webmail op mijn server?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een site, gehost bij een hosting provider. Mijn mail adressen zijn pop3 mail adressen. Ze hebben zelf geen webmail functionaliteit.
Wat ik wil, is een webmail achtige client hebben op mijn eigen server die mijn mail kan ophalen en evt. verzenden.
Ik heb een mandrake linux doosje met apache en php. Ik heb GEEN mysql draaien!
het liefst doe ik het met de installatie zoals het is.
Kan iemand mij aangeven hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Probeer uebimiau eens, die werkt zonder SQL :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Je moet gewoon zelf een webmail clientje uploaden. Daarin stel je je pop-gegevens in, en je bent er. ;)

Verwijderd

http://www.horde.org/imp/

Geen mysql nodig, geschreven in PHP en werkt met IMAP en POP3.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
of Squirrelmail..die gebruik ik zelf ook. Prachtig pakketje!

• jep

jep

Tomaat schreef op 19 februari 2004 @ 15:47:
of Squirrelmail..die gebruik ik zelf ook. Prachtig pakketje!
Inderdaad, ook mijn keuze. Die is alleen alles behalve fancy. :P

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
jep schreef op 19 februari 2004 @ 15:51:
[...]

Inderdaad, ook mijn keuze. Die is alleen alles behalve fancy. :P
ja, maar squirrelmail werkt volgens mij weer met mysql...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
nee squirelmail verbind met imap

edit: en benodigt neit mysql

[ Voor 34% gewijzigd door M4RTiN op 19-02-2004 15:56 ]

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:33

MadEgg

Tux is lievvv

Squirrelmail werkt ook met POP3/SMTP, imap is niet verplicht...

Tja

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je server niet zo snel is is Squirrelmail ontzettend traag ('prachtig pakketje?' veel te zwaar voor wat webmail als je 't mij vraagt.) Ilohamail is een lichtgewicht webmail programma dat ook geen SQL nodig heeft en zowel IMAP als POP3 ondersteunt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• jep

jep

Hij is helemaal niet zwaar? Eerder super snel. :) Ik gebruik 'm zeer intensief, en xs4all gebruikt 'm ook voor al hun klanten. Top ding..

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 13:26
Naar mijn idee is Squirrelmail sneller als Horde IMP. Daarnaast is het nog makkelijker te installeren ook, maar dat kan persoonlijk zijn. Squirrel is iig handig, en heeft veel nuttige plugins. Gebruik het zelf ook op m'n server.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
jep schreef op 19 februari 2004 @ 17:07:
Hij is helemaal niet zwaar? Eerder super snel. :) Ik gebruik 'm zeer intensief, en xs4all gebruikt 'm ook voor al hun klanten. Top ding..
Ok, misschien is-ie niet zwaar, maar in ieder geval zwaarder dan Ilohamail. ;) Op een P200 met 64MB geheugen merk je het verschil zeker. Horde is erg mooi, maar nog veel zwaarder dan SquirrelMail.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

Lancer

What the......

ajvdvegt schreef op 19 februari 2004 @ 17:52:
[...]

Ok, misschien is-ie niet zwaar, maar in ieder geval zwaarder dan Ilohamail. ;) Op een P200 met 64MB geheugen merk je het verschil zeker. Horde is erg mooi, maar nog veel zwaarder dan SquirrelMail.
Er valt een boel performance te winnen door een php cache engine te installeren zoals b.v. http://turck-mmcache.sourceforge.net

Na installatie en configuratie gaat alles veel soepeler. Ik had squirrelmail op een P200 draaien en dat ging flitsend. Nu heb ik horde CVS op een PII-300 en dat gaat ook fantastisch

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik draai zelf openwebmail, voornamelijk omdat hij redelijk veel opties heeft en toch een overzichtelijke interface. Het is allemaal gebaseerd op Neomail dacht ik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
allemaal bedankt voor de reacties!
Ik heb genoeg voer om uit te gaan testen.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
jvdb1975 schreef op 23 februari 2004 @ 19:24:
allemaal bedankt voor de reacties!
Ik heb genoeg voer om uit te gaan testen.
hier mag een slot op

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

jvdb1975 schreef op 30 maart 2004 @ 16:53:
[...]

hier mag een slot op
Ten eerste hanteert men hier een policy waarbij oude topics vanzelf afzakken, waarbij slotjes dus niet nodig zijn. Zo blijft het mogelijk om een topic te kicken (hoewel dat vaak niet gewenst is! alleen nuttige info!!!). Jij schopt hier een topic omhoog zonder toegevoegde waarde.

