Nummer behouden (Hoe?)

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 00:13
Ik heb op dit moment een Telfort nummer dat ik graag wil behouden. Dit abonnement loopt 15 mei af.

Het probleem is dat ik destijds mee heb gedaan aan een actie (500 minuten voor € 2,50) en ik deze actie graag weer wil gebruiken.
Maar bij gsmweb.nl vertelde ze me dat het niet mogelijk is om dan mn nummer mee te nemen. De actie kan ik wel gewoon weer aan meedoen.

Is er een manier om hierom heen te werken? Ik heb eens mn nummer kunnen behouden door hem op een orange prepay mee te nemen. Maar dit brengt altijd kosten met zich mee.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:24
Wat voor nummerbehoud wil je? Van Telfort -> Telfort? Of van Telfort -> KPN (bv.)?

In het eerste geval is een operator niet verplicht je nummer te porteren. Dan kun je voor weinig een prepay-pakket kopen (Orange Ready bij het postkantoor voor 7,50), daar je nummer naar porteren en vervolgens vanuit Orange Ready je nummer weer porteren naar je nieuwe abonnement.

In de tweede situatie heb je het recht om je nummer mee te nemen, wat je verkoper ook zegt. Meestal staan de formulieren voor nummerbehoud ook wel op de website van de provider. Kun je dan gewoon downloaden. uitprinten, invullen en opsturen, dus voor zo'n formulier heb je GSMweb niet nodig :p.

• fRiEtJeSaTe
rclahsen schreef op 19 februari 2004 @ 12:58:
Wat voor nummerbehoud wil je? Van Telfort -> Telfort? Of van Telfort -> KPN (bv.)?

In het eerste geval is een operator niet verplicht je nummer te porteren. Dan kun je voor weinig een prepay-pakket kopen (Orange Ready bij het postkantoor voor 7,50), daar je nummer naar porteren en vervolgens vanuit Orange Ready je nummer weer porteren naar je nieuwe abonnement.

In de tweede situatie heb je het recht om je nummer mee te nemen, wat je verkoper ook zegt. Meestal staan de formulieren voor nummerbehoud ook wel op de website van de provider. Kun je dan gewoon downloaden. uitprinten, invullen en opsturen, dus voor zo'n formulier heb je GSMweb niet nodig :p.
Kijk dat 1ste had ik dus zelf ook al in gedachten. Het probleem is eigenlijk een beetje:

1. die 7,50 :P
2. kan ik dat nummer wel zo porteren vanaf die Orange Ready terug naar Telfort abo? (gaan daar niet weer maanden overheen voor ik mijn prepay mag afsluiten.)

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:24
fRiEtJeSaTe schreef op 19 februari 2004 @ 13:02:
[...]

Kijk dat 1ste had ik dus zelf ook al in gedachten. Het probleem is eigenlijk een beetje:

1. die 7,50 :P
2. kan ik dat nummer wel zo porteren vanaf die Orange Ready terug naar Telfort abo? (gaan daar niet weer maanden overheen voor ik mijn prepay mag afsluiten.)
Tja, het is maar net hoe graag je jouw nummer wilt houden. Ik zou er zelf wel 7,50 euro voor over hebben, maar als jij er anders over denkt: succes met vinden van een andere oplossing!

Je moet 2x nummerbehoud uitvoeren:
1) Telfort -> Orange
2) Orange -> Telfort

Beiden mogen maximaal 10 werkdagen duren, dus je bent maximaal 20 werkdagen bezig. Een maandje dus, maar je hebt bij prepay geen minimale contractduur. Ik ken wel mensen die bij een abonnement een beroerd nummer hebben gekregen, vervolgens in een ander nummer een prepay kopen met een 'mooi' nummer en direct dat mooi nummer laten porteren naar hun abonnement :D

• fRiEtJeSaTe
Oplossing gevonden :P

http://www.gsm-shop.nl/index.php?page=actie

"inclusief prepaid pakket t.w.v €25"

Thnx voor het helpen.