Aterm zonder XFCE border

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik draai nu al geruime tijd naar volle tevredenheid XFCE als WM. Ik wil echter een Aterm gebruiken zonder window border. Ik ben hier nu al geruime tijd naar op zoek, maar is dit wel mogelijk in XFCE4?

Verwijderd

Zonder borders kun je niet meer resizen of verplaatsen van een window. Lijkt mij met name handig voor vensters waar een logfile in getaild wordt.

Als dat is wat je wilt kun je met een tool als root-tail de staart van elk willekeurig bestand naar je root-window wegschrijven. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/Screenshot-1klein2.png

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:31:
Zonder borders kun je niet meer resizen of verplaatsen van een window. Lijkt mij met name handig voor vensters waar een logfile in getaild wordt.
Jawel :)

Met [ALT] + linker- / rechtermuisbutton kun je in de meeste windowmanagers ook zonder borders het venstertje resizen en slepen. Superhandig.

\ontopic: Ik heb hetzelfde ook, maar ik gebruik er Eterm voor, en dan Eterm -t trans. Als je control indrukt en dan erop rechtsklikt krijg je een menu waar je dingen als opacity en font in kan stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door sebas op 19-02-2004 22:52 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

sebas schreef op 19 februari 2004 @ 22:50:
[...]

Jawel :)

Met [ALT] + linker- / rechtermuisbutton kun je in de meeste windowmanagers ook zonder borders het venstertje resizen en slepen. Superhandig.
Odanku! Wist ik niet.

Verwijderd

In de nieuwste aterm zit de optie -bl om dit voor elkaar te krijgen, dus "aterm -bl" resulteert in een aterm zonder border. De rest kun je denk ik wel vinden in de man ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 09:46 ]

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:31:
Als dat is wat je wilt kun je met een tool als root-tail de staart van elk willekeurig bestand naar je root-window wegschrijven. Zoiets:
[afbeelding]
Hé, cool. Hoe?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

effe zoeken op root-tail
Pagina: 1