Ten tweede is het voor anderen wel nuttig als jij getest hebt, om te vertellen wat je ervaringen zijn. Zo kunnen mensen met dezelfde vraag profiteren van dit topic.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 16:31
MadEgg schreef op 19 februari 2004 @ 16:10:
Squirrelmail werkt ook met POP3/SMTP, imap is niet verplicht...
Die moet je mij dan eens uitleggen. Ik heb zelf ook Squirrelmail geinstalleerd, maar voor zover ik weet *moet* je echt een IMAP-server hebben draaien. Vind ik eigenlijk best irritant, als iemand weet hoe het zonder kan hoor ik dat graag.

Verder vind ik Squirrelmail echt perfect, een zee aan plugins om het aan je smaak aan te passen!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

M_v_A schreef op 30 maart 2004 @ 22:18:
[...]

Die moet je mij dan eens uitleggen. Ik heb zelf ook Squirrelmail geinstalleerd, maar voor zover ik weet *moet* je echt een IMAP-server hebben draaien. Vind ik eigenlijk best irritant, als iemand weet hoe het zonder kan hoor ik dat graag.

Verder vind ik Squirrelmail echt perfect, een zee aan plugins om het aan je smaak aan te passen!
Volgens mij kan dat idd niet. Squirrelmail heeft imap nodig. Wat vind je daar iritant aan dan?

Het is idd. best een nette webmail heb hem ook een tijdje gedraaid, maar ben uiteindelijk overgestapt op Openwebmail omdat die er minder "technisch" uitziet :) Waarschijnlijk komt dat doordat de interface van Squirrelmail totaal geen plaatjes bevat (is natuurlijk wel sneller, maar ziet er gewoon niet uit :P)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heeft iemand een voorbeeld van de webpage van squirrel?
Horde ken ik wel maar ik ben altijd bereid om iets nieuws te leren/proberen..

Alle proemn in n drek

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Bierkameel schreef op 30 maart 2004 @ 23:17:
Heeft iemand een voorbeeld van de webpage van squirrel?
Horde ken ik wel maar ik ben altijd bereid om iets nieuws te leren/proberen..
http://www.squirrelmail.org/screenshots.php

It sounds like it could be either bad hardware or software

• vanaalten
Marzman schreef op 30 maart 2004 @ 22:26:
[...]

Volgens mij kan dat idd niet. Squirrelmail heeft imap nodig. Wat vind je daar iritant aan dan?
Ik heb het draaien op m'n mailserver. Mijn mail op die mailserver lees ik op twee verschillende manieren:
1. via ssh inloggen en op de command line met mutt lezen;
2. via webmail, die m'n post overzet in een IMAP folder.

Als ik een bericht via webmail gelezen heb, dan is 'ie daarna opgeslagen in IMAP. Als ik datzelfde bericht daarna nog eens wil lezen via mutt, dan kan dat niet omdat dat bericht niet meer in m'n normale maildir staat. *Dat* vind ik irritant aan imap bij squirrelmail!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 16:00
Ik heb Courier-IMAP draaien. Deze ondersteund ook het maildir format. Wat merkbaar sneller is met IMAP dan de normale mbox files.

Zowel mijn Courier-IMAP als Mutt is bij mij ingesteld om het maildir format te gebruikten. Ik kan dus mails via b.v. Outlook kijken, Mutt en webmail. En zie overal dezelfde emails.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Sorry, het was niet de bedoeling om het topic te schoppen.
Maar om erop terug te komen, ik ben even gestopt met testen van de diverse mogelijkheden. Ik heb mijn linuxbox zojuist vervangen door een wat stabielere en snellere. Zodra dit werkt, ga ik er weer mee aan de slag. Hetgeen iedereen mij geadviseerd heeft, ga ik straks wel gebruiken in mijn keuze.

• vanaalten
PluueeR schreef op 31 maart 2004 @ 08:51:
Ik heb Courier-IMAP draaien. Deze ondersteund ook het maildir format. Wat merkbaar sneller is met IMAP dan de normale mbox files.

Zowel mijn Courier-IMAP als Mutt is bij mij ingesteld om het maildir format te gebruikten. Ik kan dus mails via b.v. Outlook kijken, Mutt en webmail. En zie overal dezelfde emails.
Bedankt voor de tip! Ik heb nu zo'n beetje dezelfde setup draaien met maildir en het werkt precies zoals je het beschrijft: eenmaal gelezen in webmail kan ik het nog steeds via mutt lezen.

Nu zit ik te twijfelen of ik nog wel wil POPpen naar m'n desktop PC toe - waarom eigenlijk niet compleet overgaan op IMAP? Mmmm...
Pagina: 1