Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

a NoOb that needs a little start-up help!

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
eerst en vooral, complete noob here }:O !!!
maar hey, iedereen is er ooit mee begonnen hé.

ik heb een nieuw pcke in elkaar laten steken, met (zover men mij verteld) de straffere opties.

ik surfte rond en botse op casemodding. PRACHTIG !!!
man man man, wa een cool stuff allemaal. dus ikke: dit wil ik ook.

ik begin alvast met enkele vragen, jullie zijn mijn meesters, ik ben jullie slaaf
_/-\o_

de case is een Aopen QF50C rest van info zal ik nog eens verzamelen.
- bestaat er kant en klare windows voor mijn case (of wordt het zowiezo boren?)

- kent er iemand in de buurt van Brussel of Dilbeek (Asse, Ternat, zellik) winkels waar ik terechtkan voor materiaal en plaatsen waar ik lasercut's ed kan laten doen.
oh ja, pc is (naar mijn zin) ook nog te lawaaierig, niet de fan's maar een soort hogetoon gepiep dat mij wat stoort. tips?

ik hoop dat jullie dit helemaal hebben willen lezen. alleszinds, alvast bedankt, en schrijf maar ! (binnenkort post ik al mijn hardware gegevens...)

Pies !!! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 11:11 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
Ik denk dat je beter even de FAQ kan doorlezen, er staat alles in wat je moet weten........

Welkom op eht forum btw :)

[ Voor 17% gewijzigd door LiquidSmoke op 19-02-2004 11:05 ]

Verwijderd

Je kunt:
- Hier beginnen met de faqs lezen
- Naar de lokale gamma/praxis/zelfde soort winkel voor spul
- Lokale electronica zaak voor, je raad het al, electronica
- De pricewatch gebruiken om ander spul te vinden :)

Succes :P

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Allereerst welkom....

Blij dat je in zo gefacineerd bent van het modden, maar ik zou je aanraden om eerst eens goed de tutorials op dit stukje forum te lezen, als de FAQ....hier kun je al heel veel info uithalen !

Daarnaast gewoon goed rondzoeken kan al heel veel antwoorden opleveren,
bv op case-junkies....zo zijn er legio sites met goede tutorials en tips !!

Ik zou zeggen: lang leve google !

offtopic:
Vette vette lol......3 mensen met dezelfde post binnen een paar minuten !!!

[ Voor 15% gewijzigd door NitroTec op 19-02-2004 11:06 ]

Dont work hard, just party!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb 3 tips voor je:

1. Spreek normaal Nederlands. Uitspraken als "WeirdWildWeb" en "Pies !!! " zorgen ervoor dat je een stuk minder serieus wordt genomen
2. Lees de FAQ
3. Kijk een beetje rond, dan vind je denk ik tips en inspiratie genoeg!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
maar info over shops enz toch niet?
ben hem nu aan't printen, straks eens lezen op't gemak.
maar info specifiek over mijn case vond ik niet....
dus daarom vraag ik het hé.

ik wil eigenlijk bereiken dat jullie met ideeën afkomen en ik mijn eerste case mod naar jullie gedacht !
is dat niet leuk?
sorry, voor taalgebruik, moet het nog wat gewoon worden....
dus wat ik eigenlijk allemaal wil zeggen: ik wil eigen dat jullie mij vertellen hoe ik mijn pctje cool kan maken...

antwoord iemand op vraag voor kant-en-klare window-paneel voor mijn qf50c case?

en die taal zoals
gamma/praxis/ of pricewatch snap ik dus niet zo goed hé...

sorry. :?

T

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 11:18 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

Haan

dotnetter

Een beetje minder geslijm is ook goed hoor, maar toch fijn dat je alvast zoveel vertrouwen in ons hebt :*)
Ik ben er alleen nog niet helemaal achter wat je allemaal wil gaan modden? Zoals het er staat, wil je je hele kast verbouwen? Respect >:) maar weet wel waar je aan begint, want het wil nog wel eens vies tegenvallen hoeveel werk alles kost
(ervaring ;) )
Nou heb ik helaas geen connecties in het zuiden, dus daar kan ik je niet mee helpen..
Die hoge piep waar je het over hebt, zal waarschijnlijk van je harddisk komen, daar is opzich vrij weinig aan te doen. Of het komt van de vga-cooler, waar wel weer een hoop aan te doen is. Dat is makkelijk na te gaan: vinger tegen de fan houden (in het midden uiteraard) en als het hinderlijke geluid dan weg is, weet jij genoeg..
suc6 alvast!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
dus, ik zou willen beginnen met een glazen plaat in mijn case te zetten.

