Toon posts:

[normaliseren] Kan iemand kijken of mijn normalisatie goed i

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, zou iemand even kunnen checken of mijn normalisatie zo goed is. Voordat ik verder ga met het bouwen van de applicatie

formulier:
http://pim.pcextreme.nl/formulier.html

normalisatie:

0 NV (incidentnummer, (RG: datum van melding, naam, telefoon, locatie, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond))

1 NV

(incidentnummer)
(incidentnummer, datum van melding, naam, telefoon, locatie, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond)

is dit zo goed? op of aanmerkingen?

alvast bedankt

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

Je mist nog een aantal normaliseerniveaus, zoals je het nu hebt, heb je alleen de 1e NV uitgevoerd, een fatsoenlijke tabel wordt minstens genormaliseerd tot aan de derde.. zoniet verder.. :)
Daarbij mis ik de foreign keys (of ik zie erover heen, kan ook ;)) :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik dacht dat bij dit formulier het niet nodig was om verder te normaliseren. Ik heb dus geen gelijk? en hoe zou ik verder moet normaliseren omdat er maar 1 sleutel is.

Verwijderd

Topicstarter
0 NV (datum, incidentnummer, (RG: datum van melding, naam, telefoon, locatie, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond))

1 NV

(incidentnummer)
(incidentnummer, datum van melding, naam, telefoon, locatie, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond)

2 NV
(incidentnummer)
(incidentnummer, datum van melding)
(Incidentnummer, naam, telefoon, locatie, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 09:57 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom heb je geen apparte tabel voor:
* systeem

Verder lijkt me de 'gegevens van melder' lang niet allemaal van de melding afhankelijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Hmm gegevens van de melder zijn toch afhankelijk van het incidentnummer. Als ik jouw incidentnummer 123 geef krijg jij van mij de gegevens van de melder etc. toch? of zie ik het verkeerd?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

ja, maar dat is indirect, het heeft dus geen directe link met het incident nummer, je moet dan namelijk eerst kijken _wie_ die melding maakt, voordat je zn gegevens kunt opzoeken :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk niet het incidentnummer is toch uniek. Dus op moment dat ik het incidentnummer geef 123 geeft hij automatisch toch alle gegevens. TocH?

of zie ik alles nouw helemaal verkeerd

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tuurlijk hoort er een persoon bij een incident, maar het telefoon nummer hoort bij die persoon en niet bij het incident. Het systeem ben ik niet helemaal zeker over. Een systeem kan bij een gebruiker horen of incident. Ik zou iig systeem ook een reverentie maken, zeker waneer je ook meer over het systeem op gaat slaan (hardware, geinstaleerde software enz enz).

Bedenk het eens zo: Als ik vandaag een ander telefoon nummer krijg dan wil ik liever wel worden terug gebeld over een melding van vorige week.

--edit--
Kortom, ja, je ziet het helemaal verkeert.

Tuurlijk hoort een persoon bij een melding, maar dat betekent neit dat alle gegevens van de persoon bij de melding horen. Het telefoon nummer is namelijk niet afhankelijk van het incident, maar van de persoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Janoz op 19-02-2004 10:10 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:55
Sowieso een aparte tabel voor melder (naam locatie telefoonnummer) en soort_melding (id, korte_aanduiding, beschrijving).

Dus drie tabellen: incident, soort_melding en melder.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nieuwe vraag: Wil je trouwens het probleem bij een systeem laten horen of bij een gebruiker?

Verwijderd

Topicstarter
0 NV (datum, incidentnummer, (RG: datum van melding, naam, telefoon, locatie, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond))

1 NV

(incidentnummer)

2 NV
(incidentnummer)
(incidentnummer, datum van melding)
(Incidentnummer, naam, telefoon, locatie, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond)

3NV
(incidentnummer)
(incidentnummer, datum van melding, naam, soort melding)
(Incidentnummer, systeemnummer, binnenkomst, soort melding, sleutelwoorden, omschrijving, oplossing, datum afgerond)
(Naam, telefoon, locatie)
(soort melding, sleutelwoorden, binnenkomst)

heb het nouw zo:

Heb nieuewe tabel gemaakt voor naam met sleutel nieuwe naam voor soort meldign met sleutel

Hoe ziet het er nu uit?

Quote:
Nieuwe vraag: Wil je trouwens het probleem bij een systeem laten horen of bij een gebruiker?

Ik wil een overzicht kunnen krijgen met alle problemen met systeemnummer pc0377
ik wil ook een overzicht kunnen maken met alle problemen van gebruiker pim ten brinke

snap je?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 10:40 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals je weet is het niet de bedoeling kloontjes aan te maken :o <--- mail met de bemiddelaar over je originele account :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.