Toon posts:

beheermodule in visual basic maken????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school een geautomatiseerde helpdesk maken door middel van een website op het intranet.
De bedoeling van het project is dat de gebruikers online vragen en antwoorden kunnen vinden voor hun probleem.
Ook moet er op de site moet worden ingelogd door de beheerder (dit is geen probleem).
Nu komt mijn probleem:
De beheerder moet vragen en antwoorden online kunnen toevoegen, verwijderen en bewerken.
Hiervoor mogen we echter geen PHP of ASP gebruiken.
Dit moet gebeuren in HTML, JAVA, of met Visual Basic.
Nu heb ik in allerlei boeken en op het internet gezocht, maar het is niet mogelijk om met HTML of met JAVA een goed werkend beheersmodule te maken.

Ook heb ik op internet gezocht naar voorbeelden en uitleg van Visual Basic. Maar helaas, ik heb niet kunnen vinden wat ik zoek.

Nu hoop ik dat een van jullie hiermee bekend is, en antwoord weet op mijn vraag.

Thanxx

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Het is inderdaad niet de meest ideale methode, eigenlijk is het niet implenteren van server-sided scripting wanneer een database en/of server filesystem geraadpleegd dient te worden ronduit stompzinnig, maar dit terzijde.

Ik zou zeggen: Maak een databaseje waar de client (IE) direct mee connect.

Download my music on SoundCloud

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kan niet HTML + Visual Basic doen mijninziens, maar wel HTML + ASP + Visual Basic.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt met visual basic wel iets maken waarmee je een html bestand kan bewerken en vervolgens weer op kan slaan.

Maarja, het blijft een flut oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, dat was ik vergeten te vermelden in mijn Topic. We mogen ook geen gebruik maken van een database.
De beheerder moet met behulp van visual basic vragen kunnen toevoegen etc. zonder dat de gehele broncode verschijnt.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:48:
Oja, dat was ik vergeten te vermelden in mijn Topic. We mogen ook geen gebruik maken van een database.
De beheerder moet met behulp van visual basic vragen kunnen toevoegen etc. zonder dat de gehele broncode verschijnt.
Dan zou ik zeggen: Gebruik een XML bestand om de data in op te slaan.. Lees dit XML bestand uit d.m.v. clientsided script (Via het XMLHTTP object).

Via clientsided script kun je dan ook nodes toevoegen/verwijderen aan het Xml bestand wanneer de user hier rechten op heeft.

Download my music on SoundCloud

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 14:58
Schrijf dan een applicatie die op alle computers worden gestart. En dat dan de beheerder alleen de mogelijkheid heeft om die toe te voegen.
En dat de data dan ergens op een centrale plek staat.
Of dat de applicatie dan een (paar) webpagina's maakt.

Een andere oplossing is niet denkbaar.

Je kunt tegen je opdrachtgever zeggen:
of ik maak een lokale applicatie die die pagina's maakt en doe daar een lange tijd over. Of ik mag gebruik maken van ASP/PHP en een database.

Kun je dan nog beter een webpagina maken en dan adviseren voor de aanschaf van contribute ofzo. (of zelf zo'n soort applicatie maken)

Soms komen de gebruikers met rare eisen, waardoor jij teveel werk krijgt. Je kunt ook reageren op de eisen en daarop je antwoord geven met betrekking tot je werk & resultaat. Als je een goede motivatie kan geven, kun je de gebruikers wel zover krijgen dat ze de eisen aanpassen of laten vallen.

let the past be the past.

Pagina: 1