Exchange 2k3: problemen met OWA en Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 08:46
Heb op mijn Windows Server 2003 Exchange 2003 geinstalleerd.
Ik kan zonder problemen mijn email ontvangen (popcon) en deze wordt op de juiste manier doorgestuurd naar het juiste (interne) emailadres op de server.
Alleen lukt het mij niet om de server te bereiken met Outlook WebAccess en met Outlook 2003 op mijn normale pc.

Wat betreft OWA:
Krijg wel de juiste pagina te zien na het inloggen en kan wel zien dat er nieuwe berichten zijn maar blijft steeds te melding geven: bezig met laden.
Ook geeft internet explorer 6.0 een syntaxisfout in: ctr_view.htc. Wanneer ik Mozilla Firefox gebruik kan ik wel inloggen en alles gebruiken maar heb ik weer geen plaatjes.

Wat betreft Outlook 2003:
Ik kan de server alleen bereiken via POP en IMAP en niet door de Exchange Server direct te benaderen (wat ik wel graag zou willen ivm gedeelte agenda, contactpersonen etc.).

Kan iemand mij misschien helpen?

ps. ik gebruik nu de 30dagen versie van PopCon om mijn email van internet te halen, weet iemand een freeware alternatief??

Verwijderd

Waarvoor laat je je email door de provider niet doorsturen naar je ipadres en link je dit ipadres door je firewall naar je exchange server, gewoon poortje 25 forwarden... (smtp), exchange heeft standaard alleen in de small business versie een popconnector...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marqvds schreef op 19 februari 2004 @ 15:55:
Wat betreft Outlook 2003:
Ik kan de server alleen bereiken via POP en IMAP en niet door de Exchange Server direct te benaderen (wat ik wel graag zou willen ivm gedeelte agenda, contactpersonen etc.).
Kun je geen exchange account configureren? wat is de foutmelding die je dan krijgt?
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 19:18:
Waarvoor laat je je email door de provider niet doorsturen naar je ipadres en link je dit ipadres door je firewall naar je exchange server, gewoon poortje 25 forwarden... (smtp), exchange heeft standaard alleen in de small business versie een popconnector...
dat lost z'n Exchange probleem nog niet op, en bovendien heeft de standaard popconnector een relaying bug waardoor spemmerts vrij spel kunnen krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2004 00:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:34

nIghtorius

Poef!

marqvds schreef op 19 februari 2004 @ 15:55:
ps. ik gebruik nu de 30dagen versie van PopCon om mijn email van internet te halen, weet iemand een freeware alternatief??
ik had nog laatst zelf een freeware pop3 connector geschreven op m'n werk voor klanten die geen sbs servers hadden (en dus de gewone exchange exclusief de pop connector).

je kunt 'm ophalen bij:

http://www.phibiansoft.net/files/popexchange.exe

installeert zich als een NT-service en heeft een configuratiepaneeltje.. verwacht er niet te veel mee.. het doet alleen wat het doen moet.

documentatie is er nog niet.. als je vragen hebt moet je hier je vraag posten..

---

zorg ervoor dat je bij de installatie de controle tijd op 1 minuut instelt. want anders moet je de service rebooten wanneer je op een later tijdstip doet (standaard is ie 0 minuten voordat ie 'm start tijdens de installatieproces, en de config wordt gelezen elke ophaal cyclus).

interval controle kun je instellen bij onder de map servers door te dubbelklikken op het object PopExchange server

[ Voor 24% gewijzigd door nIghtorius op 22-02-2004 19:39 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49
Hee nIghtorius,

Dat ziet er handig uit, ik zal hem hier eens testen zodra ik een dev exchange 2k3 klaar heb staan, ik neem aan dat de pop3 connector op zowel Exch 5.5, 2k of 2k3 werkt?

Dit is echt geweldig, want om nu PopCon aan te schaffen als je één POP3 box wilt uitlezen is nu ook weer zo overdreven.

thnx iig :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:34

nIghtorius

Poef!

KoeKk schreef op 23 februari 2004 @ 09:37:
Hee nIghtorius,

Dat ziet er handig uit, ik zal hem hier eens testen zodra ik een dev exchange 2k3 klaar heb staan, ik neem aan dat de pop3 connector op zowel Exch 5.5, 2k of 2k3 werkt?

Dit is echt geweldig, want om nu PopCon aan te schaffen als je één POP3 box wilt uitlezen is nu ook weer zo overdreven.

thnx iig :)
werkt op alle email servers die email binnenkrijgen via SMTP.. want het haalt email op via POP3 en verstuurt het door via SMTP en daarbij kun je ook nog de achtervoegsel van een email en de username wijzigen..

b.v.

gebruiker@planet.nl pop box kan worden doorgestuurd naar username@mijndomein.nl.. waarbij aan en van header velden onaangetast worden.

om zo transparant mogelijk te houden moet je het vinkje (Uitgaand (intern) email adres toevoegen bij ontvangers)(bij aanmaken gebruiker) bij de tabblad uitgaand (SMTP) uitschakelen. als ik het applicatie opnieuw compileren ga haal ik deze optie eruit omdat het al volstrekt nutteloos is geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door nIghtorius op 23-02-2004 13:06 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 08:46
BackSlash32 schreef op 21 februari 2004 @ 00:21:

Kun je geen exchange account configureren? wat is de foutmelding die je dan krijgt?
Krijg helaas geen foutmelding.
Wanneer ik de Exchange server toevoeg in Outlook 2003 duurt het ca. 5 minuten voordat hij 'bruikbaar' en opgestart is. Wanneer ik dan probeer de Exchange server te openen krijg ik een foutmelding: Kan de set mappen niet openen.
Daar was ik zelf ook al achter ja |:(

Alle services van Exchange draaien op de server dus ik snap er niets van.
Heb exchange al opnieuw geinstalleerd maar dat help niets helaas.
Pagina: 1