Toon posts:

Capturen met Fraps, werkelijk te sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met het capturen van beelden via fraps, o.a met het spel Delta Force Black Hawk Down, wanneer ik fraps aanzet is het spelen gewoon niet meer mogelijk ik zit dan ongeveer aan de 5 frames per seconde...

mijn Specs zijn

AMD Athlon XP 3000+
ABIT NF7-s Nforce 2 (rev 2.0)
2x 80 GB maxtor diamondplus (s-ata) (raid 0)
1x 512 mb DDR Infineon (333 mhz)
Hercules 3D Prophet 9600 pro

Dit moet toch voldoende zijn om Fraps te kunnen gebruiken?
Het gekke is dat een kennis van me het wel lukt om te capturen via fraps met een veel minder systeem, namelijk een

AMD Athlon XP 1900+
Jetway V400DBL (via KT333)
80 GB Maxtor diamondplus (p-ata)
2x 256 mb SDram
Hercules 3D prophet 9000

heb verschillende versies van fraps al geprobeerd, windows opnieuw geinstalleerd, lagere resolutie geprobeerd, alle 3d functies van mn video kaart uitgegooid, en een combinatie van die laatste 2 maar het heeft niet mogen baten!..

Kan iemand mij AUB helpen hiermee..... |:(

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Het heeft misschien te maken met je SATA schijven die in Raid 0 staan, want ik heb bijna hetzelfde systeem, maar dan zonder SATA-schijven, en die vriend van je heeft ook geen SATA... Verder kan ik je ook niet helpen, sorry.

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 19:15

Neoz

Neoz & Hobbes

Komt het niet doordat Fraps alleen 640x480 kan capturen :?

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk dat het komt door een s-ata schijf :S, maar goed het is het proberen waard! en de neiuwe fraps kan 1024 x756 aan maar heb het ook geprobeerd op 640 maar zelfs daar loopt ie als dikke stront!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Fraps kan wel degelijk 1024x768 en hoger aan, ik heb het al eens getest met UT2003, en uiteraard tuimelt je framerate dan naar beneden en echt speelbaar is het dan niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
Het is mogelijk om te kunnen spelen en capturen te gelijk (daar is het programma per slot van rekening voor gemaakt) alleen mijn systeem voldoet zeker te weten aan de maximale systeem eisen maar toch loopt het niet :'(

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Het is misschien te doen ja, maar dan in 512x384 of zo, ik vind het alleszins vrij normaal dat het spel hierdoor begint te haperen, er is namelijk constant schijfactiviteit als je aan het capturen bent en dat is nefast voor de framerate. Heb je bij die vriend van je al eens gaan kijken hoe vlot zijn game nog loopt terwijl hij is aan het capturen?

Verwijderd

Topicstarter
Bij die vriend van me is het speelbaar gaat ongeveer met 20 frames per seconde! je merkt wel dat ie aan het capturen is! maar het is gewoon te bespelen! weet niemand een andere manier om te capturen ?
Pagina: 1