ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
memtest86 (onder dos) checkt geheugen
prime 95 (onder windows) checkt performance
3dmark checkt performance
en zo kun je er nog wel een paar opnoemen
En ik heb geen idee of ik er een uurtje naar kan kijken en achter kan zitten maar dat probeer ik wel....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
en alles hierboven. in principe alles checken
Euh... dan zeg je tegen de verkopende partij:Lord_T schreef op 19 februari 2004 @ 09:46:
ding is 2 maanden oud... en draait onder xp home denk ik...
En ik heb geen idee of ik er een uurtje naar kan kijken en achter kan zitten maar dat probeer ik wel....
"luister knakker, jij wil mij een dure laptop verkopen, dus ik wil er even rustig naar kijken, oke?"
Lijkt mij niet zo moeilijk. Je kunt daar geen uren mee aan de slag gaan, maar in een half uurtje moet je al redelijk kunnen zien wat dat ding doet, of z'n performance redelijk oké is en het scherm naar behoren presteert.
Alleen een accu... die kun je slecht controleren...
Punctuality is the politeness of kings
hoe kan je deze dingen het beste checken?Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 09:50:
harde schijf, brander, (floppy), usb poorten
en alles hierboven. in principe alles checken
hebben we een drive fitness test tool ofzo voor de hdd? (sisoft ofzo? )
brander zit er niet in wel een dvd... maar ik heb nog geen enkele dvd om het mee te testen
usb -> kan ik mijn bluetooth dongle wel voor meenemen... als die herkent wordt... dan zal dat wel werken
Verwijderd
als ie stuk zou gaan lekker opsturen.
Verder zou ik die accu grondig testen. Neem een multimeter mee, en kijk hoeveel spanning hij levert en wat hij moet leveren. Dit mag niet meer van 0.2 verschillen.
Usb, floppy ed. is niet nodig. accu is meestal het probleem
if broken it is, fix it you should
Met bon heb je gewoon garantie, nog minstens een klein jaar
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mits er niet mee gerommeld is, heb je altijd minimaal recht op 1 jaar garantie. of de gemiddelde levens duur van het specifieke productGrrrrrene schreef op 19 februari 2004 @ 16:59:
Ik denk inderdaad dat je gewoon z'n bon mee moet nemen, heeft hij die niet, dan zou ik hem niet kopen, riekt naar heling
Met bon heb je gewoon garantie, nog minstens een klein jaar
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 19-02-2004 17:47 ]
Verwijderd
ik dacht dat het 2 jaar was?RS_003 schreef op 19 februari 2004 @ 17:45:
[...]
Mits er niet mee gerommeld is, heb je altijd minimaal recht op 1 jaar garantie. of de gemiddelde levens duur van het specifieke product
en die levensduur is leuk, maar dan ligt de bewijslast (dat er geen opzet was) wel bij de gebruiker en niet bij de fabrikant...
Over die 2 jaar garantie... daar was een tijd terug veel onduidelijkheid over, zie b.v. ook dit en dit topic.
om je accu's te testen ?
ik dacht dat ik zoiets eens gelezen had