Toon posts:

[Win2k3 Server Enterprise] Serial.sys is corrupt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik heb W2003 Server geinstalleerd en na het rebooten om verder te gaan met de installatie komt hij in de blauwe scherm met de volgende melding:

"File Serial.sys is corrupted"
"Installation will be aborted"

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd en hij komt steeds met de zelfde melding.

Heeft iemand hier een remedie voor ???

Greetz.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 15:12

Tjark

DON'T PANIC

- cdrom vuil
- cdrom speler rot (mij overkomen, heeft me een week gekost om d'r achter te komen
- hd rot

*insert signature here

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Test even harde schijf met een tool van de fabrikant en geheugen met een programma als Memtest :) Al eens in een andere cd-speler geprobeerd ?Of geprobeerd om met deze cd op een andere pc de setup te starten ? Kan werkelijk aan van alles liggen.

Mocht je van een vorige install partities hebben laten staan wil ik je adviseren de gehele schijf te backuppen en eens volledig te formatteren. Misschien help dat :)

[ Voor 1% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 16:14 . Reden: typo ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ahum. Ik ga er van uit dat je een originele CD hebt, en niet een backup kopie.

Op het eerste gezicht een brakke CD--lezer, een brakke HD of brak geheugen. Probeer e.e.a. eens op een andere computer. Je kunt ook een replacement CD aanvragen bij je leverancier, kost ca. 25 euro.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Help ! is wat schreeuwerig --> titel aangepast. Zie ook F_J_K in "Nep Emailadres !!!" :*

Verder is alles al gezegd geloof ik :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
"Help !" is wat schreeuwerig ??? Hoe kom je daar nou weer bij ? kom op zeg. Als of iemand me hoort.

Als je met een ernstig probleem zit waar je geen tijd bij mag verliezen ga je niet op dit soort dingen letten, maar wil je z.s.m. antwoord op je vraag hebben.

Ik ben het wel met je eens over dat de titel beter kan, zal ik de volgende keer op letten, maar "te schreeuwerig" ?? laat me niet lachen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 15:14:
"Help !" is wat schreeuwerig ??? Hoe kom je daar nou weer bij ? kom op zeg. Als of iemand me hoort.

Als je met een ernstig probleem zit waar je geen tijd bij mag verliezen ga je niet op dit soort dingen letten, maar wil je z.s.m. antwoord op je vraag hebben.

Ik ben het wel met je eens over dat de titel beter kan, zal ik de volgende keer op letten, maar "te schreeuwerig" ?? laat me niet lachen.
Als het ernstig en tijdsgebonden is bel je maar microsoft support.. we zijn hier om je te helpen maar hebben ook nog een leven...

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wind jij je zo op ? Ik reageer alleen op wat tegen mij gezegd wordt en wat ik onterecht vind, en wat heb jij hier mee te maken ?

Voel je ajb niet verplicht om mij of iemand anders een antwoord te geven. Alleen als het je uit komt en je weet de oplossing mag je dat doen.
Je doet als of ik je van je werk hou of zo.

En denk je nou echt dat als ik Microsoft kon bellen dat ik dat niet zou doen ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Naast bovenstaande: ach, wat is schreeuwen in ASCII. Het gaat er om dat als iedereen de aandacht gaat trekken door iets als Help! in de titel te zetten, de titels geen nut meer hebben. Maar goed, dit helpt de topicstarter niet -> eventuele discussie hierover in Lieve Adjes ajb :*
Ik snap dat je haast hebt maar zo reageren nodigt trouwens niet uit tot helpen, wat dat betreft is een forum niet anders dan IRL ;)

Over dit specifieke bestand zeggen Google en Google group niets icm deze melding (behalve een japanse tekst maar dat is niet mijn taal :+ )
Serial.sys is voor zover ik weet voor USB, maar grote kans dat het een random bestand is.

Ik zou toch even goed naar je hardware (en eventueel IO drivers) kijken.

Zie ook andere topics over corrupted files bij installatie, zoals [rml][ XP] usbohci.sys corrupted[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 19-02-2004 15:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Waarom kan je eigenlijk Microsoft niet bellen? enige vereiste is een GELDIG serial nummer...

Klinkt mij eerlijk gezegd als een gekopieerde cd met fouten... waardoor je bang bent om Microsoft te bellen, als je zo'n 'haast' hebt

Verwijderd

F_J_K schreef op 19 februari 2004 @ 15:37:

Over dit specifieke bestand zeggen Google en Google group niets icm deze melding (behalve een japanse tekst maar dat is niet mijn taal :+ )
Serial.sys is voor zover ik weet voor USB, maar grote kans dat het een random bestand is.
Serial.sys is voor COM poort communicatie volgens developer documentatie, maar wordt ook vaak benoend als communicatie onderdeel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord F_J_K.

Nogmaals, ik begrijp dat de topic beter kan, en dat ik met "Help !" de aandacht steel. Zal ik niet meer doen.

Het zit hem waarschijnlijk in m'n HD. Ik ga een nieuwe installatie uitvoeren met een andere CD-rom en zal eerst de HD (goed) formatteren.
Als dit niet helpt, moet het haast wel aan m'n CD liggen.

In ieder geval, bedankt voor de antwoorden mensen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 15:32:
En denk je nou echt dat als ik Microsoft kon bellen dat ik dat niet zou doen ?
• Bij Microsoft Nederland verstaan ze goed Nederlands
• Je hebt gratis support voor 90 dagen bij elke server versie
• Indien je CD verrot is (kan gebeuren) dan kun je tegen verzendkosten een nieuwe krijgen.
• Je hebt natuurlijk een legale versie.

Dus ik zie het probleem niet zo, tenzij je wellicht telefoonangst hebt, een spraakgebrek hebt, of een andere lichamelijke handicap welke telfoneren onmogelijk maakt.

;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1