[boeken] webstandaarden in het Nederlands?

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een goed boek over 'beginnen met webdesign in XHTML / CSS'. Het boek moet in het Nederlands zijn, zodat hij het makkelijker begrijpt, en het moet hem volgens de webstandaarden laten werken. Hij begint namelijk HTML4 boeken op te pakken waar een partij prut in staat waar ik niet goed van wordt. Daarom heb ik hem aangeraden om (zodat dingen later makkelijker veranderingen te maken zijn) op een goede manier te leren werken.

Klinkt dus makkelijk gezegt, maar vervolgens kan ik geen enkel boek vinden bij google, proxis en bol.com! Je hebt wel O'reilly, zeldman etc, maar die zijn of referentieboeken of in het Engels. :)

Zijn er dus goede boeken (in het algemeen, hoeft niet persé op deze situatie betrekking te hebben) voor een nederlands geörienteerde webdesigner, zonder frames, tableborderprut en font tags, over CSS en XHTML? Ik ben er niet van op de hoogte maar de behoefte is er wel volgens mij.

Human Bobby

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt kijken of er een NL vertaling is van "DHTML Learning by Example". Dun boek, lekker overzichtelijk en behandeld op nette manier de basics van HTML/XHTML/CSS/JavaScript etc. Tis lekkere opstap.

Tis door Robert B. Mellor geschreven en de ISBN van de Engelse is 1-887902-83-X

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

HTML & XHTML (O'reilly) is het laatste NL boek dat ik heb gekocht (eik overbodige aanschaf) m.b.t. het web. Is erg uitgebreid over HTML, XML, CSS, JSSS etc.