Toon posts:

PC loopt vast, VOOR de bios!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc loopt vast net na het laden van de NVRAM... dan krijg ik de keus om naar bios te gaan e.d. Maar op dat moment kan ik echter niets meer doen. Mijn pc is dan vastgelopen!
Om dit probleem te verhelpen moet ik vervolgens de batterij uit mijn moederbord halen en deze opnieuw erin doen... Door de CMOS-jumper om te zetten heeft geen zin, enkel wanneer ik de batterij verwijder.

Kan het zijn dat de batterij bijna leeg is dat dat de rede is van mijn probleem?

Ik heb een MSI KT3 Ultra moederbord, ik heb nog geen update gedaan van de bios maar dat is in het verleden ook geen probleem geweest, dus ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem moet zijn.

Grtn, Masta

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Heb je iets aan je pc veranderd? ander geheugen? geeft hij geluid als tie opstart? Het kan b.v. zijn dat je geheugen of cpu mol is...omdat zeker te weten moet je ff in boekje van je moederbord kijken of op internet hoe je hier achter kan komen. Bij sommige moederborden zit er ledjes op het moederbord zelf, waaraan je kan zien wat er mis is.

[ Voor 18% gewijzigd door stp_4 op 19-02-2004 15:30 ]

stp - PSN ID: stp_4

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
dit lijkt erg veel op het probleem in de onderstaande topics

A7V266-EX mobo defect?
CPU werkt maar half, of voeding ??

[ Voor 24% gewijzigd door OliverBB op 19-02-2004 15:39 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Haal alles er uit en start eerst op met 1 reep RAM en de videokaart.
Voeg als dat werkt steeds een onderdeel toe.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
batterij leeg is het niet. dan reset de bios alleen elke keer als je de PC uitzet.
na de mem teller komt de IDE device scanner. probeer dus eens te booten met zo min mogenlijk IDE aparaten (ie 1 HDD of helemaal geen HDD)

TheS4ndm4n#1919

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

aan de cmos batterij kan het zeker wel liggen,
heb het zelf ook wel is hier in de winkel gehad. pc bleef constant hangen, nieuw cmos batterijtje erin gedaan, whoppa lopen als een trein.

al 2 keer gehad bedenk ik me nu

• OliverBB
ik zie in andere topics dat het steeds om bijna de zelfde processor gaat;
amd athlon XP1800
amd xp1700+
welke heb jij?
Vraag : is je XP een bruine of groene core?
bruine zijn de eerste serie en echte heethoofden.
groene zijn de laatste serie en in dat geval zit je koeler er niet goed op
dit zal ik nog es checken

[ Voor 3% gewijzigd door OliverBB op 19-02-2004 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 2000+ erin zitten.. in het verleden heb ik geen problemen ondervonden met deze hardware.
En als mijn pc eenmaal is opgestart; dus voorbij het laden... dan is er geen enkel probleem meer; alles loopt stabiel! Dus het kan dan (lijkt mij) niet aan de overige hardware liggen

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 16:12:
Ik heb nu een 2000+ erin zitten.. in het verleden heb ik geen problemen ondervonden met deze hardware.
En als mijn pc eenmaal is opgestart; dus voorbij het laden... dan is er geen enkel probleem meer; alles loopt stabiel! Dus het kan dan (lijkt mij) niet aan de overige hardware liggen
Wat is de core spanning? Niet alleen wat je ingesteld hebt maar ook wat er in het bios bij health staat of wat Mainboard Monitor aangeeft.

Ik heb met een Duron wel gehad dat hij niet bootte omdat die spanning net te laat was. Uitzetten en weer aanzettten zorgde dan wel voor succesvol booten. Van 1,6 naar 1,7 volt verhogen loste de zaak op.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• OliverBB
ben gisteravond nog een tijdje aan het prutsen geweest,
heb de cpu eruitgehaald schoongemaakt en nieuwe pasta (zeer weinig) er tussen weer in elkaar gezet. power erop en de fans gaan draaien en de harddisk spint op en dat was het.
geen enkel teken van leven verder.
wel kwam ik er later achter dat wanneer ik de verkeerde ide connector van de harddisk erin doe, dat dan de hdd led wel contunue blijft branden. dat ziet ie dus wel
verder geen enkel peipje of wat dan ook.
heb de radeo97 eruitgehaald en vervangen door een heel oud kaartje, maar ook dan geen reactie geheugen er uit gehaald, ook geen reactie.
alle losse hardware eruit en ook dan geen enkel teken.
ik gok er toch maar op dat mijn mobo van ons is heen gegaan.
Pagina: 1