Toon posts:

[XSL] Document() Functie in XSL Dynamisch maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo af en toe gebruik ik de "document()" functie van XSL om een XML bestand in te laden. We hebben 3 locaties waar de website op wordt gezet: lokaal, preview, live. De live en lokale versies hebben dezelfde setup, alleen de preview is iets anders ingericht wat mij helaas verplicht iedere document() functie aan te passen in de site.

Voorbeeld lokaal:
code:
1
2
document('../../mapnaam/onderdeel/bestand.xml')
    //node[criteria='iets']

Voorbeeld "preview":
code:
1
2
document('../../../../nogeenmap/mapnaam/onderdeel/bestand.xml')
    //node[criteria='iets']

Ik heb het met variabelen geprobeerd, via ASP, bijna alles eigenlijk. Maar zijn er nou oplossingen beschikbaar waarmee ik dit makkelijk in èèn config bestand kan houden? Een externe XSL file het liefst (die ik toch al include bovenin iedere XSL pagina.)

/me wordt er een beetje gek van 8)7

Mijn eigen oplossing is ook wel simpel te noemen, maar een beetje omslachtig (wat ik eigenlijk niet wil) - ik lees de XSL pagina in met een ASP functie, replace bepaalde "tokens" met de goede XML locatie, doe me vervolgens voor als een XSL pagina, en merge met een ander XML bestand, om uiteindelijk HTML te genereren :)

Probleem: mijn XSL processor (MSXML) laat mij geen pagina's includen die niet de XSL extensie hebben.

Anyway, ik wil de server zo min mogelijk belasten. Ideeën, iemand?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Een globale xsl:param is je vriend, gok ik. Wel vanuit ASP aanroepen.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dat niet ;(

Iemand anders misschien?