Voor mijn stageplaats ben ik bezig om te zorgen dat de computers automatisch in dos de goede naam krijgen. Daar heb ik een lijstje met mac adressen en een bestand met het mac adres van de betreffende computer voor. In windows werkt het maar dan wordt het systeem onstabiel. Eindelijk heb ik een programma dat in dos het mac adres kan achterhalen maar die zet geen streepjes (dus geen 00-00-e8-8e-bd-b2) en dan werkt het om een of andere vage manier niet. Een ander programma (nbmac) zet er wel streepjes tussen maar voor het Mac adres moet de tekst MAC Address: staan om het geheel te laten werken.
Als ik een test document maak met MAC Address: (mac.txt) en vervolgens het commando nbmac >>mac.txt geef dan staan het mac adres onder de tekts terwijl hij er achter moet staan.
Iemand een idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen? Een variabele van de uitkomst van nbmac maken zodat ik het met echo MAC Address: %variabele naam%>mac.txt in een bestand kan krijgen lukt me hellaas ook niet (wel met het eerste programma waar dus geen streepjes tussen staan
)
Als ik een test document maak met MAC Address: (mac.txt) en vervolgens het commando nbmac >>mac.txt geef dan staan het mac adres onder de tekts terwijl hij er achter moet staan.
Iemand een idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen? Een variabele van de uitkomst van nbmac maken zodat ik het met echo MAC Address: %variabele naam%>mac.txt in een bestand kan krijgen lukt me hellaas ook niet (wel met het eerste programma waar dus geen streepjes tussen staan
Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof