[Word] Macro voor eerste en laatste regel in tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik wil een macrootje maken die in een tabel in Word de eerste en laatste regel van een cel bold maakt, en dan het liefste over alle cellen in een tabel gaat.

Ik kom er niet uit. Ik kan geen commando vinden om naar de laatste regel van een cel te gaan, niet in Word in niet in VBA. Ik heb de 'standaard' toetscombinaties wel gevonden (die ook niet allemaal kloppen: UP ARROW gaat niet naar de vorige cel als je meerdere regels in de cel hebt), maar documentatie voor andere positioneringen kan ik niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 19-02-2004 09:36 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik even lopen zoeken en in ieder geval een oplossing gevonden voor als de regels ook alinea's zijn. Truuk is eerst tabel ophalen (cursor staat in de tabel), grootte bepalen, in een lus cel voor cel nalopen en dan eerste en laatste alinea vet maken. Moet met een beetje moeite ut wel aan te passen zijn zodat ie helemaal doet wat je wilt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Sub DitIsMaareenVoorbeeld()
    Dim c As Cell
    Dim t As Table
    Dim rij As Long
    Dim kolom As Long
    Dim ilast As Integer

Set t = Selection.Tables(1) 

For Each c In t.Range.Cells
       with c.range
                ilast = .Paragraphs.Count
               .Paragraphs(1).Range.Font.Bold = True
               .Paragraphs(ilast).Range.Font.Bold = True
        end with 
    Next c

End Sub

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 19-02-2004 13:19 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ah, ik wist nog niet eens dat er een .Tables was....

Ik was al wat met macrocommando's aan het klooien en het begon te lukken, maar dan nog had ik niks om het einde van de tabel te detecteren.

Ik denk dat er ik zo wel uit kom.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Maasluip schreef op 19 februari 2004 @ 13:17:
Ah, ik wist nog niet eens dat er een .Tables was....

Ik was al wat met macrocommando's aan het klooien en het begon te lukken, maar dan nog had ik niks om het einde van de tabel te detecteren.

Ik denk dat er ik zo wel uit kom.
Mooi zo. Het ingebakken objectenoverzicht (F2) is geweldig ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Niesje schreef op 19 februari 2004 @ 13:21:
[...]

Mooi zo. Het ingebakken objectenoverzicht (F2) is geweldig ;)
Weet je dat ik in al mijn jaren als VB programmeur dat overzicht dus never nooit niet gebruikt heb? Misschien dat als ik me er een beetje in verdiep ik zie dat het best nuttig kan zijn...

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Maasluip schreef op 19 februari 2004 @ 13:37:
[...]
Weet je dat ik in al mijn jaren als VB programmeur dat overzicht dus never nooit niet gebruikt heb? Misschien dat als ik me er een beetje in verdiep ik zie dat het best nuttig kan zijn...
Zo zie je maar weer. ;) Ik kan me weer niet voorstellen dat ik dat ding niet heb. Sneller en compacter dan de help, mi

Pagina: 1