[c++/win32] Font gebruiken die niet in fonts dir staat

Pagina: 1
Acties:

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
De volgende situatie, ik heb 2 CD's vol met truetype fonts (.ttf). Nu wil ik hier een viewer voor maken waarmee je ze kan browsen en een preview kan zien.

Nu is het volgende probleem, windows kan alleen fonts gebruiken die in de "Fonts" directory staan. Met CreateFont geef je dan de specs op en windows zoekt wel een bijpassend font voor je. Je kan dus niet specifiek een file-naam opgeven...

Na wat zoeken kwam ik op de functie "AddFontResource" deze voegt een .ttf file toe aan de font table zodat hij gebruikt kan worden. Alleen hoe kan je vervolgens met CreateFont specifiek dat font selecteren ?? Je kan wel een typeface opgeven, alleen hoe weet je die ?

Iemand met een oplossing ?

thx

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In windows zit toch al een font viewer. Kun je die niet gebruiken?

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
Jawel, maar we zitten hier nu eenmaal in het Programming forum, dus ik maak het liever zelf.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Any Windows: AddFontResource
Win2k and higher: AddFontResourceEx, kun je het font ook private en non-enumerable mee maken.

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat z'n probleem meer is dat ie niet weet wat voor typeface er bij de filename hoort. Dan kan ie 'm wel toe gaan voegen, maar welk font moet ie dan instantieren met CreateFont ().

Heb even rond zitten bladeren, de enige logische manier lijkt me om eerst alle fonts te enumereren, dan dat ene font toe te voegen en dan nog een keer alle fonts enumereren, en dan zien wat er bij is gekomen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

.oisyn schreef op 19 februari 2004 @ 13:28:
Ik denk dat z'n probleem meer is dat ie niet weet wat voor typeface er bij de filename hoort.
Oeps ja had z'n laatste alinea even vergeten terwijl ik op zoek was :X

Dan wordt het idd enumereren en diffen.

Professionele website nodig?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

curry684 schreef op 19 februari 2004 @ 14:04:
[...]

Oeps ja had z'n laatste alinea even vergeten terwijl ik op zoek was :X

Dan wordt het idd enumereren en diffen.
Of je kunt gewoon het font openen en kijken naar de titel (zie MSDN voor documentatie over file format).

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Pagina: 1