Toon posts:

Trage netwerk mapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een schitterend 2003 server met XP clients domein ingesteld bij een klant. Dit werkt allemaal behoorlijk goed, op 1 raar iets na wat alles behoorlijk vertraagd en waar ik niks van snap.

Het probleem
Het netwerk loginscript maakt met net use enkele schijven aan op netwerklocaties op de 2003 server. De XP clients draaien hier programma's van en slaan hier hun documenten op.

Als ik als test een map met 100 MB van bijvoorbeeld een gemapte m: schijf kopieer naar een tijdelijke map op die m: mapping dan duurt dat 198 minuten.

Als ik hetzelfde probeer op de UNC \\servernaam\sharenaam dan is het geheel binnen de minuut gebeurd.

Ik snap hier dus echt helemaal niks van en zoek me helemaal gek. Ik dacht eerst dat ik het in mijn DNS moest gaan zoeken (vanwege het resolven), maar toen werd ik voor gek verklaard. Iemand enig idee?

Verwijderd

de dns heeft hier denk ik ook niet veel mee te maken vanwege dat die zorgt voor de unc<=>ip vertaling.

Gebruik je ook antivirus software? het zou kunnen dat die bij het kopieren naar drivemappings ook de boel gaan lopen scannen..je zou het kunnen proberen als je die virusscannner even uitschakeld..

succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 16:59:
de dns heeft hier denk ik ook niet veel mee te maken vanwege dat die zorgt voor de unc<=>ip vertaling.

Gebruik je ook antivirus software? het zou kunnen dat die bij het kopieren naar drivemappings ook de boel gaan lopen scannen..je zou het kunnen proberen als je die virusscannner even uitschakeld..

succes
Hmmm... we hebben inderdaad wel McAffee total defence draaien, maar dat dit het systeem dan zo naar de bagger helpt zou wel erg flauw zijn. Ik ga het in elk geval wel onderzoeken. Bedankt alvast!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb hetzelfde met XP en 2003, als je op die drive wil browsen is ie eerst zo'n 1.5 minuten aan het zoeken :(

Verwijderd

Hebben jullie SMB Signing uitstaan op de server?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik gebruik alleen geen Active directory, alleen shares :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 18:12:
Hebben jullie SMB Signing uitstaan op de server?
??? Hoe doen we dat? Is dat een service die je kan killen? Ik had al wel vrijwel alle services gestopt in de hoop dat het daar aan zou liggen. Helaas bleek dat niet het geval te zijn.

Verwijderd

Dit is voor NT4, maar werkte geloof ik ook op Windows 2000. Server 2003 moet dan ook wel lukken denk ik; http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;161372

En anders hier even mee snuffelen: http://search.microsoft.c...qu=smb+signing&view=en-us

Maar ik begin nu te twijfelen, normale SMB-transfers gaan wél snel, het is enkel na een mapping.. Dan zou SMB Signing er weinig mee te maken moeten hebben..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je van de gemapte share naar gemapte share kopieert forceer je een route via het werkstation waar je kopieert :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op 21 februari 2004 @ 11:04:
Als je van de gemapte share naar gemapte share kopieert forceer je een route via het werkstation waar je kopieert :)
Maar dan hoort het nog steeds geen 198 minuten te duren (tenzij je over een WAN-connection werkt, natuurlijk).

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Heb je hiervoor toevallig een oplossing gevonden, ik heb nu hetzelfde probleem, maar dan met windows 2000 (advanced) server en XP-cliënts.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBurn schreef op 27 april 2004 @ 12:22:
Heb je hiervoor toevallig een oplossing gevonden, ik heb nu hetzelfde probleem, maar dan met windows 2000 (advanced) server en XP-cliënts.
Waarschijnlijk wel, we hadden McAffee antivirus draaien. Deze stond op de clients op "controleer lokale stations" en niet op "controleer netwerk mappings". Op de server stond dezelfde scanner op dezelfde schijf als waar de clients naar connecten ook nog weer eens te scannen. Daarbij stond ook "controleer bij lees en bij schrijf bewerkingen" enabled.

Bij een UNC mapping naar de server werd op de clients niet gescanned, alleen op de server. Waarschijnlijk lockt dat scannen de bestanden ook nog eens waardoor het geheel erg traag werd.

De server gaf alleen nog veel meer problemen waardoor we hebben besloten een nieuwe te plaatsen. Het probleem is nu dus ook verdwenen, maar waarschijnlijk lag het aan deze configuratie met de virusscanner.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Bleek dus dat Flugel-fan waarschijnlijk meteen al de juiste tip had :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 10:39 ]

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Kijk hier even naar, ik heb namelijk zelf ook heel veel problemen gehad met Windows 2000/2003 Dc's en Windows XP clients.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/861795

Het zou misschien ook nog wat te maken kunnen hebben met NetBios omdat net use een netbios commando is. Heb je al eens geprobeerd om wins te gaan draaien?

[ Voor 31% gewijzigd door Acmosa op 04-05-2004 11:10 ]

But then again, I could be wrong..

Pagina: 1