[Win98SE]Meerdere users op openbare computer

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 13:26
Oke,

Ik zit hier op de computer van de studievereniging op de universiteit. Als je de computer aanzet, wordt je door Novell gevraagd om je studentnr. en je studentwachtwoord, zodat je op het netwerk komt.
Ik wil graag dat op deze computer iedere commissie in kan loggen met een eigen wachtwoord en eigen rechten. Maar ze moeten ook op het netwerk kunne. Dus dubbel inloggen...

Maar ik wil ook graag dat het bestuur bij alle mappen op de D-schijf kan, en de commissies alleen bij hun eigen mappen. Hoe ga ik dit oplossen?

Als ik in Config Panel een user aanmaak, kan ik daar dan rechten van het bekijken van mappen aan toekennen? En zijn alle instellingen dan hetzelfde voor iedereen, bv Outlook Express, of juist niet? (Omdat iedereen ook al personalised settings meekrijgt van Novell?)

Ik heb even gezocht met Google en met GoT, maar ik kon niets vinden. Wist ook niet helemaal waarnaar ik meost zoeken:

Windows + Novell + login + users ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Omdat je Windows 98 draait zal het vrij moeilijk worden om de bestanden af te schermen voor bepaalde gebruikers. Dit omdat het bestandssysteem FAT32 dat gebruikt wordt dit niet ondersteunt. Je zal met NTFS moeten gaan werken om de bestanden/mappen volledig af te schermen. Dit kan met windows NT4, 2000, XP en Server 2003 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Volgens mij kan je beter door systeembeheer een aparte groep onder novell aan laten maken zodat je die bestanden niet op D: kunt opslaan maar gewoon op het netwerk zodat je altijd kunt terugvallen op een backup, ook als je win98 machine een keertje defect is.

Vraag bij systeembeheer even na of dat idd het beste is wat mogelijk is en misschien weten zij nog een betere manier ;) (dit is heel belangrijk om het zo te vragen!)

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 13:26
Een netwerkschijf hebben we al, dat is het probleem niet.

We willen er eigenlijk voor zorgen dat niet iedereen in kan loggen op de computer, maar ik heb gemerkt dat dat met Win98SE niet echt hawalbaar is :( Dan maar wachten tot hele faculteit over een maand of twee over gaat op winXP...