Toon posts:

Nu nieuws systeem kopen of wachten op DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ben bezig met te zoeken naar een nieuw high end systeem, maar nu las ik gister op ZDnet dat DDR-systemen nog maar twee maanden weg zijn.

Zal ik wachten op DDR of nu gewoon een kick-ass syteem kopen. (ik weet dat ik het uiteindelijk zelf moet weten, maar advies is welkom!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Wachten heeft geen zin. Dan blijf je wachten, wat er is altjd wel iets beters/mooiers/whatever aan de horizon.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik neem aan dat die DDR moederborden + geheugen dus echt niet zo goedkoop zullen zijn als huidige mobo's en PC133 RAM.

Zeker niet in Nederland want hier is ALLES duur als het nieuw is!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
tja, je kan altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, maar na 2 weken is het toch weer oud... en hoeveel zou t nou eigenlijk (MERKBAAR!) schelen? in benchmarks misschien iets, maar je moet wel heel erg stat-geil zijn wil je zoveel meer gelduitgeven voor die benchmarks...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 14 december 2000 08:08 schreef ijdod het volgende:
Wachten heeft geen zin. Dan blijf je wachten, wat er is altjd wel iets beters/mooiers/whatever aan de horizon.
Je moet wachten op het juiste moment, dus geen geheugen kopen als een 128MB reep 600 piek kost maar wel kopen als je 'm voor 165,- kunt krijgen. Je moet geen nieuwe PIII kopen als Intel morgen de prijzen verlaagt. Als de nieuwste supermegasneller videokaart van nVidia maandag verkrijgbaar wordt dan betaal je altijd teveel, maar weet je wel dat je de snelste spullen hebt. De oude troep zal dan in prijs dalen, dus als je die spullen wilt kopen het is 't hét moment om dat te doen enz.

DDR mobo's komen over een paar weken op de markt. Je kunt nog even wachten als je de eerste wilt zijn (maar daar betaal je dan ook voor), of je kunt langer wachten tot die dingen goedkoper zijn.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ach ja, wachten kan altijd maar of het echt nuttig is. Vraag jezelf gewoon heel goed af of je enorm veel profijt zou hebben van 3 maanden wachten en dan een 15% sneller systeem kopen als NU een systeem kopen. It is your choice maar ik zou gewoon NU iets kopen... En desnoods over 1 jaar die zooi verkopen en dan een nieuw mobo etc kopen ...

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Tenzij je geld teveel hebt natuurlijk :) :P

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Als jij nu graag een nieuwe pc wilt, moet je hem nu kopen.

Ik besloot een maand of 3 geleden dat ik echt een nieuwe wilde (heb nu een p2-233, dus vond het wel tijd worden :). Ik kijk altijd eerst een tijdje goed rond en weeg af welke dingen ik erin wil. Dan ga ik kijken welk type van die dingen ik erin wil en welke merken. Voor dat orienteren neem ik rustig de tijd. Ik had deze week voor elk onderdeel besloten wat ik wilde. Over de processor twijfelde ik als een van de laatst dingen, en wat denke je: maandag de prijzen omlaag. Toen ben ik dus meteen maar gaan kijken: wat past er in mijn budget (in dit geval een 1 GHz Thunderbird, die bijna 200 piek is gedaald). Nu is dus voor mij een perfect moment om te kopen, dus heb ik gisteren besteld. Dat is de manier waarop ik afweeg, misschien heb je er wat aan.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Ik zit al een half jaar te denken aan upgraden. Er zit nu steeds een Celeron in. Het enige echte nadeel is dat DivX'en zo verschrikkelijk lang duurt :(
Anyway, ik wil wel gaan upgraden, maar dan wel gelijk naar DDR. Dus koop ik mijn zooi half januari.

BTW, ik upgrade altijd in stukjes. Nooit een hele compu tegelijk. Nu is dus mijn proc+mem+mobo aan de beurt.
Eerder al: andere hdd (nu RAID-0), vidkaart (GF DDR was net uit :) etc...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben bang dat half januari er nog geen DDR te koop is...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Er blijven dingen komen, dus als je wacht dan klan je weer wachten op de CPU die met de 0.13 micron procede worden gebakken enz....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik ga dus in januari mijn slag slaan. Hoef ook niet zoveel meer te hebben alleen mobo, proc, burner, nieuwe monitor. De rest heb ik nog. En dan na een jaar kan ik altijd nog overstappen op dat DDR en dan is dat ook betaalbaar. Ik wil eerst wel is zien hoe dat allemaal gaat uitpakken met de kinderziektes ed. En mat CAS2 geheugen kom je al een heel eind in de buurt. En DDR in games merk je toch haast niet.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Tsjah, ik heb nu een T-Bird 800 met 256 Mb intern en morgen een Duron 600 met 128 Mb intern. Ik ga niet teveel meer aan deze comps uitgeven, maar ik had toch ook geen zin om nog langer te wachten. M'n PII 450 werd toch een beetje langzaam qua games enzo.. :)
Maar ja, ik denk dan altijd zo, je moet een knoop doorhakken, want zo kan je altijd wel wachten. De prijs waar ik mijn T-Bird 800 heb gekocht kan ik nu zowiezo een T-Bird 950 kopen.... Maar ja, boeijuh, ik heb er wel al sinds augustus plezier van.
(en da's veel plezier !! :))
Pagina: 1