[SQL Server] Access Tabel linken in SQL SErver*

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van een webapplicatie die gekoppeld is aan een microsoft sql database. Dit werkt allemaal goed, echter de personen en enkele andere gegevens moeten gehaald gaan worden uit een access database. Is het mogelijk om een access table te linken in enterprise manager en zo ja hoe ?
Google geeft geen resultaat , alleen hits hoe je een sql database kunt linken aan een access database , maar ik zoek het dus juist andersom ...

alvast bedankt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is het mogelijk om een access table te linken in enterprise manager en zo ja hoe ?
afaik kan dat niet.

[ Voor 73% gewijzigd door gorgi_19 op 19-02-2004 14:09 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Een linked server toevoegen misschien? de Access DB aanspreken via ODBC?

Of een DTS package aanmaken die een import doet en dit via een JOB een aantal malen per dag runnen.

edit:
Toevoeging:
What is a Linked Server?
Think of a Linked Server as an alias on your local SQL server that points to an external data source. This external data source can be Access, Oracle, Excel or almost any other data system that can be accessed by OLE or ODBC--including other MS SQL servers. An MS SQL linked server is similar to the MS Access feature of creating a "Link Table."

Voor meer info: http://www.databasejourna...mssql/article.php/3085211

O ja, via Google deze link gevonden :-)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 14:20 ]

• sig69
  • Laatst online: 22:51
Volgens mij ook niet. Als je alleen gegevens hoeft te lezen zou je de tabel misschien kunnen importeren en een keer in de zoveel tijd (afhankelijk van wat er nodig is natuurlijk) synchroniseren.

Roomba E5 te koop

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

als je toch aan het ASP.NET-en bent, maak dan een webservice-interface over die Jet database (geen Access, zo heet het programma toevallig waar je ze mee maakt). Of natuurlijk de gegevens uit de Jet database in MSSQL pompen, maar dat lijkt me niet direct de handigste manier als er op die Jet database nog meer systemen werken.

日本!🎌

• gorgi_19
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom neem je als voorlopige oplossing neemt dat je zowel SQL Server als MS ACcess als database hebt?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Je kan idd een linked server maken in SQL Server (sp_addlinkedserver ofzo, ik weet de sp naam niet uit het hoofd).
Volgens mij kan je dat ook doen voor een Access Databank, en dan kan je die Access Databank benaderen.
Hoe je het precies moet doen, kan je wel in de BOL lezen denk ik.

https://fgheysels.github.io/

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of als het slechts een enkele keer voorkomt OPENROWSET gebruiken

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

whoami schreef op 19 februari 2004 @ 14:19:
Je kan idd een linked server maken in SQL Server (sp_addlinkedserver ofzo, ik weet de sp naam niet uit het hoofd).
Volgens mij kan je dat ook doen voor een Access Databank, en dan kan je die Access Databank benaderen.
Hoe je het precies moet doen, kan je wel in de BOL lezen denk ik.
Hoeft niet via een SP. Gewoon in de Enterprise Manager >> Security >> Linked Servers. Voor access dus wel even een ODBC koppeling aanmaken.

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 14:30:
[...]

Hoeft niet via een SP. Gewoon in de Enterprise Manager >> Security >> Linked Servers. Voor access dus wel even een ODBC koppeling aanmaken.
En wat denk je dat Enterprise Manager doet ;)

Verwijderd

P_de_B schreef op 19 februari 2004 @ 14:34:
[...]

En wat denk je dat Enterprise Manager doet ;)
Zou de topicstarter daar in geintresseerd zijn gezien zijn vraag:

"Is het mogelijk om een access table te linken in enterprise manager en zo ja hoe ?"

Ik denk het niet....

• Tinuske
allemaal bedankt voor jullie reactie

@sybesma : erg bedankt voor de link , ik heb er erg veel aan gehad

Ondertussen is het dankzij jullie dus gelukt om de access database linken aan de mssql database.

