Toon posts:

[Word 97] wdDialogFileOpen Actie uitvoeren voor openen doc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een macro aan het maken in Word waarbij, op basis van een een bepaalde directorystructuur uiteindelijk een directory geopend wordt mbv wdDialogFileOpen.
Dit gaat prima. Nu kunnen er in deze directory .xls en .doc bestanden staan. Als de gebruiker een .xls bestand selecteerd wil ik dat dat document in Excel geopend wordt (beslist niet in Word).
Ik probeer binnen het wdDialogFileOpen dus voor het openen te controleren of de gebruiker een .xls heeft geselecteerd maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik ben iedere keer te laat. Ik heb ook op Google al een tijd gezocht maar kan daar ook geen oplossing vinden.

Dit is het stukje code waar het om gaat:

With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Show
? If .Name = "*.xls" Then
? Open in Excel
? End If
End With

Iemand een suggestie?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij is er geen beforeOpen-achtig event, waardoor er waarschijnlijk geen oplossing is.

Wat is de reden dat je wilt dat mensen via Word een Excel document gaan openen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
De gebruikers doen 90% van hun werk in Word en slaan hun documenten on de dossiernummers op. Incidenteel hebben ze een .xls die ook onder een dossiernummer opgeslagen wordt. De gebruiker heeft Word dus de hele dag open staan en gebruikt dat dus om te zoeken.