[Flash] Iemand een tutorial om dit effect te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
http://www.footsteps.nl/

op deze site bewegen er lijnen ( ik weet de benaming niet) over het plaatje.
Iemand een tutorial of goede uitleg hoe ik dit bij elkaar kan krijgen bij een foto die ik gemaakt heb?

Verwijderd

omfg,

Flash ( splash ANIMATOR ) is begonnen als animatie pakket, oftewel je hebt een timeline waarin je vanalles kunt laten animeren. Er is gewoon echt geen ergere basic vraag te bedenken dan dit. Hier zijn al sinds de allereerste release van flash tutorials over te vinden. Succes!

PS. heb je Flash al eens opgestart?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 15:04 ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

@TS: het is idd nogal basic, maar op Flashkit en andere sites vind je een heleboel tutorials. het lijkt er overigens ook niet echt op dat je al gezocht hebt naar een tutorial. Google is your friend :)

• prantiC
FlashAddict onder welke naam zijn die tutorials te vinden?
Nou help je me nog niet maar zeik je me af...
Toch thnx voor je "hulp"
sory dat ik geen flash pro ben

• prantiC
kheb tutorial gevonden
thnx x-lars voor de site
slotje kan hoor modje
thnx

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
je maakt een stel blokken/lijnen whatever je wilt, dan maak je daar symbolen van (selecteer het en dan rechtermuis convert to symbol... kies graphic)

dan klik je op het symbool en zie je bij properties "color", daar selecteer je Alpha (doorzichtigheid) en dan stel je die in naar behoeven...

dan maak je een aantal van die lijnen, dikte en alpha kun je net als bij footsteps mee varieren...

nu heb je er een stel...

Klik op de tijdlijn bijvoorbeeld op 20 (ipv op 1) en insert keyframe.
Dan kun je bijvoorbeeld een lijn die op 1 helemaal rechts stond, naar links schuiven... Dan klik je tussen die 2 points en selecteer je "motion tween"

test even of het werkt... (ctrl-enter).. zodra het balkje schuift, kun je dit heel de tijd doen met elke lijn die je gemaakt hebt... (je kunt er maar 1 per layer maken, een andere mogelijkheid is om alles in een "movieclip-symbol" te maken, maar dan is het allemaal weer iets ingewikkelder!

succes! :)

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
prantiC schreef op 19 februari 2004 @ 15:21:
kheb tutorial gevonden
thnx x-lars voor de site
slotje kan hoor modje
thnx
was ik weer net te laat ;)
Pagina: 1