Nogmaals bedankt

• Tinuske
Ik vraag me trouwens wel af, wat beter is.

Alle access-tabellen omzetten naar sql server en dan om de 5uur ofzo synchroniseren met de mogelijkheid om het handmatig te doen

Of

Met linked server, zodat je continu de up-to-date gegevens hebt (wel vertraging denk ik)

Iemand advies ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Tinuske schreef op 19 februari 2004 @ 15:59:
Met linked server, zodat je continu de up-to-date gegevens hebt (wel vertraging denk ik)
Aan welke vertraging denk je dan?

Ik zou het ws op een linked server houden.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Tinuske schreef op 19 februari 2004 @ 15:59:
Ik vraag me trouwens wel af, wat beter is.

Alle access-tabellen omzetten naar sql server en dan om de 5uur ofzo synchroniseren met de mogelijkheid om het handmatig te doen

Of

Iemand advies ?
Een Linked server is trager en minder zeker, je bent immers opeens van twee systemen (incl. verbinding) afhankelijk. Maar als de linked server voor jou een oplossing is die snel genoeg is hoef je natuurlijk niks te veranderen.

Importeren is wel het snelst. Ik zou dat alleen niet handmatig doen. Een DTS package vanuit een JOB een aantal keren per dag aanroepen is makkelijker, hoef je er zelf na 1 keer instellen niet meer naar om te kijken.

Succes!

• Tinuske
Ik heb nu de access tabellen geimporteerd met DTS , wat trouwens harstikke goed werkt.

Die DTS zou ik nu makkelijk kunnen schedulen, alleen dat zou betekenen dat enterprise manager bij de database zou moeten kunnen en als de sql database straks gehost is op een mssql provider, willen we eigenlijk niet dat de accesdatabase van buitenaf te benaderen is en bovendien kun je ook alleen filename kiezen bij het importeren, waardoor je geen (http of ftp)adres van de database kan ingeven.
Ik zou de database kunnen synchroniseren door in te loggen op de enterprise manager bij de provider en de access database op ons lokale netwerk te selecteren, kan dit geautomatiseerd worden ?

Hou zou volgens jullie die synchronisatie heb beste gaan ?

• P_de_B
  • Niet online
Hoe vaak moet de access database gesynchroniseerd worden?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Als je de access database bij je host buiten de webroot plaatst kan niemand er van buitenaf bij (even ervan uitgaande dat de security van de server verder goed geregeld is). Als je de dts dan scheduled dan werkt het toch? Hoef je alleen af te toe de access op de server te updaten.
edit:
of heb je geen mogelijkheden om een job toe te voegen bij je host?

Kijk anders ook eens naar de mogelijkheden in de dts package designer. Je kan het zo gek maken als je wil (access database ftp-en, controle op data, enz.)

[ Voor 10% gewijzigd door Annie op 26-02-2004 13:04 ]

Today's subliminal thought is:

• Tinuske
Annie schreef op 26 februari 2004 @ 12:59:

edit:
of heb je geen mogelijkheden om een job toe te voegen bij je host?

Kijk anders ook eens naar de mogelijkheden in de dts package designer. Je kan het zo gek maken als je wil (access database ftp-en, controle op data, enz.)
Er is weinig info over te vinden. Je kan inderdaad ook een bestand of in dit geval een database ftp'en. Maar je moet ook altijd de lokatie van het access bestand meegeven en ik kan hier geen website invullen of een ftp adres. Met andere woorden, het kopieren naar internet van de access database lukt wel, maar niet om de lokatie op te geven, simpelweg omdat men hier alleen bestanden van de lokale pc kan kiezen. ZIe ik iets over het hoofd ?

Verwijderd

De fisieke lokaltie van de access-db op de webserver kun je uitlezen

Er vanuitgaang dat daar asp op draait kun je met:

Server.Mappath of met Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")

de fisieke directory uitlezen. Die stel je in in je DTS package.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 23:10 ]

Pagina: 1