Toon posts:

[Win2k SBS] Probleem met toegevoegen van user licenties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Small Business Server!
Al m'n userlicenties zijn op, met als gevolgd dat er iemand niet kan inloggen.

Als ik de server opnieuw start na het toevoegen van extra userlicenties dan kan ik active directory niet meer benaderen! Dus dan kan er niemand meer inloggen etc.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Heb je al op de Microsoft Support website gezocht? Of met Google?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker daar ben ik al de hele ochtend mee bezig ! :/

Verwijderd

hoeveel licenties heb je in totaal ?? Staat me bij dat SBS een maximaal aantal licenties aankan...... (-Graaf-; waren het er geen 20 ???)

[edit] je hebt niet verteld welke versie je gebruikt ....

ter info (van : http://www.microsoft.com/...reskit/part8/sbrk0840.asp)

"There is no limit to the number of user accounts that can be created on Small Business Server 4.5. However, the maximum number of client computers that can be connected is 50"

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nu 10 licenties geinstalleerd.
Maar SBS gaat tot 50 users!

[edit]

Win 2000 SBS v5.0

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 10:57 ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Omdat dit inderdaad nog al eens misgaat heb ik destijds meteen 2x 10 users geinstalleerd. Waarvan 10 legaal en 10 illegaal. Er worden niet meer dan 8 cal's gebruikt maar het wil nog al eens mislopen.

ps. SBS2000 of SBS2003?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
2000

Maar heb je een oplossing?

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 21:15

bitflusher

flushed die *** pc

de oplossing is zo'n lelijke veel te dure diskette met een x aantal extra licenties kopen :(

Verwijderd

Topicstarter
Die diskette is er..... Na het toevoegen van de licenties start de server 2 maal opnieuw op daarna is active directory niet meer te benaderen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 10:58:
2000

Maar heb je een oplossing?
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 11:43:
Die diskette is er..... Na het toevoegen van de licenties start de server 2 maal opnieuw op daarna is active directory niet meer te benaderen!
wat bedoel je precies met AD onbereikbaar ? Kan je nog wel lokaal eventueel in veilige/directoryservices restore modus inloggen op de domeincontroller ? Zie je dan meldingen in de 'Event log' ? Verder Service packs en hotfixes up-to-date ?

[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 11:52 . Reden: addquote ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 19 februari 2004 @ 11:51:
[...]

[...]

wat bedoel je precies met AD onbereikbaar ? Kan je nog wel lokaal eventueel in veilige/directoryservices restore modus inloggen op de domeincontroller ? Zie je dan meldingen in de 'Event log' ? Verder Service packs en hotfixes up-to-date ?
Wat is bedoel is als ik die licencies heb toegevoegd werkt niks meer. Niemand kan inloggen, en als ik naar 'activedirectory Users and Computers' wil gaan dan lukt dat niet. Dan krijg ik een fout!(die ik nu even niet weet)

Wat jij vroeg heb ik nog niet gedaan, maar stel dat dit wel lukt? Wat is dan de volgende stap?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:07:
Wat is bedoel is als ik die licencies heb toegevoegd werkt niks meer. Niemand kan inloggen, en als ik naar 'activedirectory Users and Computers' wil gaan dan lukt dat niet. Dan krijg ik een fout!(die ik nu even niet weet)

Wat jij vroeg heb ik nog niet gedaan, maar stel dat dit wel lukt? Wat is dan de volgende stap?
Het zou erg fijn zijn als je die meldingen even hier wil posten. Deze bevatten namelijk de informatie die nodig is om je te helpen dit op te lossen. Op www.eventid.net kan je de betekenis van de meldingen opzoeken.

Booten in veilige modus kan voor zover ik weet geen kwaad :)

Mijn spoorwegfotografie

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeledit volgens het WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de lecenties heb toegevoegd en ik reboot de server dan krijg ik de volgende fout:

Naming information cannot be located because:
No authority could be contacted for authentication

En in de event viewer:
Event id 1000 -> Windows cannot determine tghe user or computer name. Return value (1908)

Heeft iemand nu een idee?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draait de 'Kerberos Key Distribution Service' op de server ? Kan ook nog aan andere services liggen. Loop ze allemaal even door en kijk of alles wat 'Automatisch' staat ook draait :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1