bestaande software gebruiken voor ontwikkeling, licentie?

Pagina: 1
Acties:

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

even een vraagje. Ik ben gevraagd om een software-programma te ontwikkelen. Ik ga hier ook betaald voor krijgen. Het wordt dus een commerciele applicatie.
Voordat ik hieraan ga beginnen wil ik dus eerst een licentie hebben om dit te gaan ontwikkelen. Alleen als ik kijk naar de prijs van de licentie (meer dan 3200,-) ga ik dit er niet uithalen. Als ik een oudere versie van dit pakket kan kopen (ergens op een pc-beurs ofzo, 2e hands), is dat dan toegestaan? Ben ik dan toegestaan om er commerciele applicaties mee te maken? Voor wat ik het ga gebruiken heb ik voldoende aan een oudere versie.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast... stukje duidelijk zo :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Ik ben gevraagd om een software-programma te ontwikkelen. Ik ga hier ook betaald voor krijgen. Het wordt dus een commerciele applicatie.
Voordat ik hieraan ga beginnen wil ik dus eerst een licentie hebben om dit te gaan ontwikkelen.
je zin loopt raar, en je verhaal is compleet.

Wat voor licentie, wat voor programma?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sommige softwarebedrijven stellen wat extra eisen op, voor het doorverkopen van hun software.
Dan is er bijvoorbeeld een clausule waarin staat dat een licentie nooit overdraagbaar is.
Dit is waarschijnlijk omdat ze niet met zekerheid weten of de verkopende partij het deïnstalleert.

Voor 3200 Euro loont het zich de moeite om de voorwaarden van dat product door te lezen. :)

En het hangt ook van je band met de client af, anders zou je mischien een leuke deal eruit kunnen slepen, waarbij ze helpen bij het betalen van de licentie.

edit:
Je bedoelt toch niet dat je een licentie wil om een bestaand programma te wijzigen :?

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 19-02-2004 15:12 ]

{signature}