Toon posts:

Mxstream basic: netwerk of USB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is komt MXstream binnenkort eindelijk bij mij in de buurt beschikbaar. (goodbye Casema!) Ik neem dan gewoon een basic abonnementje maar daar heb je keuze uit een netwerkmodem of een usb modem... , maakt dat verschil in snelheid/stabiliteit in een basic abonnement?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Verschil in stabiliteit zou ik niet durven zeggen. Maar bedenk wel dat een USB-modem het niet doet onder Linux, Dos, BeoS, Unix, Win NT 4. eigenlijk alles behalve win95 rel. 2/ win 98/ win ME en win 2000. Verder denk ik dat een aansluiting op een goede netwerkkaart minder van de CPU tijd kost, maar dat is maar idee.

Verwijderd

Tja, wat snelheid en stabiliteit betreft weet ik het ook niet. Mijn belangrijkste overweging om het netwerkmodem te kiezen was dat je dan zonder extra kosten kunt overstappen op het mxstream plus abbonnement.(natuurlijk wel hogere abbo. kosten)

Edit: typo

Verwijderd

Kortom: als je ook maar 1 pci-slot vrij hebt en dat echt niet nodig zult hebben voor belangrijkere apparaten altijd een NIC nemen ipv USB! Zelfs als je er een kaart voor uit zou moeten knikkeren zou ik dat overwegen, heb je ze echt allemaal zo hard nodig? Een vriend van me heeft nu spijt als haren op z'n hoofd dat ie dat USB-modem genomen heeft...

Verwijderd

Het netwerkmodem is velen malen aantrekkelijker om te zien dan het USB modem.

Ik hoop alleen niet dat dit je keuze beinvloed.

Belangrijk is of je idd nog ruimte hebt voor een Netwerkkaart (ISA of PCI). Verder zit er volgens mij geen verschil in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel ruimte voor een netwerk kaartje maar ik heb er al eentje inzitten... , USB leek mij dus het handigst maar ik hoorde een keer dat netwerkmodem sneller zou zijn... , maar dat blijkt dus niet zo :)

Werkt MXstream alleen met het netwerkkaartje wat je van KPN krijgt of maakt het niet wat voor netwerk kaart je gebruikt?
Zou ik dan bijvoorbeeld ook een hub-kaartje kunnen gebruiken? Dus gewoon een ingang gebruiken voor mxstream en de andere ingangen voor verbinding met andere computers in mijn netwerk?

crasher: waarom is je vriend dan niet tevreden met zijn USB modem?

Verwijderd

Door een foutje hebben wij hier een USB modem |:(, werkt op zich ok, maar als je kan kiezen zou ik voor de netwerk modem gaan. Voor basic maakt het qua snelheid niet uit. Als je later het fast abbo wil maakt het wel uit en bij het fast abbo kan je 4 computers direct op de netwerk modem plaatsen via een hub, bij de usb versie gaat dit niet, daar moet je een inbel servertje (486) tussen zetten.
Ik vergeet bijna te zeggen dat die USB modem oer lelijk is, hij heeft veel weg van een groene kikker, de netwerkmodem ziet er wel goed uit, die heeft een lampjes waarmee je kan zien of je verbinding hebt enzo,
Kort samengevat: usb :r netwerk :9~
Pagina: 1