[Review] USB-pen review

Pagina: 1
Acties:

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hey FP-mensjes :)

Ik zie net op de FP die "review" van die "USB-pennen". Prima actie, echter staat er op het eind van het onderzoek in de status-balk: "Welkom bij het Tweakers onderzoek"

Nou vind ik er niets mis mee dat dit zo in de reviews/aankondigingen wordt gezet, maar door die laatste "status-melding" lijkt het me toch niet dat t.net hier zo onpartijdig in staat. Op zich ook weer niets mis mee, maar dan moet je het wel in het bericht vermelden ;)
Hebben jullie er dus iets mee te maken, of niet? Zo ja, maak er dan een advertorial van :X

Verder prima actie hoor, daar niet van.

[ Voor 5% gewijzigd door Plague op 19-02-2004 13:20 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als we er niets mee te maken hadden zou we het niet aankondigingen.

• Plague
  • Niet online
Prima verder, maar dan rest mij 1 vraag: Waarom zijn de advertorials dan in het leven geroepen? ;) :)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik ga nog een stap verder en ik vind dat het geheel niet onder "Reviews, features & aankondigingen" hoort te staan.

Als ik de enquete lees, dan heb de indruk dat het niet veel met tweakers te maken heeft en slechts tweakers.net betrokken is om meer bezoekers te trekken of dat tweakers betaald wordt voor deze link.
Waarom bijvoorbeeld wil tweakers.net ons attenderen op het feit dat de enquete wordt gehouden? Er zijn zo veel enquetes. Als er wel een inhoudelijke link is, zoals Femme dat suggereert, zou het handig zijn om dat te vermelden. Een mogelijkheid is dat de vraagstelling bijvoorbeeld specifiek tweakers.net vermeld:

"hoe bezoekers van Tweakers.net bekend zijn met de website http://www.pcmweb.nl ?"

Kortom: het ruikt naar reclame, zonder dat duidelijk is dat het om reclame gaat. Net zoiets als een zoekmachine die betaalde zoekresultaten hoger plaatst (zonder dit aan te geven). Ik zou er de voorkeur aan geven om duidelijk te zeggen waarom dit met tweakers.net te maken heeft of om duidelijk aan te geven dat het gewoon reclame is.

[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 19-02-2004 17:54 ]

• Plague
  • Niet online
My point exactly! :)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
T.T. schreef op 19 februari 2004 @ 17:54:
Ik ga nog een stap verder en ik vind dat het geheel niet onder "Reviews, features & aankondigingen" hoort te staan.
Iedere productaankondiging in nieuws ruikt ook naar reclame. Waarom zouden wij niet een enquete mogen aankondigen, waaraan je niet mee hoeft te doen, maar je wel een prijs mee kan winnen voor 1 minuutje simpele vragen beantwoorden? Het is geheel vrijblijvend. Er staat boven in vette letters aankondigingen; wat is dan eigenlijk nog het probleem? Ik ga aan een winkelier of café-eigenaar toch ook niet vragen waarom hij een affiche niet voor maar achter de tap ophangt? En als de kroegbaas mij wijst op een enqueteformulier op de bar kan ik twee dingen doen. Meedoen en kans maken, of er van af zien.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• T.T.

T.T.

Sowieso

testcase schreef op 19 februari 2004 @ 22:48:
Iedere productaankondiging in nieuws ruikt ook naar reclame. Waarom zouden wij niet een enquete mogen aankondigen, waaraan je niet mee hoeft te doen, maar je wel een prijs mee kan winnen voor 1 minuutje simpele vragen beantwoorden?
Omdat dit geen enkele nieuwswaarde heeft is het anders. Als bedrijf X een nieuw moederbord aankondigt, dan is dat misschien wel reclame om het te vermelden maar ook informatief. Bovendien vermeldt je alle aankondigingen in het nieuws, dus niet zoals bij de enquete slechts één enquete.
Het is geheel vrijblijvend. Er staat boven in vette letters aankondigingen; wat is dan eigenlijk nog het probleem? Ik ga aan een winkelier of café-eigenaar toch ook niet vragen waarom hij een affiche niet voor maar achter de tap ophangt? En als de kroegbaas mij wijst op een enqueteformulier op de bar kan ik twee dingen doen. Meedoen en kans maken, of er van af zien.
Tsja, maar je voorbeeld klopt niet. De core-business van Tweakers.net (vanuit gebruikers oogpunt) is het aanbieden van nieuws, van een cafe is het aanbieden van drank :) Daarmee is het onderscheid in een cafe veel eenvoudiger te maken dan als jullie een enquete aanbieden.

Ik ben er zoals gezegd niet op tegen, maar ik vind dat je duidelijk moet maken dat het of reclame is, of tweakers.net een inhoudelijke link heeft.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het staat niet bij nieuws maar bij aankondigingen. Daaruit zou je zoals Femme in de eerste reply al zegt concluderen dat wij er zelf iets mee te maken hebben, anders stond het wel gewoon bij het nieuws (of niet). Wat het verband tussen T.net en die enquete verder is, is voor de bezoekers niet van belang, want het resultaat is hetzelfde: er wordt gespammed met een link naar een enquete. Iets markeren als reclame is pas nodig als er een waardeoordeel ergens over wordt gegeven. Iets als "Visual Studio .NET verhoogt uw productiviteit zodat u uw ideeën sneller kunt realiseren" komt bijvoobeeld van MS af en is niet onze persoonlijke bevinding, dus wordt gemarkeerd als advertorial.

Professioneel Hyves-weigeraar

• T.T.

T.T.

Sowieso

Wouter Tinus schreef op 20 februari 2004 @ 13:10:
Iets markeren als reclame is pas nodig als er een waardeoordeel ergens over wordt gegeven. Iets als "Visual Studio .NET verhoogt uw productiviteit zodat u uw ideeën sneller kunt realiseren" komt bijvoobeeld van MS af en is niet onze persoonlijke bevinding, dus wordt gemarkeerd als advertorial.
Daar hebben jullie wel gelijk in, maar toch blijf ik het 'op het randje' vinden (omdat het onderscheid vertroebelt); waar ik niet mee wil zeggen dat ik tegen enquetes en reclame ben. Ik heb zelf ook vrolijk de enquete ingevuld :)
Pagina: 1