Ik ben een macro aan het maken in Word waarbij, op basis van een een bepaalde directorystructuur uiteindelijk een directory geopend wordt mbv wdDialogFileOpen.
Dit gaat prima. Nu kunnen er in deze directory .xls en .doc bestanden staan. Als de gebruiker een .xls bestand selecteerd wil ik dat dat document in Excel geopend wordt (beslist niet in Word).
Ik probeer binnen het wdDialogFileOpen dus voor het openen te controleren of de gebruiker een .xls heeft geselecteerd maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik ben iedere keer te laat. Ik heb ook op Google al een tijd gezocht maar kan daar ook geen oplossing vinden.
Dit is het stukje code waar het om gaat:
With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Show
? If .Name = "*.xls" Then
? Open in Excel
? End If
End With
Iemand een suggestie?
Dit gaat prima. Nu kunnen er in deze directory .xls en .doc bestanden staan. Als de gebruiker een .xls bestand selecteerd wil ik dat dat document in Excel geopend wordt (beslist niet in Word).
Ik probeer binnen het wdDialogFileOpen dus voor het openen te controleren of de gebruiker een .xls heeft geselecteerd maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik ben iedere keer te laat. Ik heb ook op Google al een tijd gezocht maar kan daar ook geen oplossing vinden.
Dit is het stukje code waar het om gaat:
With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Show
? If .Name = "*.xls" Then
? Open in Excel
? End If
End With
Iemand een suggestie?