Toon posts:

Div. PCs dmv MAC-adress toelaten op printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje heb al op diverse locaties lopen zoeken naar een uitleg mbt het volgende:

Ik wil ong. 12 pc's van mijn netwerk alleen laten printen op een specifieke printer die eveneens aan mijn netwerk hangt.

Verder wil ik een andere groep pc's alleen laten printen op een andere specifieke printer.

Het probleem is dat ik niet weet wanneer een gebruiker in gedeelte 1 of in gedeelte 2 zit van mijn netwerk. Anders had ik het de gebruikers wel dmv rechten ontnomen.

Iemand enig idee hoe ik dus een x aantal mac adressen kan laten communiceren met een pritner met natuurlijk ook een unique mac en ip-adres.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voor zover ik weet is de enige bruikbare methode een DHCP-server te gaan gebruiken waarop je aan elk MAC-adres een specifiek IP-adres toekent, en dan een firewall om toegang tot de printers te regelen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
of 2 subnets maken?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

ik dacht 3 subnetten, een voor alle pc's 1 voor de domain controller, en 1 voor de printers,

vervolgens queue rechten op de dc aanmaken en je intervlan router vertellen dat alleen de que servers naar de printers mogen.

printers zelf bieden namelijk geen filter faciliteiten en mac-adressen zijn spoofable.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 15:48 ]