Toon posts:

Instellingen Reset na opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een programmatje dat de instellingen van de PC weer terug zet nadat de computer opnieuw is opgstart.

Ik weet dat er zo'n programmatje bestaat, want ze gebruikte het bij mij op school om te voorkomen dat de leerlingen zelf software installeren.

Weet iemand welk programmatje dit is?

Mvg,

Patrick

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

edit: sorry, voorbarige reactie..

Je wilt dus een image bij het booten neerzetten?

[ Voor 74% gewijzigd door dominic op 19-02-2004 13:53 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:51:
Ik ben opzoek naar een programmatje dat de instellingen van de PC weer terug zet nadat de computer opnieuw is opgstart.

Ik weet dat er zo'n programmatje bestaat, want ze gebruikte het bij mij op school om te voorkomen dat de leerlingen zelf software installeren.

Weet iemand welk programmatje dit is?

Mvg,

Patrick
Weet je zeker dat het een programma is? Kan namelijk ook middels hardware instellingen terug laten zetten...

Kun je je vraag iets duidelijker formuleren?

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk alles wat er in windows gedaan wordt. Je kunt tijdens het gebruik van windows gewoon bestanden op de harde schijf plaatsen en er kan ook gewoon software geinstalleerd worden. Alleen zodra de PC opnieuw is op gestart worden al die bestanden en programma's weer verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Je wilt dus een image bij het booten neerzetten?
Eigenlijk wel ja. Maar dan wel zonder al te veel moeite, de PC moet het zelf zonder actie van de gebruiker uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:54:
[...]

Weet je zeker dat het een programma is? Kan namelijk ook middels hardware instellingen terug laten zetten...
Volgens mij wel... het programma stond op de PC geïnstalleerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:57:
[...]

Eigenlijk wel ja. Maar dan wel zonder al te veel moeite, de PC moet het zelf zonder actie van de gebruiker uitvoeren.
Dan is het geen image dat je erop zet, maar dan is het naar mijn idee een verbinding met de netwerkkaart en betreffende server die alle instellingen in originele staat terugzet. :P

Edit: Waarschijnlijk moet hier de software ook voor geinstalleerd zijn anders werkt het niet.

Heb er weleens van gehoord en informatie van gehad, maar aan een naam kan ik je niet helpen :|

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 14:02 ]

Verwijderd

Op werk hebben we een programma genaamd ScriptLogic, deze stelt bij inloggen alles in. Of deze bestanden delete weet ik even niet. Maar zoiets kan denk ik al een heel eind voldoen aan je wensen.

Met policies kan je natuurlijk instellen wie welke software mag gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 14:02:
Op werk hebben we een programma genaamd ScriptLogic, deze stelt bij inloggen alles in. Of deze bestanden delete weet ik even niet. Maar zoiets kan denk ik al een heel eind voldoen aan je wensen.

Met policies kan je natuurlijk instellen wie welke software mag gebruiken.
Dat is op rechtenniveau wat je bedoeld, met policies werken. Wat ik begrijp van de TS dat er een complete installatie schoon word geplaatst op een pc. Wat veel bij scholen wordt gebruikt.

Scriptlogic is inderdaad een tool netwerkdrives te maken en rechten aan groepen mee te geven wie waar bij mag.....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als je met Win98 SE of lager werkt dan zou je kunnen overwegen om te gaan werken met een Reborn kaart. Dan zijn alle instellingen en veranderingen verdwenen nadat je hebt gereboot. Voor meer info: www.reborn.nl

Als je met WinXP werkt dan is er de volgende optie:

Je zou een opstartscript kunnen maken die automatisch elke keer XP laadt middels een restorepunt. Dan zijn alle instellingen, programma's en bestanden die je na dat herstelpunt hebt geinstalleerd verdwenen. Zo boot je telkens met een schone XP :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Hier op school staat er op sommige PC's het programma "Illusion". Je kunt spullen opslaan en installeren wat je wil, maar als je de PC opnieuw opstart, is het weer weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 14:19:
Hier op school staat er op sommige PC's het programma "Illusion". Je kunt spullen opslaan en installeren wat je wil, maar als je de PC opnieuw opstart, is het weer weg.
Weet je toevallig of het programma "Illusion" een website heeft?

Verwijderd

Ik heb hier sowieso de link van de evaluation version. Ik hoop dat je er iets mee kunt. http://www.onderwijssoftw...Illusion99_32009_eval.zip

edit: Anders moet je ff zoeken in Google naar "Illusion 99".

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 23:36 ]

Verwijderd

Thanx! Wat mij betreft is deze topic afgesloten! Dank je 4 de link _/-\o_

Verwijderd

Graag gedaan! ;)
Pagina: 1