Windows 2000 + K7m en Asus K7m = VASTLOPEN

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Hallo allen,

ik heb net even mijn nieuwe systeem in elkaar geschroefd en hij loopt als een trein onder win98se (stabiel). Onder win2k krijg ik hem nog niet aan de praat met de sb live in mijn systeem.

Ik krijg na 5min een blauw scherm (IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL of KMODE_EXEPTION_NOT_HANDLED).

Mijn systeem:

Asus K7m 1.04 (bios 1209)
Athlon 500@750 (1/2 cache)
Aopen HX08 kast
128MB Pc100 Sdram
13,5GB IBM ATA66
6,4 GB Quantum fireball EX ATA33
Pioneer 104s dvd
Creative tnt2u 32mb
Creative Sb Live
LG Flatron 795FT

Wanneer ik win2k installeer zonder acpi en zonder pci steering werkt het systeem "stabiel" zonder sb live. Zodra ik de sb live in mijn systeem stop begint de ellende. W2k installeert automatisch de drivers en er komt ook gewoon geluid uit, maar na enkele minuten loopt het systeem vast.

Iemand ervaring en of tip's. Ik heb alle pci sloten al geprobeerd en alle ander kaarten uit mijn systeem gesloopt.

Thanks,

waslijn
waslijn@hotmail.com

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Ik heb het idee dat jij RC3 of eerder gebruikt. Correct? Dan moet je de Final gaan gebruiken...

• waslijn
Bedankt voor je ractie,

nee ik gebruik w2k final (2195). Ik vind het daarom juist zo vreemd, zeker omdat het nou niet echt om erg exclusieve hardware gaat.

Gr Waslijn

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Dat probleem heb ik vaker gehoord en gelezen..
Je bent dus GEEN uitzondering in dit geval..
De meeste mensen hebben problemen met de combo Asus K7M en geluidskaart (het probleem komt nie alleen voor bij de SB !Live (dacht ik))..
De meeste mensen klaagde ook over de hele tijd blauw schermen (blue screens of death) :P
Ik weet nie precies de oplossing maar je zal wel wa in je BIOS moeten doen..
Iets van Assign IRQ to SoundCard (ofzo) :)..
Khoop da alles lukt..

Mzzl

Verwijderd

W2K ondersteund nog geen ICQ Sharing. Dat is de foutmelding ook:

IRQ not less or equal.

Met nadruk op het laatste. Zelfde gezeik had NT4 ook. Al moet ik zeggen dat het me wel 's gelukt is om irq's te delen.

Oplossing: kijk eens welke poorten (serieel) je gebruikt, USB je gebruikt en eventuele HDD poorten.

Huh?
Ik heb een Asus K7M: ik gebruik geen COM1 of COM2: scheelt me weer IRQ 3 en 4
Ik gebruik geen normale HDD poort: scheelt me weer IRQ 14 en 15

and so on.

Verwijderd

effe off topic:

die LG Flatron 795FT

Is een bijzonder mooie monitor. Alles bij Mycom gekocht zeker?

(heeel klein jaloers blikje van mijn kant vwb de monitor...)
Ach, ik ben goed tevreden met mijn CTX Trinitron 17"

Verwijderd

Dan kun je het beste effe de nieuwste bios (1.26) downloaden (www.m3dzone.com), hierbij is het opgelost!!!

• waslijn
Nee ik heb dit keer niets bij Mycom besteld. De monitor heb ik bij Bolder Hardware gekocht voor 748,-. De rest heb ik bij funprice, corum en perfect-systems besteld. Erg tevreden over deze bedrijven. Alles binnen enkele dagen binnen en alles op voorraad.

Iemand trouwens al ervaring met de laatste bios v126 voor de K7M ??

Gr waslijn
Pagina: 1