Toon posts:

moederbord probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 dagen geleden een nieuw moederbord gekocht (asus A7V8X-X) ales gaat goed windows geinstald, lekker gespeelt er op, ik ga slapen, volgende dag doe ik em aan, gaat nouwelijks, na stekker er paar x uit getrokken te hebben, bios reset wil ie eindelijk aan. vervolgens gat ie aan maar zie ik absoluut geen beeld (blijft de hele tijd orange knipperen) de hd maakt ook geen gelijk (hoor altijd efn een tik als je em aan zet) dus ik ga terug naar die winkel, hun krijgen em ook niet aan de praat, ik krijg een nieuwe , instaleren, lekker gamen, ik ga weer slapen.......en weer` presies het zelfde verhaal!!!!
er blijven 2 lampjes branden als de pc uit staat: die op het mobo en van de lan onboard.
ik bel dus asus op en die beweerd dat mijn voeding te laag is ik heb er eentje van:

300ATX
+3.3 - 14a
+5v - 25a
+12v- 1oa
+5vsb- 1.5a
-5v - 0.5a
-12v - 0.5

kan iemand mij helpen?? ligt het echt hier aan??

(owja mn oude mobo is gesneuvelt omdat iemand was aardig toen ik weg was en heeft mijn computer in een andere kast gedaan, allen deze was iets kleiner (wel een betere kast...) en heeft ter bescherming een stuk anti staties plastic tussen het mobo en ijzer gedaan vanwegen beschadegingen, niets wetend....ik kwam er weer ben gaan gamen en pc deed heel raar, wat bleek plastic is is in een lijn van het mobo gebrand, hele lijn is dr nu uit, gebroken, zo et hier wat mee te maken kunnen hebben dat er iest anders van het hardware kapot is gegaan en dat daar door nu mn nieuwe mobo zo raar doet??

alvast bedankt

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:26

BoAC

Memento mori

Grote kans dat je voeding te licht is. Wat is het merk van je voeding? Het lijkt erop (300ATX) dat hij maar 300 Watt is en dat is waarschijnlijk te weinig (Ligt aan de piekspanning die je voeding kan leveren).

Kun je wat duiderlijker nederlands typen ;) Moest wel 2x lezen ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

Shunt

Boe

je moederbord is niet waar het om gaat.
het gaat hoofdzakelijk om je processor videokaart en hardeschijven en geheugen.
als je even alle specs van je pc kan posten dan kunnen wij je ook wat verder proberen te helpen. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Shunt op 19-02-2004 14:58 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
spec's

amd athlon xp 2400
512 geheugen infineon
ati radeon 8500 le
hd 120 gig maxtor / hd 80 gig western digital

voeding weet ik niet wat het merk, de code :HP1172411 (>????)

maar verdere hard ware is wel goed
want hij deed het gewoon
daarbna niet meet 9volgende dag) en dit probleem was presies het zelfde, ben toen ook naar de winkel gegaan hebben ze de mobo getest met mijn geheugen en cpu,vervolgend nieuwe gekregen en alles deed het gewoon tot vanmorgen....

Verwijderd

Topicstarter
nou heb een nieuwe gehaalt weer, waarchijnlijk dus toch voeding, heb er gelijk een nieuwe bij gehaalt.....we wachten af! strax slapen en morgen proberen aan te doen:P

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik ben wakker.....hij doet et nog:P dus toch voeding problem:P alsnog bedankt voor de nselle reacties!
Pagina: 1