Stationsletters veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik wil het volgende bereiken, maar het lukt me niet... misschien dat iemand mij wil en kan helpen. Komt ie.

Ik heb voor een klant een C partitie aangemaakt met Windows98 erop, E moet Windows2000 pro op komen te staan. En op D moet ik mijn cd-rom drive benaderen.

Maar als ik eerst 98 installeer vervolgens win2000, komt mijn win2000 op D terrecht wat ik dus niet wil... En E is dan mijn cd-rom drive.

Onder schijfbeheer in Win2000 pro krijg ik dit niet gewijzigd, en met partition magic lukt het ook al niet, wat ik wel had verwacht.

Hoe kan ik dit nu toch nog veranderen, zonder dat ik weer alles opnieuw moet installeren.
En als iemand hier een tip over heeft en moet een nieuwe installatie uitvoeren, dan graag dus vertellen waar ik dit dan in moet stellen, voordat alles weer fout loopt.

Alvast bedankt!

Groet

Verwijderd

Ik had een tijdje geleden ook zo'n probleem, ik had twee partities (OS was Win98) en die partities waren C en E, en de CDROM ging er fijn tussen zitten bij de D. Toen heb ik de CDROM eruitgeropt, de comp opgestart en toen schoven de parities mooi op. En toen weer de CDROM erin gedrukt, die kwam mooi achteraan te staan. Dat heeft altijd gewerkt bij Win98...

Trouwens, je kunt de driveletter van de CDROM toch gewoon veranderen? Ook win Win9x?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:31
Kopieer de inhoud van de windows 98 cd naar een aparte directory in installeer
vanuit daar.

Mijn YouTube Channel

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb net het volgende gedaan, niet de snelste weg misschien maar lukt gelukkig wel: heb eerst de stationsletter van de cd-rom in H veranderd. toen met partition magic een stuk schijfruimte vrijgemaakt - en toen daarop nog een installatie van win2k erop gezet.

Toen had ik dus op C win98, op D win2k en op E win2k. Heb D geformateerd en vervolgens zijn drijf letter op Z gezet. Een partitie kun je dus alleen van drijfletter veranderen als hij leeg is. Tenminste bij mij is nog niet anders gelukt. Heb vervolgens win98 opgestart, en de oude partitie schijfruimte bij E erop gedaan, en mijn cd-rom speler heb ik naar D geplaatst. Nu is het toch nog gelukt zoals ik het wou.

Maar heb nog een computer staan waar precies hetzelfde mee moet gebeuren. Had ik dus eerst ook op de oude manier geprobeerd, via partition magic de schijfletter in E te laten veranderen en na het opnieuw opstarten zegt hij kan niet meer binnenkomen want kan het wisselbestand niet vinden. Dus kom mijn systeem nu helemaal niet meer binnen, en Windows98 had ik al uitschakelnd bij de opstart opties, dus ik zie ook geen dualboot meer staan, hij start gelijk win2k op.

Lekker veel tijd kost dit allemaal.
Iemand nu nog misschien een idee, hoe ik het wissel bestand kan aanpassen, misschien onder DOS??? Want kom er echt niet meer in

Alvast weer bedankt.