenbond etc en daar zijn ze helemaal niet gelukkig mee >:)

Verwijderd

Probeer anders een 5900 XT te regelen bij Leadtek, als het heel misschien lukt vergeet die VIVO voor 1 maal, hand over je hart strijken veel moeite auw auw :+

Maar met die 5900 XT heb je ook wat ff flashen naar 5950 en voilla :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 18:57:
Probeer anders een 5900 XT te regelen bij Leadtek, als het heel misschien lukt vergeet die VIVO voor 1 maal, hand over je hart strijken veel moeite auw auw :+

Maar met die 5900 XT heb je ook wat ff flashen naar 5950 en voilla :)
Ja die gedachte was ook al bij me opgekomen :P
Alleen dat staat wel erg asociaal om dat te vragen, je hoeft er ook niet op te rekenen dat ik die dan krijg :+

Maar goed, morgen bel ik Leadtek ff en stel voor: of een 5700 ultra (zonder vivo) of een 5700 met vivo of 119 euro.... Dan zie ik dan wel weer verder :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ok heb net met Leadtek gebeld en volgens hun was een FX5700 niet gelijkwaardig met een TI4200. Nu wordt ik vanmiddag nog teruggebeld door iemand van de technische dienst bij Leadtek om hun zeg maar toch te 'overtuigen' ofzo, want waarom zou de technische dienst mij dan terugbellen?

Update:
Heb ff met de technische dienst gepraat en ze hadden ondertussen al besloten dat ik toch een FX5700 (geen Ultra) kon krijgen :) met MyViVo!

Link:
http://www.leadtek.nl/nts...Fast%20A360%20TD%20MyVivo

Hulde voor Leadtek _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door BoyGenius op 20-02-2004 15:20 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
de FX 5700 U is idd niet gelijkwaardig aan de Ti4200, maar zelfs dermate beter
eerlijker zou zijn om een FX 5600 U te claimen, want als je kijkt naar de grote test op Tom's Hardware Guide dan zie je dat dat stukken reeëler is ;)

maar ik geef je groot gelijk, probeer er uit te halen wat erin zit en schuif Leadtek gewoon eens een aantal benchmarks onder hun neus.
krijg je alsnog die FX5700 U dan heb je geluk en bieden ze je een FX5600 U of een FX5700 dan heb je niks te klagen imho :)

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 20-02-2004 15:23 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Crash-Override schreef op 20 februari 2004 @ 15:20:
eerlijker zou zijn om een FX 5600 U te claimen, want als je kijkt naar de grote test op Tom's Hardware Guide dan zie je dat dat stukken reeëler is ;)

maar ik geef je groot gelijk, probeer er uit te halen wat erin zit en schuif Leadtek gewoon eens een aantal benchmarks onder hun neus.
krijg je alsnog die FX5700 U dan heb je geluk en bieden ze je een FX5600 U dan heb je niks te klagen imho :)
Het is al geregeld, zie mijn edit in m'n vorige post :)

• Crash
BoyGenius schreef op 20 februari 2004 @ 15:22:
[...]

Het is al geregeld, zie mijn edit in m'n vorige post :)
lol, zie ook mijn edit :P

ik was namelijk vergeten om de FX5700 te vermelden :)
maar dat is een mooie oplossing voor je

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 20-02-2004 15:24 ]

Verwijderd

Crash-Override schreef op 20 februari 2004 @ 15:20:

krijg je alsnog die FX5700 U dan heb je geluk en bieden ze je een FX5600 U of een FX5700 dan heb je niks te klagen imho :)
in direct x 9 opzicht misschien, maar ik denk dat de 4200ti beter presteert in games en in 3dmark 2001, of heb ik ongelijk?

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 23:46:
[...]

in direct x 9 opzicht misschien, maar ik denk dat de 4200ti beter presteert in games en in 3dmark 2001, of heb ik ongelijk?
Ik denk toch echt dat de geforce fx 5700 gelijk presteerd als een ti4200 zelfs beter:) .
En trouwens wat boeit 3dmark das een bench programma :/ .
En het grootste voordeel is natuurlijk directx 9. Ik vind dat hij een beter presterend product heeft gekregen,er zitten tenslotte alleen maar voordelen voor hem op ;) .

En idd hulde aan leadtek goede service _/-\o_ . (Veel plezier met je geforce fx 5700 ;) )

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
[...]

Klopt in 3dmark2001 is ie wel veel slechter dan de TI4200 en dat zal ik misschien in de huidige games ook nog wel merken, maar in de toekomst als alles DX9 wordt dan is deze uiteindelijk weer beter.... dus ach ik ben wel tevreden :)

• Crash
[...]

aan de hand van die uitgebreide test op Tom's Hardware Guide heb ik die conclusie getrokken :)
het wisselt zich namelijk af, in de ene test presteerd de Ti 4200 iets beter en in een andere test scoort de FX 5600 U gelijk/beter/slechter of scoort de FX 5700 wat beter. als je dat samenneemt en een gemiddelde pakt komt het ongeveer gelijk uit :)

[ Voor 29% gewijzigd door Crash op 21-02-2004 13:12 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Dan klok je hem ietsje over, naar 5700 ultra waardes en dan ben je altijd sneller >:) Leadtek wil over het algemeen wel lekker overklokken :)
Pagina: 1