[2003/2003] Hardware uitschakelen met een gebruikersprofiel*

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Hallo,

Ik vroeg me af of je met een gebruikersprofiel hardware kan uitschakelen (win2k of win2k3). Het zou namelijk ideaal zijn als ik als admin wel gebruik van bv het diskette-station kan maken, maar dat een gewone gebruiker dat niet kan.

Ik heb al btje in het forum rondgekeken, maar kan niet echt wat vinden wat hier betrekking op heeft!

Alvast bedankt! _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan als je op je server Active Directory draait toegang tot stations verbieden met behulp van Group policies. toegang verbieden.

Deze is te vinden in 'User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Explorer' het een en ander instellen :)

Handig tooltje is : Group Policy Management Console with Service Pack 1

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Verder - gaat het specifiek om die diskette drive?

• Jarcol
elevator schreef op 19 februari 2004 @ 15:22:
Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Verder - gaat het specifiek om die diskette drive?
Eigenlijk wel jah, maar wil het in de userprofiles kunnen meegeven ofzow.. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jarcol schreef op 19 februari 2004 @ 16:13:
Eigenlijk wel jah, maar wil het in de userprofiles kunnen meegeven ofzow.. :)
Als je deze group-policy gebruikt kan je dit heel eenvoudig instellen :) Levert deze het gewenste resultaat ? Draai je eigenlijk Active Directory of niet ?

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 16:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jarcol
sanfranjake schreef op 19 februari 2004 @ 16:35:
[...]

Als je deze group-policy gebruikt kan je dit heel eenvoudig instellen :) Levert deze het gewenste resultaat ? Draai je eigenlijk Active Directory of niet ?
Ik ga gebruik maken van Active Directory jah, maar dis allemaal alleen nog vooronderzoek! Maar toch hartelijk dank! :7
Pagina: 1