Toon posts:

Programma's op D:\

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om op c:\ alleen windows te installeren en op d:\ al mijn andere programma's als office en photoshop enz. Kan dit (office xp op d:\) en geeft dit problemen als ik mijn c formateer en windows erop nieuw op zet, met betrekking tot verwijzingen enz.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54

lier

MikroTik nerd

Ja dit kan, nee geeft geen problemen.
Echter worden meerdere bestanden dan alleen de C:\Program Files\... weggeschreven (dus er komt nog wel een deel op de C: partitie te staan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan idd gewoon aangeven bij installatie van Office etc dan het naar de D: moet, maar je moet niet denken dat als je daarna je C: formatteert+herinstalleert dat die programma's nog fatsoenlijk zullen werken (register).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 14:09

Maasluip

Kabbelend watertje

Als je eerst programma's installeert en daarna Windows opnieuw installeert ben je alle registrysettings kwijt. Dat werkt net zo min als wanneer je je programma's op C: hebt staan en dan Windows opnieuw installeert.

Gewoon programma's op D: installeren is geen probleem. Op mijn server heb ik veel programma's op een aparte drive geïnstalleerd die ik op een andere machine verbind. Geen enkel probleem (zolang ze dus geen gekke registrysettings nodig hebben)

Signatures zijn voor boomers.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Ja het geeft dus problemen als je je computer opnieuw installeert. Tenminste, problemen, je programma's zullen niet meer fatsoenlijk werken (op een paar kleine programma's na misschien).

edit:

/spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door TRON op 19-02-2004 12:04 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

1. het kan wel :)
2. met betrekking tot wijzigingen kan het zijn dat sommige programma's niet zullen werken als ej windows opnieuw installeert, dit komt omdat de registry-settings van die programma's dan weg zijn :)
edit:

spuit 47381473289471384^34782 ofzo :)

[ Voor 14% gewijzigd door pasta op 19-02-2004 12:05 ]

Signature

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

De uitdrukking is "spuit 11", de door jouw gebruikte zegswijze slaat ook terug op andere forumleden. Overijverige moderators zouden je hiervoor een waarschuwing kunnen geven, in de trend van "this is not done". Ja ik weet het een onschuldig grapje maar toch, soms groeien de tenen tot over de horizon. :+

Zie myReact.

[ Voor 13% gewijzigd door NaZGuLL op 19-02-2004 12:44 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen probleem. Ik heb het zelf al jaren :)

Als je je eigen data nou ook nog op een andere partitie zet en een downloadpartitie maakt, dan hoef je nauwelijks te defragmenteren. Bovendien vind ik het erg overzichtelijk werken.

Wat ik zelf doe: met een (gratis) register editortje zoeken op C:\program files en alle verwijzingen in het register vervangen door d:\program files.
De hele Program files map kopieër ik vervolgens naar de D-schijf. Opnieuw opstarten, zodat windows alle program files op de D-schijf laad, waarna je de directory op de C-schijf kan verwijderen. (Doe dit wel na het installeren van servicepacks en updates, anders heb je kans dat je dit een aantal keer moet doen.)
Zoals al eerder gezegd heeft het verder geen voordelen op het moment dat je een nieuwe installatie wil gaan uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 19-02-2004 13:10 . Reden: Beetje mooier gemaakt :o ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Mike Jarod schreef op 19 februari 2004 @ 12:02:
Je kan idd gewoon aangeven bij installatie van Office etc dan het naar de D: moet, maar je moet niet denken dat als je daarna je C: formatteert+herinstalleert dat die programma's nog fatsoenlijk zullen werken (register).
Klopt helemaal maar ik heb wel altijd het idee dat het opnieuw installeren van Office veel sneller gaat. Dit komt omdat hij, volgens mij, alleen maar nog de items in de registry op C:\ hoeft te zetten en niet meer alle andere bestanden op bijvoorbeeld D:\. Dus zeg maar een soort repair van Office.

Kan iemand dit bevestigen?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:16
Het kan.
Dit moet je doen bij een nieuwe installatie.

Verander deze sleutel in je registry
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion]

"ProgramFilesDir"="C:\\Program Files" >> "ProgramFilesDir"="D:\\Program Files"

Hetgeen wat windows op de C heeft gezet blijft daar. alles wat je daarna installeert, komt op D

btw, je kan daar ook meer wijzigen. kijk er maar eens.

Suc6

gr
Callous

[ Voor 16% gewijzigd door callous op 19-02-2004 14:20 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

kemelinga,

Welkom op GoT ;)
Toen je je toenstraks registreerde ben je akkoord gegaan met Registratievoorwaarden en faq, hier stonden een heleboel regeltjes in, maar de 3 belangrijkste voor als je een topic start vat ik nog even samen:
  • Toon zelf initiatief - geef aan wat je al geprobeerd hebt, en wat je al gezocht / gevonden hebt over dit onderwerp. Waar loop je vast? :)
  • Kies een goede topic titel - jouw topic titel is op zich goed, alleen is het in Windows Operated Systems ook nog eens verplicht het OS tussen vierkante haakjes te hebben staan. Zie de Windows Operated Systems Policy bovenaan dit forum.
  • Maak een nette, en duidelijke topicstart.
Geef even aan welke Windows je het over hebt - dan pas ik je topic titel aan, verder wens ik je veel plezier op GoT :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

NaZGuLL schreef op 19 februari 2004 @ 12:16:
[...]

De uitdrukking is "spuit 11", de door jouw gebruikte zegswijze slaat ook terug op andere forumleden. Overijverige moderators zouden je hiervoor een waarschuwing kunnen geven, in de trend van "this is not done". Ja ik weet het een onschuldig grapje maar toch, soms groeien de tenen tot over de horizon. :+

Zie myReact.
offtopic:
dat wist ik ook wel, maar als je een reply aan het typen bent en het al 4 a 5 keer is genoemd, dan is het idd spuit 11 :), maar aangezien spuit 11 al genoemd was, zou het dan een spuit 11 voor een spuit 11 zijn.. :+

Signature

Verwijderd

Ik kan je wel aanraden dat je de C: (windowspartitie) groot genoeg houd, want als je bijv office of visual studio installeert gooit ie ook nog een hoop data op je windowspartitie.

Als je c: (windowspartitie) formateert en windows opnieuw installeert, als je dan je programma's die dus al op d:\ staan over de oude installatie heen zet dan hou je meestal ook nog je instellingen.

Suc6

Verwijderd

Ik doe het ook ongeveer zo, maar nog iets uitgebreider:

C -> Windows en belangrijke programma's zoals virusscanner
D -> Programma's
E -> Documenten (kleine ruimte, 2GB oid voor pics, tekst, coding, etc)
F -> Mass storage (voor eigen MP3's, dvd rips, etc)

Voordelen?
- Defragmenteren moet enkel vaak op de F partitie gebeuren omdat enkel daar de bestanden vaak veranderen. De ander partities hebben minder vaak een defrag nodig, dus je wint tijd en hdd snelheid.
- Windows backupen is eenvoudig dmv northon ghos of iets dergelijks. Je moet maar 1 partitie backupen. Ook de antivirus moet op deze schijf staan omdat anders heel het systeem tript omdat het register tegenstrijdig is met de norton installatie als je de backup terugzet ;)
- Je kan snel dingen terugvinden
- Snelheid: de installatie van programma's staan mooi samen op 1 partitie, dus de leeskop van de hdd moet minder verplaatsen om iets te lezen.
- ...

Verwijderd

Als je klaar bent met alles installeren zou je een image kunnen maken met bijv ghost om die later terug te zetten scheelt gelijk tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 16:03 ]

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:16
Zie mijn vorige Reply!!

[ Voor 18% gewijzigd door callous op 19-02-2004 16:19 ]

Pagina: 1