nu, daarover vind ik idd genoeg info over. (how-to doe het zelf)

ik wil later idd ook gaan werken met ledjes en leuke verlichting, maar eerst en vooral de case zelf.

welke materialen mag je gebruiken om op de case te tekenen/verven/schilderen?
vind je die apparte stukken voor je case(in brussel/vlaams brabant)?
ik bedoel vooral de zijplaat, zodat ik, als ik knoei, een nieuwe kan kopen.
ook handige how-to links zijn (als dat mag) zeer welkom (how-to's for noobs?)

dank !

ps: en ik wil er heel graag veel tijd insteken, ben retired dj en zoek nieuwe hobby, maar nu nog nooby...

got it, ga eerst eens helemaal faq lezen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 11:22 ]

• Haan
  • Laatst online: 16:09

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Khaine
  • Laatst online: 25-11 16:50

Khaine

Python liefhebber

Lo , ik ben ook nieuw op het forum hier hoor :D

Sinds vandaag en ook ik ben een n00b op het gebied van casemodden .
Het enige wat ik gedaan heb is me case metallic-blauw gespoten en dat zit er nog steeds op :D.

Verder heb ik wel gezonde interesse in onderdelen en stuff (ook nog wat liggen thuis) .

@discotrut : ik vind persoonlijk dat kant-en-klaar voor diegenen is die het zelf niet WILLEN proberen . Ik zou zeggen , pak een dremel , een hele berg GOT-topics , een hoopf FAQ's en ga aan de slag .
Zo kun je ook ipv het standaard vierkantje een geheel eigen design maken en dat staat STUKKEN beter als het zoveelste vierkantje :D

Voor de rest enorm veel suc6 met modden enzo , ook ik ga binnenkort beginnen weer met modden . Ow en een aanrader is op tweakers onder vraag&aanbod te kijken voor kickuh onderdelen .

Have fun en post snel wat pics van je case enzo !! Good luck.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 11:16:
dus, ik zou willen beginnen met een glazen plaat in mijn case te zetten.

nu, daarover vind ik idd genoeg info over. (how-to doe het zelf)

ik wil later idd ook gaan werken met ledjes en leuke verlichting, maar eerst en vooral de case zelf.

welke materialen mag je gebruiken om op de case te tekenen/verven/schilderen?
vind je die apparte stukken voor je case(in brussel/vlaams brabant)?
ik bedoel vooral de zijplaat, zodat ik, als ik knoei, een nieuwe kan kopen.
ook handige how-to links zijn (als dat mag) zeer welkom (how-to's for noobs?)

dank !

ps: en ik wil er heel graag veel tijd insteken, ben retired dj en zoek nieuwe hobby, maar nu nog nooby...

ps wat is crosspost en heb je het tegen mij? sorry... :?
Je kan zelf neem ik aan toch ook wel een b-tje zoeken op deze site. Gebruik de search en kijk in het casemodding forum.

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb het begrepen.

sluit deze topic maar als jullie willen, ik ga eerst wel op zoek..
sorry, ben een beetje onbezonnen van start gegaan.

8)7

Discotrut.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
//offtopic orginele naam trouwens :P hoe kom je erbj?

crosspost is al sje per ongeluk de verkeerde knoppen indrukt en dus dubbel post (of de quote en edit knop niet uit elkaar kan houden)

Verwijderd

Topicstarter
// offtopic

discotrut:

mijn zus is de zangeres van de superfantastische discocovergroep lestruttes(.be kan je eens checken...)
een prachtige show met bewerkte disconummers in een rock-yer versie en mixen van nummers (één nummer van 13 minuten waar ze een 30 tal nummers door elkaar spelen)

hun roepnaam is de trutten, en ze spelen disco, en hun eerste t-shirts waren er met het opschrift Discotrut...
vandaar. Ze hebben al op veel festivals opgetreden (3 maal marktrock, 1 maal op hoofdpodium naast Arno, flip kowlier, ..., Suikerrock tienen,...............
Ze zijn nu bezig met nieuwe show, maar als je ooit de kans krijgt, ZEKER gaan kijken.
treden ook af en toe op in Nederland.
fav. trut-quote: we are nog a band, we are a life party !

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap